تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر : 12086

بهره برداری از واحد های تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان

بهره برداری از واحد های تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان

بهره برداری از واحد های تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان به گزارش دنیای اسرار:با هدف افزایش ضریب اطمینان فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی، واحد تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان به ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.  مدیر عامل شرکت پالایش

Print Friendly, PDF & Email

بهره برداری از واحد های تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:با هدف افزایش ضریب اطمینان فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی، واحد تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان به ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
 مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: ظرفیت کلی شرکت پالایش نفت اصفهان،  به طور متوسط  ۳۷۵ هزار بشکه در روز است که با راه‌اندازی واحد  تقطیر شماره ۳،  این ظرفیت در ۳ واحد تقطیر، توزیع گردیده و در نتیجه موجب کاهش بار ترافیکی خوراک در آنها شده است. با  این روند نه تنها زمان عمر کارکرد تجهیزات بیشتر  می شود، بلکه کاهش هزینه های عملیاتی و تعمیراتی را در پی دارد.      
 مرتضی ابراهیمی افزود: در طول سالیان گذشته بر اساس ضرورت و نیاز کشور، تغییراتی در سیستم های عملیاتی این شرکت ایجاد شده بود، به طوری که تا قبل از راه اندازی واحد تقطیر ۳،  خوراک نفت خام پالایشگاه،  وارد دو واحد تقطیر می گردید  و این امر منجر به افزایش ترافیک خوراک و محصولات داخل برج‌های جداکننده می شد. خوشبختانه با راه‌اندازی واحد تقطیر شماره۳ ، علاوه بر توزیع یکنواخت خوراک در واحدهای عملیاتی، ضریب ایمنی بالاتر رفته و با توجه به جدید بودن تجهیزات این واحد، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش چشمگیر یافته است. به عبارت دیگر با راه اندازی این واحد، ظرفیت هر کدام از واحدهای تقطیر ۱و۲ ، به ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش می یابد و  همچنین ظرفیت واحد تقطیر شماره ۳ نیز روزانه   ۱۲۰ هزار بشکه خواهد بود.      وی  با تاکید بر این که هدف از راه‌اندازی این واحد بهبود عملکرد شرکت پالایش نفت اصفهان بوده و ظرفیت پالایشی افزایش نخواهد شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد، ظرفیت کلی پالایشگاه  از ۳۷۵ هزار به روزانه ۳۶۰ هزار بشکه کاهش می یابد.ابراهیمی با اشاره به اینکه با  راه اندازی واحد تقطیر شماره ۳ واحدهای کاهش گرانروی موجود از مدار عملیاتی نفت خام خارج شده  و در مد عملیاتی اصلی قرار  گرفتند. ادامه داد: این  تغییرات موجب کاهش  میزان تولید نفت کوره و به جای آن،  افزایش محصولات با ارزش مانند بنزین،نفت سفید، سوخت هواپیما و گازوئیل  گردیده است. با این وجود در صورت نیاز کشور به تولید بنزین بیشتر، می توان از ظرفیت پالایشی پالایشگاه در دو واحد جانبی غلظت‌شکن استفاده کرد و  خوراک شرکت  را حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار بشکه‌ در روز افزایش داد.مدیرعامل شرکت  پالایش نفت اصفهان عنوان نمود: طراحی و تامین بخش عمده تجهیزات این واحد  که توسط سازندگان توانمند داخلی و تحت نظارت شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران صورت پذیرفته است و در حال حاضر این  این واحد راه اندازی  و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.