تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر : 12915

امسال پروانه‌ها در مناطق محروم شهر پرواز کردند

امسال پروانه‌ها در مناطق محروم شهر پرواز کردند

امسال پروانه‌ها در مناطق محروم شهر پرواز کردند شهردار اصفهان: امسال کودکان مناطق کم برخوردار نیز به تماشای فیلم‌های سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نشستند. به گزارش دنیای اسرار:قدرت الله نوروزی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نخستین ویژگی جشنواره امسال را تقویت حس مشارکت

Print Friendly, PDF & Email


امسال پروانه‌ها در مناطق محروم شهر پرواز کردند

شهردار اصفهان: امسال کودکان مناطق کم برخوردار نیز به تماشای فیلم‌های سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نشستند.

به گزارش دنیای اسرار:قدرت الله نوروزی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نخستین ویژگی جشنواره امسال را تقویت حس مشارکت دانست و اظهارکرد: کودکان و نوجوانان در همه بخش‌های این جشنواره مشارکت کرده و نقش فعالی داشتند.
وی به حضور ۲۶خبرنگار و ۳۲ داور در این جشنواره اشاره کرد و افزود: این افراد از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول جشنواره نیز نقش مشارکتی بسیار بالایی را ایفا کردند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان نقش مسئولیت اجتماعی را به شدت افزایش داد گفت: در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نکردیم بلکه این جشنواره برای آن‌ها بود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره و فیلم‌های آن از سینما به محیط شهری وارد شد تصریح کرد: متولیان جشنواره با اتحاد و انسجام توانستند جشنواره و سینما را به نقاط محروم شهر ببرند و زمینه را برای حضور کودکان معلول و کم‌توان را نیز فراهم کنند.
نوروزی به نقش مهم جشنواره در ایجاد نشاط اجتماعی و برجسته سازی ژانر اجتماعی اشاره کرد و افزود: در مدت برگزاری جشنواره شور و نشاط و شادی فراگیری در همه نقاط شهر وجود داشت.
وی با بیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره امسال فقط در سینماها نبود گفت: پردیس هنر اصفهان هر شب شاهد نمایش فیلم‌های جشنواره بود و سینماهای سیار باعث شد که کودکان نقاط کمتر برخوردار شهر نیز به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند.
شهردار اصفهان به دستاوردهای دیپلماتیک جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان اشاره کرد و ابراز داشت: گزیده فیلم‌های جشنواره در ۳۴ شهر کشور اکران شد و چندین برنامه و فیلم در نقاط مختلف شهر و کشور به ویژه مناطق سیل‌زده به نمایش گذاشته شد.
وی پوستر سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را نشانگر همدلی بین اقلیت‌ها، نژادها و قومیت‌ها دانست و افزود: این اتفاق نخستین بار در اصفهان رخ داد و سفیران هنری ۲۷ کشور در اصفهان حضور داشتند که در این فرصت به اندیشه ورزی با یکدیگر پرداختند.
نوروزی یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره را کارکرد اجتماعی بالای آن دانست و تشریح کرد: حراجی آثار کسانی که نمی‌توانستند هنر خود را به نمایش بگذارند در جشنواره برگزار و اقتصاد هنر و سینما به شدت تقویت شد.
وی به امضای تفاهم‌نامه همکاری در عرصه سینما بین ایران، روسیه، کره جنوبی اشاره کرد و افزود: قرار شد که سرمایه‌گذاران و افرادی که توانمندی‌هایی در فیلم‌سازی دارند با ما همکاری کنند و این از دستاوردهای جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان بود.
به گفته نوروزی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دو سال است که در اصفهان دائمی شده است.
وی به تاسیس باشگاه مخاطبان و مدرسه جشنواره اشاره کرد و افزود: این امر باعث می‌شود که زمینه‌ای فراهم شود تا هنرمندان بتوانند با مخاطبین خود سخن بگویند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باعث ایجاد به زیستی در اصفهان شده است تاکید کرد: این جشنواره توانست سینما را در سبد اوقات فراغت خانواده‌ها قرار دهد و همچنین اتحاد ملی را افزایش داد و دیپلماسی شهری را تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ظرفیت عظیمی نه فقط برای اصفهان بلکه برای کشور داشته است گفت: از طریق این جشنواره می‌توانیم منادی این پیام باشیم که برای داشتن زندگی مهربانانه نیاز به تخیل کودکان داریم و این اتفاق بزرگترین دستاورد سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان است.
نوروزی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان در سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان دیده شدند و حقوق آن‌ها به معنای واقعی رعایت شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه ما خواهان دیده شدن و محترم شمردن کودکان هستیم افزود: در این جشنواره این اهداف تحقق یافت و سینما به نحو شایسته‌ای در خدمت کودکان قرار گرفت و باید بتوانیم صمیمانه و عاشقانه این مسیر را در اصفهان ادامه دهیم تا آثار آن بتواند در خدمت کودکان قرار گیرد.
شایان ذکر است جوایز سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به ترتیب در بخش سینمای ایران پروانه زرین جایزه شهید بهنام محمدی به بهنام جعفری تهیه کننده فیلم “۲۳ نفر” رسید.
دیپلم افتخار بهترین فیلم پویانمایی کوتاه به لیدا فضلی برای فیلم “این سو آن سو” تعلق گرفت و پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی کوتاه به فیلم “زرزری کاکل زری” را مهین جواهریان دریافت کرد.
همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه برای فیلم “پسر دریا” به عباس جلالی یکتا رسید و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی مرتضی آسمانی برای فیلم “سرخ آبی” دریافت کرد و دیپلم افتخار بهتراین کارگردانی به مژگان بیات برای فیلم “فرزند زمین” رسید.
در ادامه دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند به فیلم “فرزند زمین” به تهیه کنندگی محمد نجیبی رسید و دیپلم افتخار پویانمایی سینمایی به فیلم “بنیامین” را مصطفی مزرعتی دریافت کرد و همچنین سلمان خورشیدی دیپلم افتخار فیلمنامه سینمایی “بازیوو” را دریافت کرد و پروانه زرین بهترین فیلمنامه به مهدی جعفری برای فیلم “۲۳ نفر” رسید.
همچنین دیپلم افتخار بهترین بازیگری به “ایلین رشیدیان” برای قطار فیلم “آن شب” دریافت کرد و دیپلم افتخار بهترین بازیگری به راستین عزیزپور در فیلم “تورنادو” را گرفت و دیپلم افتخار بهترین بازیگری در بخش سینمای ایران به محمد آزادی برای فیلم “اقیانوس پشت پنجره” رسید و پروانه زرین بهترین بازیگری در سینمای ایران را علیرضا اکبری برای فیلم “منطقه پرواز ممنون” دریافت کرد و بهترین کارگردانی در بخش ایران به امیرحسین قهرایی برای فیلم “بازیوو” رسید و پروانه زرین بهترین فیلم در بخش ایران را مجتبی فرورده برای فیلم “۲۳ نفر” دریافت کرد.
پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران در بخش سینمای ایران را بهروز رشا برای فیلم “قطار آن شب” دریافت کرد و در بخش کسب و کار جایزه ویژه را امیرحسین قهرایی برای “بازیوو” دریافت کرد.
جایزه ویژه در بخش نوآوری به حمیدرضا قطبی برای فیلم “قطار آن شب” رسید و جایزه ویژه در بخش رونق اکران و ترغیب مخاطبان به حامد مروت‌نژاد برای فیلم “منطقه پرواز ممنوع” رسید.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.