تاریخ انتشار : جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 12803

تورنادو یک فیلم خانوادگی است

تورنادو یک فیلم خانوادگی است

سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان تورنادو یک فیلم خانوادگی است به گزارش دنیای اسرار:کارگردان فیلم تورنادو: تلاش می‌کنم در فیلم‌های خود عشق پاک را آموزش دهم.سید جواد هاشمی در نشست مطبوعاتی فیلم “تورنادو” در پنج شنبه شب ۳۱ مردادماه با بیان اینکه در این فیلم سعی شده به سه محور مهم

Print Friendly, PDF & Email

سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

تورنادو یک فیلم خانوادگی است

به گزارش دنیای اسرار:کارگردان فیلم تورنادو: تلاش می‌کنم در فیلم‌های خود عشق پاک را آموزش دهم.
سید جواد هاشمی در نشست مطبوعاتی فیلم “تورنادو” در پنج شنبه شب ۳۱ مردادماه با بیان اینکه در این فیلم سعی شده به سه محور مهم توجه شود اظهار کرد: لذت بردن بچه‌ها از فیلم و توجه به جنبه‌های آموزشی ،همراهی خانواده‌ها با بچه‌ها در تماشای فیلم و معرفی برخی از مفاهیم سه محور اصلی است.
 کارگردان فیلم تورنادو به طراحی فانتزی لباس‌ها اشاره کرد و افزود: این امر به دلیل مشخص شدن تفاوت زمین و آسمان صورت گرفته است.
وی در مورد وجود برخی ترانه‌ها که به نظر با فضای فیلم متغیر هستند گفت: در فانتزی، مرزی وجود ندارد تورنادو یک فیلم خانوادگی است و باید به نحوی عمل کنیم که خانواده‌ها نیز راضی باشند و باید تلاش کنیم که فضا برای کودکان مناسب باشد و شاید این ترانه‌ها برای بچه‌ها معنایی نداشته باشد اما کودکان آن‌ها را حفظ خواهند کرد و با آن‌ها شاد می‌شوند.
کارگردان فیلم تورنادو هزینه ساخت فیلم‌هایی با جلوه‌های بصری بالا را بسیار زیاد اعلام و تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم پول سرمایه گذاری شده را برگردانیم ناگریز به ساخت قسمت بعدی فیلم نیز هستیم.
وی به رسم نبودن ساخت فیلم به صورت سریالی در سینمای ایران اشاره و اذعان کرد: وقتی می‌توانیم مخاطب را به سینما بکشانیم چرا نباید فیلم دنباله دار بسازیم؟ من این رسم را در سینما باب خواهم کرد.
هاشمی در ادامه افزود: متاسفانه خانواده‌ها برای کودکان خود وقت نمی‌گذارند و فیلم‌های مناسب سنشان را برای آن‌ها در سینما انتخاب نمی‌کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: باید فیلم‌هایی ساخته شود که خانواده‌ها را برای رفتن به سینما راضی کند نه فقط کودکان را، چرا که در حال حاضر کودکان فدای مشکلات بزرگترها می‌شوند.
این کارگردان سینما عنصر وحشت را یکی از ارکان مهم در سینمای کودک عنوان و تشریح کرد: بسیاری از فیلم‌های مطرح حوزه کودک و نوجوان از عنصر وحشت استفاده می‌کنند و این امر تاثیر مهمی در کنار آمدن کودکان با عنصر ترس دارد.
وی با اشاره به اینکه ترس در فیلم‌ها نباید تا حدی باشد که تاثیر منفی روی بچه‌ها بگذارد تاکید کرد: ترس باید به نوعی آمیخته با عناصر فانتزی باشد تا کودکان با این مقوله کنار بیایند.
کارگردان فیلم تورنادو با بیان اینکه تلاش می‌کند در فیلم‌های خود عشق پاک را آموزش دهد تصریح کرد: متاسفانه نسل امروز مفهوم عشق پاک را یاد نگرفته‌اند و من در آثارم تلاش کردم این مفهوم را آموزش دهم و پیشونی سفید یک فیلم کاملا دخترانه بود اما در این فیلم سعی شد چهار شخصیت به موازات هم حرکت کنند.
وی نبود قصه را مشکل اصلی سینمای کودک عنوان کرد و گفت: امروز کار برای کودک و نوجوان بسیار دشوار است و ما به شدت در حوزه نویسندگی کودک و نوجوان دچار ضعف هستیم.
هاشمی با بیان اینکه در جلوه‌های ویژه با کمبود امکانات و هزینه‌های بالا مواجه هستیم افزود: همچنین سرمایه گذاران در بسیاری از موارد فیلم کودک را برای سرمایه گذاری ترجیح نمی‌دهند چرا که امکان بازگشت سرمایه به سختی فراهم می‌شود.
گفتنی است تورنادو فیلمی به کارگردانی سیدجواد هاشمی درباره بچه‌هایی است‌ که توسط یک سفینه فضایی به یک مکان ناشناخته در فضا می‌روند و تلاش می‌کنند برای فرار از دست موجودات عجیب آن سرزمین، به زمین برگردند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.