تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر : 13865

آغاز به کار اولین مرکز ماساژ نابینایان دراصفهان

آغاز به کار اولین مرکز ماساژ نابینایان دراصفهان

آغاز به کار اولین مرکز ماساژنابینایان دراصفهان نخستین مرکز ماساژ نابینایان کشور در ارگ جهانمای اصفهان آغاز به کار کرد. به گزارش دنیای اسرار: مهرداد کرمی، موسس نخستین مرکز ماساژ نابینایان و کم بینایان ایران در نشست خبری بااصحاب رسانه اظهار کرد:  پنج سال است که معلولان نابینا در حیطه ماساژ فعالیت می‌کنندوتصمیم بر آن

Print Friendly, PDF & Email

آغاز به کار اولین مرکز ماساژنابینایان دراصفهان

نخستین مرکز ماساژ نابینایان کشور در ارگ جهانمای اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش دنیای اسرار: مهرداد کرمی، موسس نخستین مرکز ماساژ نابینایان و کم بینایان ایران در نشست خبری بااصحاب رسانه اظهار کرد:  پنج سال است که معلولان نابینا در حیطه ماساژ فعالیت می‌کنندوتصمیم بر آن گرفته شد که زمینه فعالیت معلولان را محیا کنیم. اکنون سه ماه است که نابینایان در این موسسه به فعالیت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این نخستین مرکز برای فعالیت حرفه ای نابینایان است، پایداری آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مرکز ۱۲ نفر از نیروهای نابینا مشغول به فعالیت اند. فعالیت در این مرکز این جرات را به افراد می‌دهد که در شهرهای دیگر نیز مراکزی نظیر همین مرکز راه اندازی کنند.

موسس نخستین مرکز ماساژ نابینایان و کم بینایان ایران گفت: به خاطر اینکه کار ماساژ با حس لامسه سرو کار دارد و نابینایان از حس لمس بهتری برخور دار هستند توانایی بالایی در این کار دارند. در دیگر کشورها به صورت تخصصی روی این کار برای نابینایان سرمایه گذاری می‌کنند.

کرمی تصریح کرد:دوست دارم حمایت‌ها برای نگهداری از این مرکزدرحدشعارنباشد .این مرکز واقع در ارگ جهانما، طبقه دوم، واحد ۲۱۹ و در حال حاضر آغاز به کار کرده است.

 کرمی گفت: امیدواریم در پی ایجاد این مرکز شاهد اعتماد به نفس نابینایان در حوزه اشتغالزایی باشیم و مراکز زیاد و متعددی نیز توسط نابینایان در سطح استان اصفهان و کشور  ایجاد شده است.

 فاطمه زارع، مشاور شهردار اصفهان در امور بانوان گفت: افتخار می‌کنم که دوستانی که نقص عضو دارند به فکر کار آفرینی هستند. این عزیزان دارای معلولیت نیستند بلکه این معلولیت از جامعه و شهر است که مطابق با نیاز های افراد مختلف ساخته نشده است شهری سالم است که  شهری زیست پذیر شود .

 فاطمه اکبر زاده، رئیس خانه جوان سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، در پروژه توان هفت، پیش رویدادی را در خانه جوان برگزار کردیم. معلولان خوشحال بودند که رویداد ویژه‌ای برای آنها برگزار شده است. اگر نتوانیم قشر آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه را دریابیم و زمانی که نیاز به حمایت دارند، در کنار آنها باشیم، بخشی از جامعه را از دست می‌دهیم.

اکبرزاده افزود: تصمیم گرفتیم تدبیری بیاندیشیم که خانه جوان بتواند از این ایده‌ها حمایت کند تا ایده‌ها پخته شوند و بازاریابی خود را داشته باشند و محصولاتشان را ارائه کنند. در این راستا نیاز به کمک متخصصان داریم تا این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های توانمند را رها نکنیم و این ایده ها پرورش یابند.

 راضیه محمودی، از فعالان این موسسه اظهار کرد: نابینایان از زمانی که از خواب بیدار می‌شوند با هزاران مانع رو به رو می شوند تا سرکار بروند. گاهی با مناسب سازی‌هایی رو به رو می‌شوند که بیشتر برای انسان‌های سالم مناسب است تا برای نابینایان.

وی افزود: نخستین موسسه ماساژ نابینایان و کم بینایان کشور با هزینه شخصی تاسیس شد و اکنون فعال است. ارگان های مسئول برای حمایت و اشتغال زایی معلولان و نابینایان فعالیتی نکردند. انتظار حمایت و کمک از ارگان ها نداریم، اما اگر حمایت نمی کنید سنگ هم جلو پایمان نیندازید. تمام افرادی که در این موسسه فعالیت می‌کنند مدرک بین المللی ماساژ دارند و در هر کجای جهان می توانند با این مدرک فعالیت کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.