تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 12241

باشگاه ذوب آهن از نصب سیستم VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند

باشگاه ذوب آهن از نصب سیستم VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند

باشگاه ذوب آهن از نصب سیستم VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا: سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: این باشگاه با هدف کمک به داوری در لیگ برتر از نصب VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند. سیستم  VAR  با شبیه‌سازی عملکرد و نظارت روی هر بازیکن

Print Friendly, PDF & Email

باشگاه ذوب آهن از نصب سیستم VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا: سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: این باشگاه با هدف کمک به داوری در لیگ برتر از نصب VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند.

سیستم  VAR  با شبیه‌سازی عملکرد و نظارت روی هر بازیکن در نقاط مختلف زمین فوتبال از طریق دوربین‌های نصب شده، به داوران کمک می کند اشتباهات خود را به حداقل برسانند. همچنین در زمان‌هایی که داور مسابقه در رای خود تردید دارد، با مراجعه به این سیستم و بازبینی فیلم مسابقه، نظر قطعی خود را اعلام می‌کند.

احمدی جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فصل گذشته لیگ برتر تیم ذوب آهن از اشتباهات سهوی داوری نزدیک به ۱۵ امتیاز اثرگذار را از دست داد و مظلوم ترین تیم به لحاظ اشتباهات داوری بوده است.

وی اظهارداشت : این باشگاه با هدف رفع این مشکل فوتبال و کمک به داوران  پیشنهاد نصب VAR در ورزشگاه یادشده را به مسؤولان ذی ربط اعلام کرد، چون به لحاظ زیرساخت و فراهم سازی شرایط میزبانی همه تاییدیه های AFC(   ) را داراست.

جمشیدی بیان اینکه بعید می دانم این سیستم تا پایان فصل نوزدهم لیگ برتر در این ورزشگاه نصب و آماده  شود،  تصریح کرد: با این حال ورزشگاه فولادشهر اصفهان گزینه مناسبی برای آغاز عملیات اجرایی این سیستم به حساب می آید.

در جریان داوری‌هایی که در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران انجام شد، بسیاری از بازیکنان و مربیان به نحوه داوری معترض بودند و به گفته آنها رای اشتباه داور در نتیجه نهایی مسابقات موثر بود.

VAR مخفف Video Assistant Referee است و کاربردش در استفاده از ویدئو چک برای تصحیح و بازبینی احتمالی تصمیماتی در بازی هستند که روی نتیجه آن تاثیری مستقیم می‌ گذارند. این صحنه‌ها شامل گل‌ها، خطاهای منجر به گل، خطاهای منجر به اخراج مستقیم یک بازیکن، خطاهای منجر به اعلام ضربه پنالتی و اشتباه در تشخصی هویت یک بازیکن می‌شوند.

فدراسیون بین المللی فوتبال موسوم به فیفا از بین ۳۶ داور و ۶۳ کمک داوری که برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب کرده بود برخی تجربه استفاده از وار را داشتند، نظیر «علیرضا فغانی»که در جام کنفدراسیون‌ها از این تکنولوژی استفاده کرده و «جانلوکا روکیِ» ایتالیایی و «مارک گایگر» و «خاییر ماروفویِ» آمریکایی هم تجربه کار کردن با آن در لیگ‌های خودشان را داشته‌اند.

جمشیدی ادامه داد: باشگاه ذوب آهن امیدوار است با نگاه ویژه کمیته داوران و سازمان لیگ، ورزشگاه فولادشهر به عنوان آموزشی و اولین ورزشگاه ایران برای نصب سیستم ویدیویی داوری مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان اضافه کرد : به دلیل مشکلات بودجه ای برخی رشته های باشگاه ذوب آهن تعدیل می شود.

جمشیدی اظهار داشت: در جلسه ای هیات مدیره که به زودی برگزار می شود در این باره تصمیم گیری خواهد شد و هرگونه اظهار نظر زود هنگام در این باره به این جلسه موکول می شود.

به گفته وی با توجه به سقف بودجه ای ۵۰ میلیارد تومان باشگاه در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

سبزپوشان ذوب آهن پس از استقلال و پاس که به ترتیب دو و یکبار قهرمان باشگاه‌های آسیا شدند به همراه همشهری خود سپاهان، چهارمین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافته است.

این تیم در ۲۲ آبان ۱۳۸۹ و در تک بازی فینال در ورزشگاه ملی المپیک توکیو واقع در کشور ژاپن به مصاف تیم “سئونگنام ایلهوا چونما” رفت و در این دیدار با نتیجهٔ ۱–۳ مقابل نمایندهٔ کره جنوبی شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ رضایت داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.