تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 12355

خط انتقال ،ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد

خط انتقال ،ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد

درراستای مصرف بهینه آب خط انتقال ،ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد به گزارش دنیای اسرار:برای نخستین بار در ایران پروژه ملی زیست محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع (آب شرب ) با ظرفیت ۷۵۰

Print Friendly, PDF & Email

درراستای مصرف بهینه آب

خط انتقال ،ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد

به گزارش دنیای اسرار:برای نخستین بار در ایران پروژه ملی زیست محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع (آب شرب ) با ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب درساعت راه اندازی شد.

  معاون مهندسی  وتوسعه شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: این شرکت در جهت صیانت از منابع ملی و با توجه به بحران آب در استان اصفهان ، به منظور مصرف بهینه از این مایه حیات ، استفاده از پساب شهری را برای تولید آب صنعتی مورد نیاز، طراحی و اجرا نموده  است.    

سید مصطفی الهی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، انتقال وتصفیه پساب شاهین شهر با همکاری دو شرکت توانمند داخلی در سه مرحله ساخت ایستگاه پمپاژ پساب در محل تصفیه خانه ،احداث خط انتقال پساب به پالایشگاه و ساخت تصفیه خانه در محل این شرکت انجام گرفت. این پروژه  ظرفیت تصفیه ۷۵۰ متر مکعب برساعت پساب شهری  را دارد،    

وی با بیان اینکه این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه و صرف هزینه ای بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان در محل شرکت پالایش نفت اصفهان اجرایی شده، تصریح کرد:   بر اساس اعلام  واحد مهندسی پالایشگاه ، مشکل اساسی بر سر راه محقق شدن اهداف این طرح و طرحهای مشابه در کشور،  تغییر مشخصات پساب تحویلی  است که انتظار می رود استاندارد آن توسط  اداره کل  استاندارد و سازمان محیط زیست ابلاغ شود و فروشندگان پساب نیز موظف به رعایت آن گردند . 

     گفتنی است در گذشته  پساب مذکور برای مصارف غیر مجاز استفاده می گردید  و به طور حتم  اجرای این طرح،  ارزش بسیار عظیمی در بخش  زیست محیطی محسوب می شود.


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.