تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر : 13512

بزرگترین صبحگاه فرهنگی ، رزمی صنعت فولاد ایران در ذوب آهن اصفهان برگزارشد

بزرگترین صبحگاه فرهنگی ، رزمی صنعت فولاد ایران در ذوب آهن اصفهان برگزارشد

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس وبا حضور پولادمردان خط اول جبهه صنعت : بزرگترین صبحگاه فرهنگی ، رزمی صنعت فولاد ایران در ذوب آهن اصفهان برگزارشد به گزارش دنیای اسرار:همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری رشادت ها وحماسه های شهدا ، رزمندگان و ایثارگران در سال های دفاع

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس وبا حضور پولادمردان خط اول جبهه صنعت :

بزرگترین صبحگاه فرهنگی ، رزمی صنعت فولاد ایران در ذوب آهن اصفهان برگزارشد

به گزارش دنیای اسرار:همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری رشادت ها وحماسه های شهدا ، رزمندگان و ایثارگران در سال های دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن به فداکاری های شهدای وطن ، مدافعان حرم و امنیت، صبحگاه مشترک فرهنگی ، رزمی فولادمردان ذوب آهن اصفهان همچون سال های گذشته با حضور جمعی از مسئولین نهادهای دولتی ، نظامی و انتظامی استان اصفهان ، واحد هایی از نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در منطقه ، مدیران ، بسیجیان ودیگر کارکنان و مجاهدان جبهه صنعت و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد. این مراسم با شکوه به همت ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان با نگاهی ویژه به تبیین حماسی نقش مهم ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس ودر قالب اجرای برنامه های هنری ،با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان درمحل یادمان شهدای گمنام این شرکت برگزار شد .

در این آیین با شکوه که صبح روز سه شنبه ۲ مهرماه ؛ مصادف با روز ۲۴ محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام اسارت خاندان اهل بیت (ع) در صحرای کربلا برگزار و حال و هوای محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و یاران با وفایش را داشت پس از قرائت قرآن ، اجرای مراسم نیایش و پخش تصاویر و سرودهای انقلابی و دفاع مقدس ، مسئولین ارشد و مقامات نظامی حاضر درمراسم ضمن ادای احترام به تمثال سرداران شهید و ۲۸۶ شهید گرانقدر ذوب آهن اصفهان ، از یگان های نظامی ، انتظامی و گروهان های نمونه بسیج استان ؛ منطقه و بسیج ذوب آهن حاضر در مراسم بازدید کرده و برنامه های صبحگاه فرهنگی ، رزمی ادامه یافت.

فشار حداکثری دشمن بیانگر موفقیت ملت ونظام ما در رسیدن به اهداف وآرمان های انقلابی است

امیر سرتیپ احمد رضا پور دستان رییس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادگار دوران دفاع مقدس در آیین مذکور طی سخنانی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ایام محرم وشهادت حضرت اباعبدا… الحسین (ع) وشهدای پرافتخار کربلا و ایام اسارت اهل بیت (ع) اشاره کرد واز رشادت ها و مظلومیت های حضرت زینب (ع) و کاروان اسرای کربلا سخن گفت. وی بیانات حضرت زینب (س) دربرابر یزید و شامیان را بیانگر نگاه متعالی او از حوادث کربلا و رسالت زینبی شیعیان در آینده دانست و افزود : ۲۸۶ شهید ذوب آهن وهمه ما در راه امام حسین (ع) و برای اعتلای اسلام و انقلاب حرکت کرده ایم . امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در ادامه به ذکر خاطرات کلی خود از سال های دفاع مقدس وتوطئه های دشمن ونقش نیروهای مختلف در این مبارزه بی امان و خصوصا نقش مردم و فرماندهان معروف و بروز امدادهای غیبی در این زمینه پرداخت . وی افزود : فشار حداکثری دشمن بیانگر موفقیت ملت و نظام ما در رسیدن به اهداف و آرمان های انقلابی است

این سردار بزرگ دفاع مقدس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری ، آمریکا وسیاست های جهانی او را رو به افول دانست وافزود : توکل به خدا، اتحاد وهمدلی، صبر ومقاومت وتبعیت از ولایت و رهبری راهگشای تداوم پیروزی ها و موفقیت ملت ایران و به تبع آن پیروزی دیگر مسلمانان در جهان اسلام و اعراب است.

