تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 12314

رونق تولید با افزایش رفاه واحدهای تولیدی و صنفی محقق می شود

رونق تولید با افزایش رفاه واحدهای تولیدی و صنفی محقق می شود

رونق تولید با افزایش رفاه واحدهای تولیدی و صنفی محقق می شود به گزارش دنیای اسرار:برای نخستین بار در بین اتحادیه های صنفی تفاهم همکاری بین اتحادیه صنف خدمات فنی  خودروهای سبک مرکز استان  و بانک قرض الحسنه رسالت جهت افزایش رفاه اعضای این صنف منعقد شد.مدیربانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان در اولین گردهمایی

Print Friendly, PDF & Email

رونق تولید با افزایش رفاه واحدهای تولیدی و صنفی محقق می شود

به گزارش دنیای اسرار:برای نخستین بار در بین اتحادیه های صنفی تفاهم همکاری بین اتحادیه صنف خدمات فنی  خودروهای سبک مرکز استان  و بانک قرض الحسنه رسالت جهت افزایش رفاه اعضای این صنف منعقد شد.
مدیربانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان در اولین گردهمایی نمایندگی های مجاز خودرو شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در بانک قرض الحسنه رسالت ساختار، فرایند، تشکیلات و حتی رفتار کارکنان قرض الحسنه ای است.
ابراهیم مسکین، خُرد و اجتماعی بودن را هویت سازمانی بانک قرض الحسنه رسالت اعلام وتاکید کرد: خدمات این بانک شرعی، آسان و ارزان است.
وی همچنین با اشاره به شبکه توسعه اجتماعی رسالت، همیاری اجتماعی را مهمترین راهبرد و برنامه این شبکه برشمرد و افزود: رسالت، اهداف و خدمات بانک قرض الحسنه رسالت در بستر بانکداری اجتماعی محقق می شود و بانکداری اجتماعی نیز مستلزم همراهی با بانکداری مدرن است.
مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان با بیان اینکه امروز در کشور سه مدل موسسه مجاز پولی و بانک فعال هستند، اظهار کرد: از ۶۰۰ صندوق قرض الحسنه دارای مجوز طی سال های قبل تنها ۱۲ قرض الحسنه دارای مجوز بانک مرکزی هستند.
وی با اشاره به موسسات اعتباری فعال در کشور که با سیستمی همانند بانک ها سود و سپرده و همچنین عقود اسلامی پرداخت می کنند، گفت: در حال حاضر تمام این موسسات مجاز هستند، اما دسته چک ندارند.
وی همچنین به وجود ۳۲ بانک خصوصی و دولتی در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۰ بانک کشور تجاری هستند و همچنین دو بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان و رسالت دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند.
مسکین با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی از سال ۹۱ وارد شبکه بانکی کشور شد، اظهار کرد: این قرض الحسنه دارای امکانات و خدمات بانکی است، اما تفاوت آن با بانک های تجاری این است که نه سود می دهد و نه سود دریافت می کند، همچنین در پایان هر سال هیچ سود انباشته ای ندارد و تنها هدف آن توسعه فرهنگ قرض الحسنه است.
وی با بیان اینکه کارمزد سالیانه بانک رسالت تنها ۲ درصد است، تاکید کرد: در ابتدا کارمزد این قرض الحسنه ۶ درصد بود، اما با توجه به اینکه روال کار بانک این است که درآمد آن باید براساس نیازهایش باشد، از سال ۹۱ به این طرف سود آن به دو درصد رسید و اکنون به دنبال کاهش سود آن به ۱٫۵ درصد هستیم.
مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم در افق ۱۴۰۰ اولین بانک بدون شعبه کشور شویم و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای افتتاح حساب، درخواست وام و یا دریافت وام نخواهد بود.
وی با اشاره به تعامل این بانک با نمایندگی های خودرو در اصفهان، گفت: به طور معمول مراجعات زیادی از سوی این نمایندگی ها به بانک قرض الحسنه رسالت وجود دارد و نمایندگی ها برای فروش خودروهای خود و یا دریافت تسهیلات اعضا از ابزار وام قرض الحسنه می توانند بهره ببرند.
مسکین با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از نمایندگی های مجاز خودرو در بانک رسالت حساب دارند، اظهار کرد: می توان از مانده اعتبار حساب این نمایندگی ها در ارائه تسهیلات به مشتریان و یا کارکنان آنها استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه تا دو سال گذشته در این بانک برای ۱۰ میلیون تومان وام یک ضامن و برای بیش از آن تا سقف ۲۰ میلیون تومان دو ضامن نیاز بود، گفت: در حال حاضر که سقف وام این بانک از ۳۰ میلیون حتی به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته که با یک بررسی دقیق حساب افراد اعتبار سنجی می شود و براساس آن وام با یک ضامن پرداخت می شود.
مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان با بیان اینکه این بانک در کشور هفت میلیون مشتری دارد، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه رسالت در بین بانک هی کشور از نظر تعداد تراکنش در رتبه نهم قرار دارد، همچنین ۹۴ درصد منابع این بانک از منابع خرد مردم است.
روح اله چلونگر ،رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه برای نخستین بار در بین اتحادیه های صنفی تفاهم همکاری بین اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک و بانک قرض الحسنه رسالت جهت افزایش رفاه اعضای این صنف منعقد شد، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبر انقلاب در جهت بهبود فضای برای توسعه اشتغال و رفاهیات منعقد شده است.
وی به طرح پرداخت وام بانک قرض الحسنه بانک رسالت اشاره کرد و گفت: هر کدام از نمایندگی های مجاز خودرو حتی بیش از ۱۰۰ نفر نیرو را مدیریت می کنند که در صورت درخواست وام، تامین این نیاز برای هر نمایندگی دشوار است، اما در تعامل این اتحادیه با بانک قرض الحسنه رسالت شرایط برای پرداخت تسهیلات به آنها مهیا می شود.

چلونگر افزود: این طرح با اعتبارسنجی حساب نمایندگی های مجاز خودرو به صورت پایلوت در اصفهان اجرا می شود و در پرداخت وام هیچ مسئولیتی به نمایندگی ها برنمی گردد و با ورود بانک، در سیستم وام دهی رقابتی در بین کارکنان ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه رونق تولید با افزایش رفاه کارکنان واحدهای تولیدی و صنفی محقق می شود، اضافه کرد: این تعامل در راستای رفاه و آسایش اعضای این صنف جهت خرید لوازم خانگی و جهیزیه از سوی خیرین این صنف صورت گرفته است و کارکنان این صنف می تواند براساس امتیاز حساب افراد خیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و بدون بهره وام قرض الحسنه دریافت کنند.
رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان تاکید کرد: به طور معمول هیچ اتحادیه ای در مبحث رفاهیات اعضا به اینگونه ورود پیدا نمی کند، اما اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک در راستای رونق تولید و بهبود فضای کار و افزایش رفاه کارکنان زیر مجموعه صنف  با همکاری خیرین صنفی به این موضوع پرداخته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.