تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 12361

دکتر نعمت اله محسنی ،معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان عضو هیات مدیره بورس کالای ایران شد

دکتر نعمت اله محسنی ،معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان  عضو هیات مدیره بورس کالای ایران شد

دکتر نعمت اله محسنی ،معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان  عضو هیات مدیره بورس کالای ایران شد  به گزارش دنیای اسرار:دکتر نعمت اله محسنی معاون بازرگانی شرکت عضو هیات مدیره بورس کالای ایران شد . در این خصوص با وی گفتگویی انجام شده که در ادامه می خوانید .دکتر محسنی گفت : بورس کالای ایران به

Print Friendly, PDF & Email

دکتر نعمت اله محسنی ،معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان  عضو هیات مدیره بورس کالای ایران شد 


به گزارش دنیای اسرار:دکتر نعمت اله محسنی معاون بازرگانی شرکت عضو هیات مدیره بورس کالای ایران شد . در این خصوص با وی گفتگویی انجام شده که در ادامه می خوانید .
دکتر محسنی گفت : بورس کالای ایران به عنوان بازاری قانونمند، شفاف و مطمئن و یکی از ارکان بازار سرمایه کشور  در افق چشم انداز، مرجع قیمت گذاری کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه ای در منطقه و یکی از گزینه های اولویت دار تولیدکنندگان برای تامین مالی و پوشش ریسک تجاری می باشد. 
وی با اشاره به اینکه چندین سال است بورس کالای ایران ،  رتبه اول شرکت های بورسی را در بازار سرمایه دارد، افزود : چهار شرکت بورسی وجود دارد که در بین آنها بورس کالا با بیشترین حجم معاملات ، در سالیان متمادی رتبه نخست را دارا بوده است . این بورس در بخشهای کالاهای صنعتی ، پتروشیمی ، کشاورزی و … و در دو بخش کلی معاملات فیزیکی و کاغذی فعالیت می کند .
معاون بازرگانی شرکت در ادامه به سابقه حضور ذوب آهن اصفهان در بورس کالا پرداخت و خاطر نشان کرد : ذوب آهن اصفهان از سال ۱۳۸۲ جزء بنیانگذاران بورس فلزات آن زمان بود و سپس با تبدیل شدن آن به بورس کالا یکی از بازیگران مهم در این عرصه به شمار می رود. 
وی ادامه داد : فرایند کشف نرخ محصولات فولادی ساختمانی شرکت از طریق بورس کالا صورت می گیرد که به همین دلیل حضور در ارکان تصمیم گیری بورس کالا برای  ذوب آهن اصفهان بسیار اهمیت دارد .
دکتر محسنی استفاده ذوب آهن اصفهان از معاملات اوراق سلف موازی را به عنوان یکی دیگر از ابزارهای تامین سرمایه شرکت برشمرد و بیان کرد : ذوب آهن به عنوان یکی از اولین شرکت ها از طریق اوراق سلف موازی برای تامین سرمایه اقدام نموده و این روش همچنان استفاده می شود .
وی گفت : با توجه به تعاملی که بین ذوب آهن اصفهان و بورس کالا وجود دارد، سیاست حضور در هیات مدیره این شرکت از ابتدا مد نظر بوده است. در سالیان گذشته مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت به عنوان نماینده در بورس کالا حضور داشتند، که با توجه به انتصاب در ذوب آهن و عضویت در هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان مطابق ماده ۲۴۱ عضویت در دو هیات مدیره امکان پذیر نبود اما با این وجود سازمان بورس و اوراق بهادار تلاش کرد با دریافت مجوزهای مربوطه از حضور ایشان بعنوان ریاست هیات مدیره بورس کالا استفاده نماید اما با توجه به مشغله کاری ، مهندس یزدی زاده این موضوع را نپذیرفتند و لذا این جابه جایی انجام گرفت. 
دکتر محسنی اضافه کرد : یکی از مهمترین کمیته های بورس کالا ، کمیته پذیرش کالا و شرکت ها  است که مهندس منصور یزدی زاده به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در آن کمیته حضور خواهند داشت و از دانش و تجربیات ایشان بهره گرفته می شود. 
معاون بازرگانی شرکت در پاسخ به این سوال که فرایند انتخاب اعضای حقیقی معرفی شده توسط شخصیت های حقوقی برای حضور در بورس کالا چگونه است ، گفت : فردی که به عنوان نماینده معرفی می شود باید ویژگی هایی نظیر حداقل مدرک کارشناسی ارشد و آشنایی با بازار سرمایه را دارا باشد و در ادامه بتواند مرحله مصاحبه های علمی و تخصصی را سپری نموده تا به عنوان نماینده شخصیت حقوقی مربوطه معرفی گردد. بنابراین پس از طی فرایند مذکور، نماینده معرفی شده ذوب آهن اصفهان در هیات مدیره بورس کالا پذیرش شده و با یاری ایزد متعال به عنوان یک عضو فعال و با دانش و تجربه موثر حضور خواهد داشت.  وی افزود جلسات هیات مدیره بورس کالا هر دو هفته یکبار تشکیل می شود که امیدواریم با تلاش و هم افزایی مجموعه، ذوب آهن اصفهان بتواند مسیر مناسب تری را به عنوان یک سیاست کلی در بازار بورس کالا دنبال نماید.
معاون بازرگانی شرکت اظهار داشت : حضور ذوب آهن اصفهان در جایگاه های مهم تصمیم گیری در سطح کشور علاوه بر اینکه می تواند دانش و تجربیات این شرکت را انتقال دهد در مقابل نیز اطلاعات و دانش خوبی را به سازمان منتقل می نماید که در نهایت باعث توسعه برند شرکت و افزایش اعتبار بیش از پیش آن می شود لذا  از این طریق تلاش می کنیم همچون گذشته حضور فعال و تاثیر گذاری را در بورس کالا داشته باشیم. نماینده ذوب آهن اصفهان نیز هم اکنون در دو کمیته دیگر بورس کالا شامل کمیته های  بازار و تنظیم مقررات حضور دارد. 
دکتر محسنی به عرضه محصولات در بورس کالا پرداخت و گفت : کل محصولات فولاد ساختمانی شرکت شامل تیرآهن و میلگرد پس از کشف نرخ در بورس کالا معامله  می شود. برخی از محصولات فرعی نیز مانند قطران از طریق بورس انرژی به فروش می رسد. 
وی افزود :  با توجه به سیاست های شرکت در جهت تولید صادرات محور حدود یک میلیون تن از محصولات ذوب آهن اصفهان در سال صادر شده و حدود ۵۰ درصد از محصولات ذوب آهن اصفهان از طریق بورس کالا مورد معامله و فروش قرار می گیرد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.