ذوب آهن اصفهان با تولید و رکوردهای جدید درجهت تحقق شعار “رونق تولید” لبیک گوی رهبرمعظم انقلاب خواهد بود

در آیین مذکور مهندس مهرداد تولاییان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان به نیابت از مدیریت عالی شرکت در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ذوب آهن اصفهان یادآور شد : ما همواره مدیون حماسه آفرینی های رزمندگان ؛ شهدا و ایثار گران و خانوادهای محترم شان بوده و از خدا می خواهیم که ما را در ایفای رسالت خود ؛ پاسداری از حرمت خون شهدای انقلاب وپیشرفت درجبهه صنعت وتولید کمک کند . وی با اشاره به تاریخ صنعت فولاد در کشور تصریح نمود : ذوب آهن اصفهان در بیش از نیم قرن قبل به منظور ایجاد اشتغال ، تولید فولاد و تربیت نیروی فعال صنعتی شروع به کار نمود و علی رغم خروج کارشناسان خارجی ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موفقیت های خود ادامه داده و در حال حاضر ۶ برابر زمان تاسیس خود به عرضه تولید مشغول است . وی افزود : همکاران ذوب آهنی در طول دفاع مقدس و دوران باز سازی و زمان حاضر نیز پولادمردان این شرکت در انجام وظیفه خود به عنوان رزمنده جبهه های جنگ و رزمنده جبهه های تولید به عنوان خط اول جبهه صنعت و اقتصاد مقاومتی فعال و پیشتاز بوده و خواهند بود ودر این راه ۲۸۶ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند . وی افزود در سال جاری که به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده است ، سعی کرده ایم این شعار را محقق کرده و در این راه تولید انواع محصولات جدید از جمله تسمه های صنعتی وتحویل اولین محموله ریل قطار شهری را پشت سر نهاده ایم. مهندس تولاییان درپایان یاد آور شد : ذوب آهن اصفهان با تولید و ثبت رکوردهای جدید درجهت رونق تولید ، لبیک گوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا… خامنه ای خواهد بود.

هنر نمایی زیبا و تاثیر گذار گروه فرهنگی بسیج ذوب آهن در بازسازی و اجرای صحنه های دفاع مقدس

درادامه این آیین باشکوه جمعی از نیروهای فرهنگی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت همراه باپخش صوت وتصاویر صحنه های مختلف جنگ ودفاع مقدس، فعالیت های تولیدی وصنعتی در زمان جنگ وبمباران و بعد از آن رابه نمایش گذاشتند . دراین نمایش هنرمندانه بسیجیان شرکت صحنه های آزاد سازی خرمشهر از دست متجاوزین عراقی ونقش گردان سلمان به فرماندهی سردار شهید حسین قجه ای (از سرداران سرافراز لنجان ) را به نمایش گذاشتند که مورد توجه حاضران قرار گرفت . همچنین در صحنه های بازسازی شده نقش واحدهای مختلف مردمی و نظامی نیزبه نمایش درآمد.

تجلیل از خانواده ۸ شهید ، جانباز وایثار گر دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت

در ادامه این مراسم از خانواده ۸ شهید ، جانباز وایثارگر دفاع مقدس و مدافع حرم وامنیت کشور به شرح ذیل تجلیل شد:

  خانواده جانباز شهید اکبر شریعت خالق سرود “کربلا، کربلا ما داریم می آییم”

  خانواده شهیدان علی اکبر وعلیرضا هاشمی که پدرشان از همکاران ذوب آهنی است.

  خانواده شهید یحیی براتی شهید مبارزه با اشرار در جاده خاش ، زاهدان که پدرش ذوب آهنی است.

  خانواده شهید محسن صفری ، شهید مدافع وطن در حادثه جاده خاش، زاهدان که پدرش ذوب اهنی است

  خانواده شهید سجاد شاه سنایی که دراغتشاشات سال ۹۶ در کهریزسنگ به شهادت رسید.

  ایثارگر وجانباز سرافراز و همرزم سرداران شهید حاج اسدالله شیخی زازرانی ، از بسیجیان بازنشسته ذوب آهن

  ایثارگر و رزمنده قدیمی که عکس اش یادگار پوسترهای تبلیغاتی جنگ شده است،علی قلی علی بیگی

  خواهر بسیجی رخساره اکبری که حین مراسم چهره سردار پوردستان را به تصویر کشید.

شایان ذکر است حامد جعفری دوست ، شاغل در مدیریت اجرایی نسوز و همسرش ناهید رفیعی از ورزشکاران کونگ فو که در مسابقات بین المللی ارمنستان در سال ۲۰۱۸ صاحب مدال شده بودند در این مراسم مدال های قهرمانی خود را به خانواده شهید سجاد شاهثنایی تقدیم کردند که این خانواده ی شهید نیز ضمن تشکر از این قهرمانان ، مدال آنان را دوباره به خود ایشان بازگرداندند

تجدید پیمان با شهدای انقلاب اسلامی

درپایان مراسم شرکت کنندگان صحبگاه با حضور بر مزار دو شهید گمنام شرکت و گلباران آن ضمن قرائت بخشی از زیارت عاشورا واجرای سرودهای انقلابی و قرائت فاتحه با آرمان های شهدا تجدید میثاق نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.