تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 13105

تحول فرهنگی شهرپس از سالها سبب استقبال چند هزار نفری از برنامه های منطقه ۴ شد/ بهسازی، بهبود تجهیزات و تغییر طراحی در مجموعه باغ غدیر

تحول فرهنگی شهرپس از سالها سبب استقبال چند هزار نفری از برنامه های منطقه ۴ شد/ بهسازی، بهبود تجهیزات و تغییر طراحی در مجموعه باغ غدیر

مدیر منطقه ۴ شهراصفهان: تحول فرهنگی شهرپس از سالها سبب استقبال چند هزار نفری از برنامه های منطقه ۴ شد/ بهسازی، بهبود تجهیزات و تغییر طراحی در مجموعه باغ غدیر مدیر منطقه ۴ شهر اصفهان گفت: تحول رویکرد فرهنگی شهر اصفهان بعد از سالها سبب استقبال چند هزار نفری از برنامه های فرهنگی منطقه ۴

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه ۴ شهراصفهان:

تحول فرهنگی شهرپس از سالها سبب استقبال چند هزار نفری از برنامه های منطقه ۴ شد/ بهسازی، بهبود تجهیزات و تغییر طراحی در مجموعه باغ غدیر

مدیر منطقه ۴ شهر اصفهان گفت: تحول رویکرد فرهنگی شهر اصفهان بعد از سالها سبب استقبال چند هزار نفری از برنامه های فرهنگی منطقه ۴ در ماه های اخیر شد.

به گزارش  دنیای اسرار، رضا اخوان با اشاره به اینکه هدف گذاری ما در منطقه ۴ برای اجرای برنامه های فرهنگی، براساس زیرساخت هایی مانند وجود مجموعه باغ غدیر با کاربری فرهنگی، گردشگری، مذهبی، ورزشی و … در این منطقه است، اظهار کرد: برای استفاده بهتر از زیرساخت های موجود، در راستای بازنگری، تغییر طراحی فضاهای باغ غدیر را در نظر داریم چراکه این کالبد بر اساس نیاز زمان خود شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برای تغییر فضا و به منظور کاربری بیشتر بازنگری های لازم را انجام می دهیم که این اقدام بر اساس نیازسنجی و امکان سنجی های انجام گرفته، خواهد بود چراکه باید در نظر داشت اکنون به چه امکانات و زیرساخت هایی نیاز داریم.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هم در راستای طرح توسعه و هم در بخش تجهیزات، تغییراتی در این مکان اعمال می شود، تصریح کرد: شاید نیاز باشد فضاهایی به این مجموعه اضافه شود. قبلااین مکان سالن مطالعه داشته و اکنون به دلیل محدودیت فضا مخزن کتاب جدا شده است که برای تسریع و تسهیل باید بحث توسعه ای را مدنظر داشته باشیم.

توانمندی مناطق برای اداره مراکز فرهنگی شهر

وی با اشاره به اینکه مجموعه باغ غدیر و تاسیسات مجموعه نیاز به بهسازی دارد، افزود: بخشی از مراکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در محدوده منطقه ۴ مانند باغ جوان در خیابان مشتاق سوم، مجموعه سایت ورزشی مشتاق در خیابان مشتاق دوم، خانه نوجوان در خیابان مفتح، مجموعه ورزشی شهدای کردآباد، در اختیار سازمان فرهنگی – اجتماعی است اما هزینه نگهداری و مراقبت از فضا و کالبد آنها به عهده منطقه است.

اخوان با بیان اینکه این تصدی گری هم دارای نقاط قوت و هم دارای برخی ویژگی هایی است که نیاز به تغییر دارد،  تصریح کرد: به دلیل وجود معاونت های فرهنگی – اجتماعی در مناطق، به نظر می رسد امکان اداره مراکز فرهنگی و ورزشی توسط خود مناطق وجود دارد. البته باید ارزیابی عملکرد وضعیت فعلی را نیز انجام داد و دید که اکنون در کجا قرار داریم و آیا روش اداره این مراکز تاکنون، موفقیت آمیز بوده است یا خیر. این کار نیاز به مطالعاتی دارد که باید بر مبنای قیاس با عملکرد سال های گذشته انجام شود.

رویکرد برنامه های فرهنگی شهر اصفهان بعد از سالها متحول شد

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان در مورد بودجه فرهنگی منطقه نیز با اشاره به اینکه دو نوع بودجه جاری برای برگزاری برنامه های فرهنگی و یک نوع بودجه عمرانی فرهنگی در منطقه وجود دارد، گفت: بودجه جاری فرهنگی امسال منطقه، ۳۸۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی فرهنگی حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

اخوان با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد در خصوص برنامه های فرهنگی مناطق باید از سوی نهادی بی طرف و با دریافت نظرات افراد و شهروندانی که از بیرون به برنامه ها ورود و نظر می کنند، انجام شود، گفت: با توجه به سیاست ها و تغییر رویکردهایی که در رأس هرم مدیریتی شهرداری اصفهان رخ داده است، شاهد استقبال چند هزار نفری شهروندان از برنامه های فرهنگی در سطح مناطق بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی منطقه ۴ و وجود ۱۷ محله در آن، مدیریت امور فرهنگی در همه بخش های این منطقه یکسان نیست و برنامه ها و انتظارات شهروندان متفاوت است. در سال های گذشته ما به برنامه های کلیشه ای عادت کرده بودیم اما رویکردها تغییر کرد و به طور مثال، برنامه قرآنی که امسال در ماه رمضان در منطقه ۴ با حضور استاد حمیدی، پیشکسوت آوازهای مذهبی و قرآنی برگزار شد، توانست حضور همه طیف ها با تنوع گسترده اقشار را به خود جلب کند.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان افزود: تولی گری های متعدد و نبود مدیریت واحد شهری سبب شده تا برنامه های فرهنگی توسط چندین نهاد و ارگان و به صورت مجزا از سوی هرکدام از این نهادها برگزار شود که این امر نیز نیاز به بررسی و آسیب شناسی دارد..

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.