تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 12465

رسانه‌ها بهترین ابزار نظارتی هستند

رسانه‌ها بهترین ابزار نظارتی هستند

رسانه‌ها بهترین ابزار نظارتی هستند به گزارش دنیای اسرار:رئیس کل دادگستری استان اصفهان: در دو ماه گذشته ۱۱۰ نفر کارمند جذب دادگستری‌های استان شده‌اند. محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست بلکه یک رسالت مهم است گفت: دسترسی به اطلاعات حق شهروندان است و

Print Friendly, PDF & Email

رسانه‌ها بهترین ابزار نظارتی هستند


به گزارش دنیای اسرار:رئیس کل دادگستری استان اصفهان: در دو ماه گذشته ۱۱۰ نفر کارمند جذب دادگستری‌های استان شده‌اند.
محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست بلکه یک رسالت مهم است گفت: دسترسی به اطلاعات حق شهروندان است و مهم‌ترین ابزار اطلاع رسانی خبرنگاران هستند.
وی رسانه‌ها را بهترین ابزار نظارتی برای دستگاه‌های حاکمیت دانست و افزود: گزارشات صحیح و مستند تهیه شده توسط رسانه‌ها کارکرد نظارتی دارد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان انباشته شدن پرونده‌ها و مراجعات مکرر افراد به دادگستری را از موارد آزار دهنده ارباب رجوعیان عنوان و اظهار کرد: طی دو ماه گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ۲۰ نفر قاضی به دادگاه‌های تجدیدنظر استان اضافه می‌شود و ۸ الی ۱۰ شعبه‌ای تجدید نظر که قبلا برنامه ریزی شده و غیر فعال بود با ورود این قضات فعال خواهد شد.
وی افزود: با اضافه شدن ۱۰ شعبه به ۳۱ شعبه موجود تجدیدنظر از حجم پروند‌ه‌های مانده در شعب کاسته می‌شود.
حبیبی به بحران کمبود نیرو در دستگاه قضایی استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: طی دو ماه گذشته ۱۱۰ نفر کارمند جذب دادگستری‌های استان شده‌اند.
وی با اشاره به مشکل نبود پارکینگ مناسب در دادگستری استان تشریح کرد: از سال گذشته به دنبال حل این مشکل بوده‌ایم و زمینی در شرق اصفهان با ۴۰ هزار متر زیربنا برای راه اندازی ساختمان جدید با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در دستورکار دادگستری قرار گرفته است.
به گفته رئیس کل دادگستری استان اصفهان برای بهره‌برداری از این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین آن تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان را ۳۵ مرکز عنوان و اظهار کرد: به زودی ۳۵دفتر دیگر فعال خواهند شد و تعداد این دفاتر به دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی به الکترونیک شدن مکاتبات در قوه قضایه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸۹ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود و به دنبال آن هستیم که صد در صد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک صادر شود.
حبیبی از مردم خواست جهت حفظ حقوق خود در سامانه ثنا ثبت نام کنند.
وی در ادامه گفت: با ثبت‌نام در این سامانه اطلاع رسانی‌ها به سرعت انجام و از مشکلات تردد نیز کاسته خواهد شد.
وی به افزایش کار در در شعب تجدید نظر اشاره کرد و افزود: در شعب تجدید نظر ۵ درصد، شعب کیفری ۷ درصد و دادگاه انقلاب ۲ درصد افزایش کار داشته‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان دیگر اقدام این سازمان در حوزه الکترونیک را بحث مراقبت الکترونیک عنوان و تشریح کرد: استان اصفهان در موضوع پابند الکترونیک عقب است و با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی قضات دادگاه‌ها می‌توانند در جرائم سبک به خصوص برای بانوان از پابند الکترونیک استفاده کنند تا مجازات حبس را در منزل یا در محلی که دادگاه تعیین می‌کند سپری کنند و دیگر نیاز نیست این افراد وارد زندان شوند.
وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده جرائم اقتصادی گفت: پرونده قصص در مرحله صدور کیفر خواست قرار دارد در این پروند پدر و پسری با سوء استفاده از اطلاعات افراد اقدام به ثبت ۴۰۰ شرکت صوری کرده‌اند.
حبیبی با بیان اینکه متهمان کارت‌های تجاری را به اسم افراد بی‌بضاعت می‌گرفتند تشریح کرد: با کارت‌های تجاری اقدام به خرید کالا و آهن‌آلات کرده و برخی از کارت‌ها را نیز تا ۵۰۰ میلیون تومان فروخته‌اند و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان مالیات به این معاملات تعلق گرفته است.
گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران حاضر تجلیل و قدردانی شد.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.