تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 12080

اجرای طرح «آموزش دوگانه» در مراکز فنی حرفه ای اصفهان

اجرای طرح «آموزش دوگانه» در مراکز فنی حرفه ای اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان خبرداد: اجرای طرح «آموزش دوگانه» در مراکز فنی حرفه ای اصفهان به گزارش دنیای اسرار:آرش اخوان طبسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۶ مرداد روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وبا اشاره به شعار(رونق تولید) اظهار کرد: رونق تولید نیازمند افزایش کیفیت

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان خبرداد:

اجرای طرح «آموزش دوگانه» در مراکز فنی حرفه ای اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:آرش اخوان طبسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۶ مرداد روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وبا اشاره به شعار(رونق تولید) اظهار کرد: رونق تولید نیازمند افزایش کیفیت تولید کالاها بوده که بخشی از آن مواد اولیه است ولی  چیزی که می‌تواند بر کیفیت لازم محصول اثر بگذارد نیروی ماهر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ابراز داشت: جامعه ما نیاز به افزایش مهارت آموزی داردو با توجه به جمعیت جوان کشور، نبود نیروی ماهر یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر از بین ۱۱ نفر برتر برای مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه ۲ نفر از نخبگان اصفهانی در زمینه وب و کابینت‌سازی حضور دارند.

اخوان طبسی بااشاره به  عملکرد ۴ ماهه اداره کل فنی وحرفه ای استان اصفهان  در بخش دولتی افزود: این اداره کل طی ۴ ماهه اول سال جاری در۵۴مرکز آموزشی به  32هزار و ۴۲۶ نفر آموزشهای مهارتی ارائه کرده است که مهارت ‌آموزی در محیط کار واقعی اجرا شده که بیشترین آموزش مربوط به مراکز ثابت با ۱۹ هزار و ۱۷۱ نفر بوده است.

مدیرکل فنی وحرفه ای استان اصفهان بیان کرد:برای اولین باردراستان اصفهان طرح  «آموزش دوگانه» در مراکز فنی حرفه ای اجرامی شود که این طرح بر ۲ اصل آموزش در محیط واقعی کار و ضمانت برای اشتغال استوار است.

اخوان طبسی بیان داشت: به عنوان نخستین استان کشور تفاهم نامه ای با اتحادیه خودروهای سبک برای آموزش و تعمیر خودرو امضا کرده ایم.

وی با اعلام اینکه در گذشته، در سطح کلان برای مراکز فنی و حرفه‌ای استان‌ها تصمیم گرفته می‌شد، اظهارکرد: با تغییر این رویکرد، نیازسنجی و برنامه ریزی در توسعه آموزش و ضمانت اشتغال به نحو سازنده فراهم می‌شود.

مدیرکل فنی وحرفه ای استان اصفهان عنوان کرد :باتوجه به اینکه  مدل های  اموزشی قدیم گذشته جوابگوی جامعه  امروزی نیست نخستین اقدام استان مشارکت جدی بابخش خصوصی بوده که  شامل آموزشگاه های آزاد ،صنایع وصنوف می باشد ودرهمه الگوهای موفق دنیا بازوی   اصلی آموزش های مهارتی بخش خصوصی است

اخوان طبسی اذعان کرد:درسازمان فنی وحرفه ای دررابطه با میزان اشتغال مهارت‌آموزان ، سامانه رصد اشتغال داریم که  میزان اشتغال مهارت آموزان فنی حرفه‌ای راهرماه  بررسی وثبت می کند.

وی درادامه این نشست افزود:برای  ارائه‌طرح های آموزشی به مددجویان درصدد توسعه اشتغال هستیم وبا اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) وارد همکاری شده ایم و به عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مناطق حاشیه ای شهر ورود می کنیم

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.