تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 12984

هنر به کمک فرهنگ‌سازی اجتماعی می‌آید

هنر به کمک فرهنگ‌سازی اجتماعی می‌آید

هنر به کمک فرهنگ‌سازی اجتماعی می‌آید به گزارش دنیای اسرار:شهردار شهر اصفهان: یکی از راهکارهایی که می‌تواند بهتر از هر راه دیگری مباحث و مشکلات را با فرهنگ‌سازی حل کند استفاده از هنر، هنرمندانه است. قدرت الله نوروزی در آیین تجلیل از همراهان رویداد قصه آدم و هوا با اشاره به ایجاد زمینه برای هنرنمایی

Print Friendly, PDF & Email

هنر به کمک فرهنگ‌سازی اجتماعی می‌آید



به گزارش دنیای اسرار:شهردار شهر اصفهان: یکی از راهکارهایی که می‌تواند بهتر از هر راه دیگری مباحث و مشکلات را با فرهنگ‌سازی حل کند استفاده از هنر، هنرمندانه است.

قدرت الله نوروزی در آیین تجلیل از همراهان رویداد قصه آدم و هوا با اشاره به ایجاد زمینه برای هنرنمایی هنرمندان در اصفهان گفت: امروز شاهد اختتامیه رویدادی هستم که حاکی از انجام درست رسالت مدیریت شهری برای حل مشکلات شهر است.
وی با اشاره به اینکه برای حل هر مشکل ابتدا باید ابعاد مختلف آن بررسی شود اظهارکرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند بهتر از هر راه دیگری مباحث و مشکلات را با فرهنگ سازی حل کند استفاده از هنر، هنرمندانه است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه فرد توانمند کسی است که هنر را وسیله‌ای برای حل مسائل و مشکلات قرار می‌دهد افزود: انسان‌های هنرمند می‌توانند با درک درست از مسئله و استفاده از هنر به حل مسائل و مشکلات جامعه خود کمک کند.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته برنامه اصفهان فردا شروع شد تشریح کرد: با برگزاری همایش‌ها، نمایش‌ها، نشست‌ها و جشنواره‌‌‌‌ها شهرداری اصفهان ارتباط مستقیم با هنرمندان برقرار کرده و از هنر به عنوان یک ابزار توانمند استفاده کرده است و همچنین با قرار دادن درست هنر در کنار فرهنگ باعث فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف شده است.
وی تاکید کرد: باید با تعامل بین مدیریت شهری و هنرمندان به سمت استفاده از ظرفیت‌های نهفته هنر درمسیر به زیستی فرهنگی حرکت کنیم و هر روز گام موثری به جلو برداریم.
  در ادامه این آئین علیرضا صلواتی  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۷ تا ۲۹ دی ماه همان سال تصمیم گرفته شد که رویدادی بزرگ به نام قصه آدم و هوا برگزار شود اظهار کرد: این رویداد در حوزه‌های مختلف طی سی و سه روز برپا شد.
وی افزود: این رویداد در حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو، مرکز کنترل ترافیک و آموزش و فرهنگ در کمپین‌ها، پردیس‌ها و برنامه‌های آموزشی اطلاع رسانی شد.
صلواتی از برگزاری رویدادی جدید در آذر و دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم تا قبل از ماه محرم رویداد قصه آدم و هوا با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان دهد.
همچنین محمد عیدی معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه انسان شناسی شهری زیر مولفه‌ای با عنوان هنر و انسان شناسی شهری وجود دارد اظهار کرد: بین میزان خلاقیت هنری و کاهش ترافیک یک رابطه معنا دار وجود دارد و ما هر چقدر بتوانیم خلاقیت هنری را به بدنه شهر الصاق کنیم طبیعتا شهروندان تمایل بیشتری دارند که خود را در ماشین‌ها محبوس نکنند.
وی با اشاره به اینکه طنز را عدم تناسب در ظاهری متناسب می‌گویند افزود: طنز ماهیت بسیار پیچیده ولی دارای یک صورت لطیف و ناظر به یک تلخی اجتماعی دارد.
عیدی با بیان اینکه هر چقدر طنز در جامعه بیشتر باشد حاکی از مسئولیت بالای اجتماعی و شهروندی و تفکرات انتقادی در آن جامعه است تصریح کرد: تقویت حوزه طنز در جامعه باعث پرداختن به مسائل اجتماعی به صورت ملاطفت آمیز  و همچنین باعث ایجاد راهکار برای حل مشکلات خواهد شد.
وی افزود: خلاقیت هنری و تفکر نقادانه یک جامعه باعث نهادینه شدن طنز در آن جامعه خواهد شد.
شایان ذکر است که در پایان این آیین در بخش‌های کلاه ایمنی سرزندگی، نه به خودروهای تک سرنشین و شهر دوچرخه‌ها از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.