تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر : 12373

هزینه نمودن در بخش هواشناسی در واقع سرمایه گذاری در جهت منافع کشور است

هزینه نمودن در بخش هواشناسی در واقع سرمایه گذاری در جهت منافع کشور است

ملاقات مدیرکل هواشناسی استان بانماینده شهر اصفهان هزینه نمودن در بخش هواشناسی در واقع سرمایه گذاری در جهت منافع کشور است به گزارش  دنیای اسرار: حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در دیدار با دکتر حیدر علی عابدی نماینده محترم مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: نیاز به جمع

Print Friendly, PDF & Email

ملاقات مدیرکل هواشناسی استان بانماینده شهر اصفهان

هزینه نمودن در بخش هواشناسی در واقع سرمایه گذاری در جهت منافع کشور است

به گزارش  دنیای اسرار: حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در دیدار با دکتر حیدر علی عابدی نماینده محترم مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: نیاز به جمع آوری و استفاده از داده های هواشناسی در سنوات اخیر در بخش های مختلف جامعه بیشتر احساس می گردد.

وی گفت: اگر داده های هواشناسی در بخش های مختلف از قبیل کشاورزی ، عمران، صنعت ، هوانوردی و غیر لحاظ نگردد. قطعا تبعات خیلی ناگوار را شاهد خواهیم بود و توسعه پایدار به معنای واقعی آن تحقق نخواهد یافت.

 ایشان اظهار کرد: در سنوات قبل و از ابتدای تاسیس هواشناسی داده ها  از روی ادوات و تجهیزات سنتی قرائت می گردید و توسط تجهیزات اولیه مخابراتی نظیر بی سیم ارسال می شد که این امر معمولاً توام با درصدی خطا بود و امروز یکی از سیاست های سازمان هواشناسی کشور به کارگیری ایستگاه های خودکارهواشناسی است تا بتوان درصد خطای انسانی را به حداقل رساند و دقت داده ها و سرعت انتقال آنها را افزایش داد.

وی با اعلام اینکه معمولا تجهیزات و ادوات هواشناسی وارداتی می باشند  و تابع قیمت ارز هستند گفت: البته ما سعی خواهیم کرد که با شرکت های داخلی تعامل سازنده داشته باشیم  و بخشی از نیازهای مان را از این طریق تامین نماییم ، اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن بودیم که بودجه هواشناسی متناسب با نیاز روز آن در نظر گرفته نشده و سازمان را دچار کمبود بودجه در مقابل اهداف بلند و پروژه های عظیم نموده است ، از نمایندگان محترم درخواست داریم درخصوص حمایت از هواشناسی در کمیسیون های الحاقی مجلس و تخصیص اعتبارات توجه بیشتر داشته باشند.

دکتر عابدی هم ضمن استقبال از این تعامل سازنده گفت: امروز نقش و جایگاه هواشناسی بر کسی پوشیده نیست و هم مسئولین و  به خصوص مردم با آن آشنایی کامل دارند و تبعات آن را در جامعه و زندگی خود احساس می کنند. و ما سعی خواهیم کرد در نشست های آتی مجمع نمایندگان استان از هواشناسی هم دعوت نماییم که حضور داشته و از نزدیک مسائل و مشکلات خود را به سمع و نظر نمایندگان برساند.  

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.