تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر : 12478

کاهش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت در استان اصفهان

کاهش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت در استان اصفهان

کاهش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت در استان اصفهان به گزارش  دنیای اسرار: مشاوری معاون اداره کل بیمه سلامت در استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه ، اظهار کرد: بودجه سال۹۷ بیمه سلامت نسبت به سال قبل ۱۰درصد افزایش داشت، اما سال ۹۸بودجه با ۱۰درصد کاهش نسبت به سال۹۷ اعلام شد و تا الآن

Print Friendly, PDF & Email

کاهش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت در استان اصفهان



به گزارش  دنیای اسرار: مشاوری معاون اداره کل بیمه سلامت در استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه ، اظهار کرد: بودجه سال۹۷ بیمه سلامت نسبت به سال قبل ۱۰درصد افزایش داشت، اما سال ۹۸بودجه با ۱۰درصد کاهش نسبت به سال۹۷ اعلام شد و تا الآن ۲۰درصد هم کمتر از بودجه تعریف شده، پرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر جامعه‌ به میزان زیادی از دارو، عمل‌های غیرضروری مثل سزارین، خدمات تصویر و رادیولوژی و خدمات پزشکی غیرضروری دیگر استفاده می‌کند.

معاون اداره بیمه سلامت با بیان اینکه پزشکی داریم که ۷.۵میلیارد دارو تجویز کرده است، افزود: با این هزینه‌های بیش از حد و غیرضروری که ملزم به پرداختشان هستیم، پولی برای اداره بیمه باقی نمانده است.

وی گفت: بیمار تعداد زیادی از انسولین خریده شده را در یخچال نگهداری می‌کند، در حالی که در اثر باز و بسته شدن در یخچال و تکان خوردن زیاد دارو، ماده مؤثر انسولین از بین می‌رود و هر بار دوز داروی مصرفی خود را افزایش می‌دهد.

مشاوری بیان کرد: باید در نظر داشت که استفاده زیاد از برگه‌های دفترچه باعث اتمام سریع دفترچه‌ها می‌شود و در حال حاضر در شرایط کنونی مشکل واردات این کاغذها را از مالزی داریم.

همچنین قائم مقام بیمه سلامت در استان اصفهان، گفت: اصفهان از ۳ سال پیش به‌عنوان پایلوت طرح ارسال الکترونیکی اسناد بستری در کشور انتخاب و این طرح از پاییز سال گذشته در بیمارستان عیسی‌بن‌مریم (ع) اصفهان آغاز شد.

احمدرضا ریاضیات افزود: با الکترونیکی شدن پرونده بیماران، رسیدگی‌ها به این پرونده‌ها با دقت و سرعت بالاتری انجام می‌شود و صرفه‌جویی‌های خوبی هم شده است.

وی گفت:پس از امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اداره‌کل بیمه سلامت استان،  این طرح تا پایان سال ۹۷ در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی اصفهان از جمله بیمارستان الزهرا(س) به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان استان اصفهان اجرا شده و درآمد بیمارستان‌ها افزایش یافته است.
ریاضیات افزود: در حال حاضر۶ استان دیگر در کشور به پایگاه‌های این طرح اضافه شدند و آموزش‌های آن‌ها توسط تیم اصفهان و سازمان بیمه سلامت کل کشور انجام شد.

قائم‌مقام سازمان بیمه سلامت در استان اصفهان، اضافه کرد: با اجرای این طرح، ۱۵هزار و ۵۰۰ درخت سالم خواهند ماند و تخلفات پزشکی به صورت اتوماتیک مورد نظارت قرار خواهد گرفت‌

ریاضیات:الکترونیکی شدن صدور نسخه در معاینات سرپایی را دیگر اولویت بیمه سلامت دانست و گفت: استان کرمان پایلوت اجرای این طرح شده و این طرح در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، چادگان، اردستان، نائین و نطنز استان اصفهان نیز در حال اجرا است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.