تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 13323

ممنوعیت حفاری و تردد خودروهای سنگین تا نیمه اول مهر ماه

ممنوعیت حفاری و تردد خودروهای سنگین تا نیمه اول مهر ماه

ممنوعیت حفاری و تردد خودروهای سنگین تا نیمه اول مهر ماه به گزارش دنیای اسرار:معاون حمل و نقل‌ وترافیک شهرداری اصفهان: از ۲۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هیچ‌گونه حفاری در سطح شهر انجام نمی‌شود و تردد خودروهای سنگین نیز فقط در شب صورت می‌گیرد. علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در

Print Friendly, PDF & Email


ممنوعیت حفاری و تردد خودروهای سنگین تا نیمه اول مهر ماه

به گزارش دنیای اسرار:معاون حمل و نقل‌ وترافیک شهرداری اصفهان: از ۲۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هیچ‌گونه حفاری در سطح شهر انجام نمی‌شود و تردد خودروهای سنگین نیز فقط در شب صورت می‌گیرد.

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نشست خبری ستاد مهر شهرداری اصفهان با بیان اینکه هرساله با شروع سال تحصیلی ۲۰ درصد حجم سفرهای شهری افزایش می‌یابد گفت: به همین منظور روان‌سازی ترافیک و تسهیل در رفت و آمد در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد مهر از تیرماه امسال افزود: جلسات این ستاد با حضور همه‌ی نهادهای ذی‌ربط از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، پلیس راهور، معاونت خدمات شهری، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی برگزار شده است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ۲۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هیچ ‌گونه حفاری در سطح شهر انجام نمی‌شود و تردد خودروهای سنگین نیز فقط در شب صورت می‌گیرد.
صلواتی به فعالیت ۹ اکیپ گشت بازرسی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: ۳ گشت اتوبوسرانی، ۳ گشت تاکسیرانی و ۳ گشت حمل و نقل کالا و بار با حضور پلیس راهور در سطح شهر تردد خواهند داشت.
وی ادامه داد: این گشت‌های بازرسی به منظور اعمال قانون، ترافیک روان و برخورد با تخلفات رانندگی ایجاد شده‌اند و صبح‌ها از ساعت ۶:۳۰ بامداد تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ۱۶ تا ۲۰ در سطح شهر تردد می‌کنند.
در ادامه قدرت افتخاری مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان روزانه ۵۰۰ هزار نفر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند گفت: بهره‌برداری از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در ۳۰ شهریورماه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: این تعداد اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بازسازی شده‌اند.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان را بهره‌برداری از پایانه‌های پاسداران و صفه در اول مهرماه دانست و افزود: این دو پایانه باعث توسعه و بهره‌وری خطوط اتوبوسرانی و تسهیل ارتباط بین خطوط اتوبوسرانی و قطار شهری خواهند شد.
وی به صدور کارت منحصر به فرد دانش‌آموزی اشاره و تشریح کرد: این پروژه در دستور کار سازمان اتوبوسرانی قرار گرفته و با اجرای پروژه های AVL و AFC افراد می‌توانند از کارت‌های تخفیف دار استفاده کنند.
به گفته افتخاری از ابتدای مهرماه یک خط ویژه سرویس دانش‌آموزی در محدوده ملک شهر و خانه اصفهان به دلیل تعداد زیاد مراکز آموزشی و مدارس در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.
وی به اقدامات زیست محیطی جهت کاهش آلودگی هوا در این سازمان اشاره و اظهار کرد: برای کاهش مصرف روغن ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به فیلتر ترابولد مجهز گردیده‌اند و میزان مصرف روغن در این اتوبوس‌ها به یک چهارم کاهش یافته است.
افتخاری افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید اتوبوس‌ها با نماد ویژه و شعار ستاد مهر تزئین خواهند شد.
همچنین هادی منوچهری مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در ادامه این نشست گفت: در سال تحصیلی جدید هشت هزار خودرو به ۷۲ هزار دانش‌آموز سرویس دهی خواهند کرد و ۵۱ شرکت نیز کار پوشش خودروها را برعهده دارند.
وی از آغاز فعالیت ستاد مهر در ۲۸ شهریورماه خبرداد و افزود: سازمان تاکسیرانی با ۷۵ اکیپ بازرسی و ۱۳۰ بازرس بر کار سرویس‌دهی نظارت و بازرسی خواهد داشت.
منوچهری با اشاره به اینکه شکایات از سرویس مدارس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش ۴۰ درصدی داشته است اظهار کرد: افراد می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد از سرویس مدارس را با شماره تلفن ۳۵۶۸۸۱۰۰ به اطلاع سازمان تاکسیرانی اصفهان برسانند.
به گفته وی تمام رانندگان سرویس مدارس دارای گواهینامه معتبر رانندگی، گواهی فنی و دارای مجوزات قانونی و سلامت هستند.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان به بخش‌نامه و ابلاغیه وزارت کشور اشاره کرد و افزود: براساس این بخش‌نامه به کارگیری رانندگان دارای گواهینامه پایه سه برای سرویس مدارس بلامانع است.
وی به متحدالشکل شدن فرم رانندگان سرویس مدارس اشاره و تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت متحدالشکل شدن فرم رانندگان آقا صورت گرفته و برای لباس بانوان نیز فرم مشخصی در نظر گرفته شده است.
در ادامه این نشست علیرضا فاتحی مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: خط یک مترو اصفهان با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با شاره به اینکه خط یک مترو اصفهان با ۱۲ رام فعالیت می‌کند افزود: مترو اصفهان از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب فعال و سرفاصله زمانی رام‌ها یازده دقیقه است و روزانه ۷۰ هزار مسافر با استفاده از مترو جابه‌جا می‌شوند.
فاتحی ادامه داد: با توجه به شروع سال تحصیلی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مسافران مترو به صد هزار نفر افزایش یابد.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.