تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر : 13395

اجرای طرح فرهنگی ” کلاهی برای زندگی” دراستان اصفهان

اجرای طرح فرهنگی ” کلاهی برای زندگی” دراستان اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان  خبرداد: اجرای طرح فرهنگی ” کلاهی برای زندگی” دراستان اصفهان به گزارش دنیای اسرار: سرهنگ محمدرضا محمدی در نشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات در پنج ماهه نخست امسال در اصفهان، اظهار کرد: جز معدود استان‌هایی هستیم که ۵ ماهه ابتدای سال درتصادفات کاهش

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس راهور استان اصفهان  خبرداد:

اجرای طرح فرهنگی ” کلاهی برای زندگی” دراستان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار: سرهنگ محمدرضا محمدی در نشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات در پنج ماهه نخست امسال در اصفهان، اظهار کرد: جز معدود استان‌هایی هستیم که ۵ ماهه ابتدای سال درتصادفات کاهش داشتیم و امید است با کاهش روند تصادفات به شاخص‌های مدنظر برسیم.

وی با بیان اینکه مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد کاهش فوت در صحنه را داشتیم، افزود: پرحادثه‌ترین روز هفته چهارشنبه‌ها  است و از ساعت۶ تا ۱۰شب پر حادثه‌ترین ساعات روز در استان اصفهان است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: ۴۰ درصد تصادفات در اصفهان ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان است که عمده‌ترین عامل تصادفات در کشور نیز محسوب می‌شود که اغلب ناشی از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد فوتی‌ها در اصفهان موتورسواران هستند، تصریح کرد: آمار استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سواران مطلوب نیست.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به برخورد قانونی با موتورسواران متخلفی که در زمان تردد از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: طبق قانون وسیله نقلیه این افراد در صورتی که بار اول باشد یک هفته و در صورت تکرار یک ماه توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

سرهنگ محمدی از اجرای طرح فرهنگی ” کلاهی برای زندگی” در این استان خبر داد و گفت: ” کلاهی برای زندگی” عنوانی برای تشویق موتورسواران است که می‌تواند در هنگام حادثه برای حفظ جان افراد مؤثر باشد زیرا  بر اساس آمارها ۸۰ درصد موتور سواران بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار موتورسیکلت در اصفهان تردد می‌کنند، افزود: در راستای فرهنگسازی برای استفاده از کلاه ایمنی به صورت نمادین به موتورسواران کلاه هدیه خواهیم داد و برنامه‌های تشویقی برای موتورسیکلت سواران قانونمند در نظر داریم.

سرهنگ محمدی در ادامه با اشاره به آغاز مهرماه و تردد سرویس مدارس در شهر، اظهار کرد: هرگونه عملیات عمرانی در سطح معابر و جاده‌ها باید با کسب مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی باشدو تمامی سازمان‌ها حتی شهرداری‌ها برای اجرای عملیات عمرانی در معابر شهری باید مجوز دریافت کنند، زیرا مسئولیت ایمنی ترافیک با پلیس استبراین اساس از۲۵شهریورتا۱۵مهرماه به هیچ سازمانی اجازه عملیات عمرانی نخواهیم داد به استثنای موارد ضروری مانند ترکیدگی لوله‌های آب یا گاز،که به جهت احقاق حقوق شهروندی اگر دستگاهی تخلف کند، بنا بر قانون با دستگاه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اقداماتی  در راستای آرام سازی ترافیک در محدوده مدارس، افزود:عدم برپایی نمایشگاه‌های که پرمخاطب هستند در مراکز شهر، خط‌ کشی و سرعت‌ گیرهای نزدیک به مدارس و…از دو سه ماه قبل پیگیری شده است و شهرداری ها اقداماتی را انجام دادند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اهمیت نظارت بر سرعت و ظرفیت سرویس مدارس، گفت: رانندگان سرویس مدارس باید به اندازه ظرفیت خودرو دانش‌آموز سوار کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد، حتما برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: با رانندگان متخلف سرویس مدارس، به ویژه آن دسته از رانندگانی که تخلفات حادثه ساز دارند، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد و مجوز سرویس مدرسه این افراد ابطال می شود.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس باید دارای تست سلامت باشند، بر اخذ برگه معاینه فنی بر خودروها تاکید کرد و گفت: از تردد سرویس مدارس فاقد معاینه فنی جلوگیری می شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان استفاده از تاکسی‌، ون‌، مینی بوس‌ برای سرویس مدارس را مناسب دانست و افزود: یکی از مشکلات سرویس مدارس، توقف همزمان حدود ۱۰۰ خودرو در یک بازه زمانی خاص مقابل مدارس است. برای رفع این معضل به آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که امکان ورود سرویس‌ها به داخل حیاط مدارس فراهم شود. به صورت پایلوت در  چهار مدرسه این طرح را اجرا می کنیم.

وی بیان داشت: دور دور در برخی از معابر اصفهان در ایام یا ساعات خاصی در شهر اصفهان اجرا می‌شود که حتما برخورد جدی و بدون اغماض انجام خواهیم  داد و در صورتی که متنبه نشوند، خودرو آن‌ها را به پارکینگ منتقل خواهیم کرد؛ از اردیبهشت تاکنون بیش از ۳۵۰۰ خودرو که در دور دور شرکت می‌کردند، توقیف شدند که البته ممکن است برخی از خودروها مکررا دچار تخلف شده‌اند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه برای حل معضل خودروهای تک سرنشین به توسعه حمل و نقل عمومی نیاز است، اظهار کرد: اگر قرار است شهروندی برای تردداز خودروی شخصی استفاده نکند باید شرایط ایده آلی فراهم شود، باید امکانات لازم برای خدمات دهی در حوزه ترافیکی وجود داشته باشد، وسایل نقلیه عمومی با قیمت مناسب و شرایط مناسب دردسترس باشد.

محمدی با اشاره به هفته ناجا افزود: همایش دوچرخه‌سواران و موتورسواران قانونمند را خواهیم داشت، همایش از تجلیل از نمونه‌های ترافیکی با هدف اینکه پلیس فقط متخلفان را مجازات نمی‌کند و افراد قانونمند را تشویق می‌کند، این همایش برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه گفت: حضور در مساجد و مدارس از دیگر برنامه‌های ما در این هفته خواهد بود و رویکرد ما رویکرد آموزشی و فرهنگی است و رویکرد هوشمند‌سازی در معابر است.

خبرنگار:علیرضاهژبری


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.