تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر : 13494

کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان

کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان

کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: نیروهای این سازمان به هیچ عنوان برای شارژ کپسول‌های آتش نشانی به منزل یا مجتمع مسکونی مراجعه نمی‌کنند.به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در آستانه روز آتش‌نشان و نشست خبری با اصحاب رسانه

Print Friendly, PDF & Email


کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: نیروهای این سازمان به هیچ عنوان برای شارژ کپسول‌های آتش نشانی به منزل یا مجتمع مسکونی مراجعه نمی‌کنند.
به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در آستانه روز آتش‌نشان و نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش، همکاری شهروندان و رعایت نکات ایمنی باعث کاهش این آمار شده است.
وی به شروع رشته تحصیلی آتش‌نشانی برای نخستین بار در هنرستان کیخسروی اشاره و اظهار کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که بین آتش نشانی و آموزش و پرورش اصفهان امضا شده در سال جاری برای رشته کارودانش آتش‌نشانی در این هنرستان ۱۸ نفر دانش آموز پذیرش شده‌اند.
محسن گلابی، همچنین به آمادگی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اشاره و تصریح کرد: اگر والدین، رانندگان سرویس‌های مدارس و مدیران مدارس نیاز به فراگیری آموزش‌های ایمنی را احساس می‌کنند، پس از اعلام درخواست کارشناسان سازمان آتش‌نشانی آماده ارائه آموزش‌های لازم هستند.
وی از بازدید ۱۰۰ مدرسه در دو ماه گذشته با درخواست مدیران مدارس خبر داد و افزود: این مدارس با رعایت نکات ایمنی مورد تأیید سازمان آتش نشانی هستند و سایر مدارس نیز باید درخواست خود را مطرح کنند تا بازدید کارشناسان و اعلام نکات ایمنی انجام شود.
به گفته گلابی در ایستگاه شماره ۱۱ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی محل مناسبی برای آموزش کودکان و مهدهای کودک‌ درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه آمار وقوع حوادث از مهرماه ۹۷ تا مهرماه ۹۸ به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است، افزود: انجام حدود ۱۱ هزار بازدید و ارائه طرح ایمنی به ساختمان‌ها در یکسال اخیر و ارائه بیش از ۸۳۰ تاییدیه سفت‌کاری و ۲۸۰۰ تاییدیه پایان کار توسط حوزه پیشگیری این سازمان انجام شده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد ۱۹ مورد گازگرفتگی در شهر اصفهان اتفاق افتاده است گفت: این آمار در سال گذشته به عدد ۱۲ رسید و خوشبختانه آمار گاز گرفتگی کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه بعضی افراد به عنوان شارژ کپسول آتش‌نشانی به درب منازل مراجعه می‌کنند تاکید کرد: شهروندان باید آگاه باشند که نیروهای سازمان آتش‌نشانی به هیچ عنوان تاکنون برای شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی به منازل یا مجتمع‌های مسکونی مراجعه نکرده و نخواهند کرد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به بیش از ۳۵۰ مورد مکاتبه با شهرداری به جهت لزوم جمع آوری ضایعات قابل اشتغال در سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به کاهش آمار حریق ضایعات به میزان ۴۱ درصد شده است
به گفته وی امدادرسانی در بیش از ۷۶۰ مورد حریق و حادثه به طور ماهیانه انجام می‌شود و پاسخگویی روزانه به حدود ۲۲۰۰ تماس تلفنی برقرار شده با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی از دیگر فعالیت‌های نیروهای این سازمان است و به طور میانگین روزانه ۱۲۰۹ مورد تماس با ۱۲۵ صورت می‌گیرد.
محسن گلابی با بیان اینکه پهنه بندی خطر تمام مناطق پرحادثه شهر احصاء شده است افزود: بانک اطلاعاتی نقاط پرحادثه در دستور کار این سازمان است و هشت مینی ایستگاه آتش‌نشانی نیز در بازار اصفهان احداث خواهد شد.
وی همچنین به مهم‌ترین دستاوردهای یکساله این سازمان اشاره و تشریح کرد: دریافت استاندارد ۱۷۰۲۰ در زمینه بازرسی فضاهای بازی و تجهیزات بادی و ایمن سازی پارک‌های بازی کودکان به تعداد ۱۳۰ مورد، افزایش عوارض ارزش افزوده بر تراکم از ۱.