تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر : 13344

نقش مردم در تبیین دستاوردهای دفاع مقدس

نقش مردم در تبیین دستاوردهای دفاع مقدس

نقش مردم درتبیین دستاوردهای دفاع مقدس رئیس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: فعالیت‌های شهید حججی نه تنها برای جوانان ایرانیبلکه برای جهان الگو شد. سردار مجتبی شیروانیان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری اطلاع رسانی برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه ام سال سالگردهفته دفاع مقدس

Print Friendly, PDF & Email

نقش مردم درتبیین دستاوردهای دفاع مقدس

رئیس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: فعالیت‌های شهید حججی نه تنها برای جوانان ایرانیبلکه برای جهان الگو شد.

سردار مجتبی شیروانیان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری اطلاع رسانی برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه ام

سال سالگردهفته دفاع مقدس با شعار محوری “ما پیروزیم” برگزار می‌شود اظهار کرد: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و نقش مردم با رویکرد خلاقانه و مبتکرانه مهمترین رویکردبرنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است و به دلیل تقارن این هفته و ماه محرم، سعی شده به نحو احسن از این همزمانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های شهید حججی نه تنها برای جوانان ایرانی بلکه برای جهان الگو شده است افزود: این امر اثر فضای مجازی است و باید برای تبیین این ارزش‌ها در فضای مجازی بکوشیم. 

رئیس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری ۴۵ عنوان برنامه در بنیاد حفظ آثار وارزش‌های دفاع مقدس اصفهان افزود: امسال بر اساس تقسیم بندی نیروهای مسلح،  برگزاری رژه و نمایشگاه به عهده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان است.

به گفته وی مراسم یادواره سرلشکر گنجی‌زاده فردا شب در شهرستان زواره و اعطای درجه سرلشکری به خانواده ایشان برگزار می‌شود و همچنین در شهرستان هرند با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد. 

سردار شیروانیان به پخش برنامه زنده تلوزیونی در محوطه باغ غدیر اشاره و تشریح کرد: اجرای برنامه زنده در استودیوی صدا و سیما در ۷ شب، برنامه‌های سخنرانی در سطح شهرستان‌ها توسط فرماندهان پس از خطبه‌های نماز جمعه از برنامه‌های عمده هفته دفاع مقدس است.

وی در خصوص سایر برنامه‌های این هفته افزود: مشارکت در برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس، فراخوان جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس، اجرای چند نمایش خیابانی و نمایش صحنه‌ای، تولید و رونمایی پویانمایی پیرامون سرداران شهید همت و حبیب‌الهی، رونمایی از چند بازی رایانه‌ای با موضوع دفاع مقدس، تولید مستند آرشیوی “تولد یونس”، شب شعر، نمایشگاه عکس، چاپ و رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، اهدای کتب تازه منتشر شده به کتابخانه‌های سطح استان و برگزاری نشست تحلیلی دفاع مقدس با مشارکت بسیج رسانه و خانه مطبوعات در روز چهارم مهرماه از دیگر برنامه های این ایام است.

در ادامه این آیین علی مقوا ساز، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان، دفاع مقدس را مانند یک دانشگاه دانست و گفت: این دانشگاه  همه رشادت‌ها، دلاوری‌ها و فرهنگ رزمندگان را آموزش می‌دهد و خرازی‌ها و حججی‌ها اساتید این دانشگاه هستند و این دانشگاه تا زمان پیروزی انقلاب و شکست استکبار جهانی ادامه خواهد داشت.

