تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 13335

ذوب آهن در بین ۴۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۹۷

ذوب آهن در بین ۴۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۹۷

ذوب آهن در بین ۴۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۹۷ به گزارش دنیای اسرار:۴۰ شرکت برتر بورس در سال گذشته از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد که ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در بین این شرکت های برتر قرار دارد .این انتخاب به علت بهبود قابل ملاحظه در

Print Friendly, PDF & Email

ذوب آهن در بین ۴۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۹۷

به گزارش دنیای اسرار:۴۰ شرکت برتر بورس در سال گذشته از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد که ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در بین این شرکت های برتر قرار دارد .این انتخاب به علت بهبود قابل ملاحظه در عملکرد مالی شرکت ها نسبت به سال قبل و از میان شرکت های پذیرفته شده نزد بورس تهران و فرابورس ایران صورت گرفته است.

در این راستا ۲۵ شهریورماه جلسه ای با حضور دکتر علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار به منظور ارائه دستاوردها و اقدامات مثبت انجام شده که منجر به بهبود عملکرد شرکت های مذکور شده است در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

گفتنی است، در این جلسه مدیران ۴۰ شرکت برتر که به دعوت دکتر شاپور محمدی در سازمان بورس و اوراق بهادار حضور بهم رساندند گزارشی از موفقیت های شرکت های مذکور در عملکرد مالی که منجر به این انتخاب شدند،  ارائه دادند .

 روح الله فاضل پور مدیر راهبری شرکت ها و امور مجامع ذوب آهن اصفهان در خصوص این موفقیت گفت : ذوب آهن اصفهان به دلیل بهبود قابل ملاحظه عملکرد مالی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ ،در بین ۴۰ شرکت برتر از میان ۴۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی قرار گرفت.

وی افزود : معیارهای چون قدرت نقدشوندگی سهام، رشد نسبت های مالی کلیدی و میزان تاثیر گذاری شرکت بر بازار و شفافیت اطلاعاتی از موارد انتخاب این شرکت در جمع ۴۰ شرکت برتر بازار سرمایه بوده است. شرکت ذوب آهن در سال ۹۷ با حجم معاملات ۲۸ میلیارد سهم رتبه دوم از لحاظ حجم معاملات و با ارزش معاملات ۴۸ هزار میلیارد ریال رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

فاضل پور تصریح کرد :  این شرکت با تحقق ۷۴۵۴ میلیارد ریال سود خالص در سال ۹۷ و رشد ۵۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ عملکرد فوق العاده ای در طول دوران فعالیت خود داشته است و امید است با راه اندازی پروژه هایی نظیر PCI و ادامه روند تولید ریل و تیرآهن های بال پهن و محصولات جدید در سال های آتی نیز روند رو به رشد شرکت ادامه دار باشد و شرکت بتواند از زیان انباشته خارج گردد  و در مجامع سنوات آینده بتواند سود خوبی بین سهامداران شرکت که جزء سرمایه های اصلی شرکت هستند توزیع نماید.

وی یادآور شد : در سال گذشته شرکت با افزایش سرمایه ۸۵ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ضمن بهبود ساختار مالی  و افزایش نسبت مالکانه از ۱۵% به ۳۷% موفق به خروج از ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت شد و شفافیت اطلاعاتی شرکت نیز در سال ۹۷ با افشای ۹۷ اطلاعیه در مقایسه با افشای ۴۸ اطلاعیه در سال ۹۶ بسیار رضایت بخش بوده است که از اهم این وارد می توان به افشای صورتهای مالی شرکتهای زیرمجموعه و ارائه صورتهای مالی تلفیقی ، افشای اطلاعات با اهمیتی نظیر دریافت رای دادگاه در خصوص مطالبات از صندوق فولاد، تهاتر بدهی های بانکی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها در موعد مقرر و بدون تاخیر اشاره کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.