۱ درصد به سه درصد و برای تمام کاربری‌ها مستقل شدن اداره آموزش و پژوهش سازمان و افزایش نفر ساعت آموزش‌ها به میزان ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته، خرید ۲۰ دستگاه شاسی ایسوزو، سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پژو پارس همچنین به کارگیری نیروهای جدید (۸۰ نفر از ۲۴۰ نفر نیروی معرفی شده از طرف شرکت واحد اتوبوسرانی) براساس استانداردها و مقررات تعیین شده و دریافت مجوز اصلاحیه استخدام نیروی جدید برای سازمان از جمله این دستاوردها به شمار می‌رود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص مهم‌ترین اقدامات این سازمان در حوزه آموزش و پژوهش تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی یک ماهه ویژه ۱۳۰۰ نفر از رانندگان اتوبوسرانی تحت عنوان سفیران آتش نشانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه محله‌ها و ساکنان ساختمان‌های بلندمرتبه تحت عنوان محله‌های عمودی در سه شنبه‌های هر هفته، برنامه‌ریزی و مکاتبه جهت برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه دو هزار و ۳۰۰ نفر از رانندگان تاکسیرانی، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی امداد و نجات در ارتفاع به صورت تئوری و عملی هر سه ماه یکبار و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های تخصصی غواصی به صورت تئوری و عملی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه طی یک سال گذشته بوده است.
وی ارتقاء گروه کارکنان و صدور احکام کارگزینی ۳۵۰ نفر و پیگیری راه اندازی نرم افزار سرای هشت را از دیگر دستاوردهای این سازمان در یک سال گذشته عنوان و اظهار کرد: افزایش برنامه‌های رفاهی سازمان به منظور بهبود رویه آتش نشانان از جمله برنامه‌های کوه‌گشت خانوادگی به صورت هفتگی، برگزاری تورهای تفریحی و زیارتی، ارائه بلیط‌ها و بن‌های تخفیف دار، رضایتمندی ۸۰ درصدی ارباب رجوعان از عملکرد این سازمان و بررسی ارزشیابی سه سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ از دیگر اقدامات انجام شده است.
گلابی در خصوص دستاوردهای این سازمان در حوزه ورزش نیز تصریح کرد: کسب عنوان چهارم جهانی در رشته یخ نوردی، عنوان اول جهانی در رشته کاراته، عنوان نخست کشوری در رشته شنا، عنوان نخست کشوری در آبرسانی با موتور پمپ پرتال و عنوان نخست استانی در رشته فوتسال را از عناوین ورزشی کسب شده آتش نشانی اصفهان است.
وی سهمیه استان اصفهان در جذب نیرو برای این سازمان را ۳۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: ۹ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۷۰۰ نفر آن‌ها پذیرش اولیه شده‌اند تا در نهایت ۳۰۰ نفر مشغول فعالیت شوند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص شرکت بانوان در آزمون استخدامی آتش نشانی افزود: ۳۷۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان بانوان بودند که در نهایت ۹ نفر از آن‌ها به استخدام سازمان در خواهد آمد.
وی به فعالیت ۳۵ بانوی داوطلب آتش‌نشان در اصفهان اشاره کرد و گفت: در رژه روز آتش نشان امسال، یکی از گروه‌های رژه رونده بانوان خواهند بود.
گلابی در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته ایمنی و آتش‌نشانی اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های آتش نشانی اصفهان از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آینده در محل ایستگاه شماره پنج این سازمان واقع در میدان بزرگمهر برگزار می‌شود.
به گفته وی روز یکشنبه هفتم مهرماه رژه پیاده و موتوری نیروهای سازمان آتش نشانی در مقابل شهرداری مرکزی انجام می‌شود تا مردم به بیداری نیروهای آتش‌نشانی دلگرم باشند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به برگزاری پنجمین نشست کتابخوان در روز پنجشنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: برنامه صعود به قله کرکس نیز در این روز برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال، ناژوان همچنان ایستگاه آتش نشانی ندارد گفت: با پیگیری‌های انجام شده دو ایستگاه شمالی و جنوبی برای ناژوان در نظر گرفته شده است.
گلابی با شاره به اینکه اکثر هتل‌های شهر بیش از ۴۰ سال قدمت ساخت دارند تأکید کرد: به مدیران هتل های درحال ساخت و تازه ساز تمام استانداردها و مقررات ایمنی ابلاغ شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرارمبنی بر اینکه پاساژ ایفل قدمت زیادی دارد و می‌تواند حادثه پلاسکوی دیگری را رقم بزد و چه تدبیری در جهت پیشگیری از وقوع این حادثه اندیشیده شده است گفت: نه تنها پاساژ ایفل بلکه پاساژ جعفری، تخت جمشید، سپاهان، مجتمع تجاری پارک و سر تا سر چهارباغ وضعیت ایمنی نامعلومی دارند زیرا استعلام لازم از آتش‌نشانی نشده است ولی آیا می‌توان مغازه یکی از کسبه را تعطیل کرد و به هرحال ما در تمام ۱۵ منطقه شهرداری مناطق و جایگاه‌های پرحادثه و خطر ساز را مشخص و در همین جهت چک لیست‌های ایمنی را ارائه داده و از آن‌ها بازدید کرده‌ایم و پیگیری‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.