وی در خصوصبرنامه‌های سپاه صاحب الزمان در هفته دفاع مقدس تشریح کرد: رژه نیروهای مسلح یکشنبه۳۱ شهریور ۸ صبح برگزار و در همین روز نمایشگاهدستاوردهای دفاع مقدس و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و بسیج با۶۰ غرفه در باغ غدیر افتتاح خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان  در خصوص سایر برنامه‌های سپاه صاحب الزمان در این هفته افزود: اجرای نمایش رزمی عملیات کربلای ۵ در شهرستان‌های لنجان، نجف آباد و شاهین شهر، اجرای ۴۰ سنگر مقاومت در ۴۰ میدان اصلی شهر، رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، جشنواره فرهنگی و هنری در ۱۲۰۰ مسجد و برگزاری ۲۰۰ یادواره شهید و افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتار بیابان زدایی در شرق اصفهان، بهره برداری از ۲۰۰ واحد توسط گروه‌های جهادی در پل دختر از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

مقواساز با اشاره به اینکه ۵۰۰ برنامه تخصصی توسط ۲۱ قشر متخصص بسیج در طول هفته بسیج اجرایی می‌شود تصریح کرد: برنامه مهر کریمانه با هدف تامین لوازم و التحریر کودکان محروم توسط نوجوانان بسیجی اجرا و راویان دفاع مقدس به مدارس استان اعزام و همچنین میز خدمت توسط بسیج ادارات در مساجد استان با رویکرد حضور مدیران در مساجد و پاسخگویی به مطالبات مردم برپا خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان  از اجرای ۲۰ موکب هنری در گلزارهای شهدای سراسر استان، اجرای طرح دیدار با دوست به منظور سرکشی و بازدید از یک هزار و ۵۰۰ خانواده شهید، بهره برداری از ۴۰ طرح اقتصاد مقاومتی، اعزام گروه‌های جهادی به استان و نواختن زنگ “مقاومت و جهاد امید آفرین” در سه هزار واحد مقاومت دانش‌آموزی در این هفته خبر داد.

در ادامه این نشست جانشین ارشد ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به حضور ۴ میلیون سرباز و ۵۰۰ پایور ارتش در دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های مداوم به منظور تجلیل از پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا، مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران ارتش در برنامه‌های ارتش ساری و جاری است.

گودرزی تصریح کرد: اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در چند شهرستان، سخنرانی در مدارس، مساجد و مراکز علمی، آموزشی، دانشگاهی، برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون بررسی تجربه جنگ، رونمایی از پروژه‌های تحقیقاتی و دفاعی، تکریم و تجلیل از سربازان از دیگر برنامه‌های ارتش است.

جانشین ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: دیدار فرما ندهان و کارکنان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه و تجلیل از سربازان نمونه یکی دیگر از برنامه‌های این نیرو در هفته دفاع مقدس است.

داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید هنرمندانه از آن استفاده کنیم و این فرهنگ را میان جوانان نشر دهیم به تشریح برنامه‌های بنیاد پرداخت و گفت: برنامه‌های کمیته ایثار و شهادت در این هفته و دیدار با جانبازان در روز چهارم در مراکز توانبخشی شهید مطهری اصفهان، شهید رجایی نجف آباد، امام حسین خمینی شهر و خاتم الانبیا کاشان است.

وی ادامه داد: آیین معنوی عطر افشانی ۹۷۷ شهید در سراسر استان، استفاده و اعزام پیام آوران ایثار به مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها، دیدار جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، تلفیق مراسم سوگواری حسینیه‌ها با مفاهیم دفاع مقدس، نصب تصاویر شهدا دفاع مقدس در سطح استان، نواختن زنگ ایثار و پایداری در مدارس و تجلیل خانواده شهدا است.

وکیلی در خصوص دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس افزود: نصب و تعویض پرچم “ایران” و “یا حسین” برای مزار شهدا، نصب تبلیغات در سطح شهر، آماده سازی و تولید محتوای ایثار شهادت برای فضای مجازی، تلوزیون و رادیو، اجرای نمایش خیابانی چهار نفره در سطح شهر با عنوان آب به روایت زمین با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی، مراسم رونمایی از کتب با موضوع ایثار و شهادت، برگزاری کارگاه آموزشی با رویکرد بصیرت و دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نواها، رونمایی از سیر نمایشگاهی جدیدترین دست آوردهای فرهنگی ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان است.

خبرنگار: شهره باقری

ا

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.