تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 13716

احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی

احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی

احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی به گزارش دنیای اسرار:دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم: اولین رشته از بخش هنری مسابقات قرآن کریم تحت عنوان مسابقه کتابت قرآن کریم در اصفهان برگزار خواهد شد. دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم در حاشیه نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری

Print Friendly, PDF & Email


احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی

به گزارش دنیای اسرار:دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم: اولین رشته از بخش هنری مسابقات قرآن کریم تحت عنوان مسابقه کتابت قرآن کریم در اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم در حاشیه نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال گذشته به دنبال ایجاد بخش هنری در مسابقات قرآن بوده و اولین رشته از بخش هنری مسابقات قرآن کریم تحت عنوان مسابقه کتابت قرآن کریم در اصفهان برگزار خواهد شد.
وی افزود: فراخوان مسابقه در عید غدیر سال جاری اعلام شد و خوشنویسان برای ارسال کتابت یک صحفه از قرآن کریم به دبیرخانه مسابقه، ۴۰ روز فرصت داشتند.
احسان پورنعمان ادامه داد: ۷۰ نفر از خوشنویسان آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری اولیه ۲۸ نفر از شرکت‌کنندگان، ۱۹ نفر آقا و ۹ نفر از خانم‌ها به مرحله نهایی راه یافتند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از رقابت‌ها شاهد مسابقه کاتبان جوان خواهیم بود که شرکت‌کنندگان حداکثر ۲۴ سال سن دارند و از بین ۱۰ شرکت‌کننده ۷ نفر از آن‌ها به مرحله نهایی راه یافته‌اند.
دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم گفت: رقابت‌های مرحله نهایی صبح چهارشنبه در شبستان اولجایتو مسجد جامع اصفهان آغاز و تا عصر همان روز ادامه خواهد داشت داوری‌ها تا غروب روز چهارشنبه انجام و اختتامیه مسابقه صبح روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.
وی افزود: مدرسه کتابت قرآن کریم با حمایت سازمان اوقاف و با هدف احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی تشکیل شده است.
پورنعمان با اشاره به تأکید سازمان اوقاف بر گسترش نگارش قرآن با هدف چاپ قرآنی عامه‌پسند برای جایگزینی با نسخه‌های غیربومی اظهار کرد: به همین دلیل رقابت‌ها در آینده نیز بر اساس نسخ، ثلث و خطوط مشابه برگزار خواهد شد.
خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.