تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر : 13919

زدودن محرومیت از چهره شهر

زدودن محرومیت از چهره شهر

زدودن محرومیت از چهره شهر به گزارش دنیای اسرار:معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان: شهرداری برای رفع محرومیت از شهر تصمیم قاطع دارد. علیرضا صادقیان در جمع خبرنگاران، روان‌سازی حمل و نقل مسافر در شهر اصفهان را یکی از اهداف شهرداری تا سال ۱۴۰۵ عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ بالغ

Print Friendly, PDF & Email


زدودن محرومیت از چهره شهر

به گزارش دنیای اسرار:معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان: شهرداری برای رفع محرومیت از شهر تصمیم قاطع دارد.
علیرضا صادقیان در جمع خبرنگاران، روان‌سازی حمل و نقل مسافر در شهر اصفهان را یکی از اهداف شهرداری تا سال ۱۴۰۵ عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۱.۵ درصد مردم از مترو استفاده می‌کردند که با تبلیغات انجام شده این رقم تا پایان شهریور ماه امسال به ۸۵ هزار نفر رسیده است.
وی افزود: ۴ درصد مردم اصفهان از دوچرخه و ۲۰ درصد از ناوگان اتوبوس‌رانی برای تردد در شهر استفاده می‌کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان به محقق شدن ۸۸ درصد بودجه شهرداری اصفهان درسال گذشته اشاره و اظهارکرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان ۴هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۳۰ درصد آن هزینه‌های جاری و ۷۰ درصد اعتبارات عمرانی است که تا امروز ۵۴ درصد آن محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ۱۴۰۰ این شهرداری، سه سال دیگر زمان باقی است گفت: در این برنامه کاهش آلاینده‌های محیطی با تمرکز آلودگی هوا، بهینه سازی عبور و مرور در شهر، بهره برداری بهینه از سرمایه های شهرداری، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهر، افزایش تاب آوری شهر، سرزنده کردن فضای شهر و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مورد توجه است و بودجه شهرداری اصفهان در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ با این رویکرد تهیه و تنظیم خواهد شد.
صادقیان از تهیه و تدوین برنامه ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: این برنامه ششمین برنامه پنج ساله شهرداری کلانشهر اصفهان است که برای تهیه آن تمام برنامه‌های ۱۴۰۰ شهرداری مورد بررسی و آسیب شناسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این برنامه با شعار نتیجه محوری، سنجش پذیری و مشارکت پذیری ذی‌نفعان در تیرماه سال آینده به مناسبت روز شهرداری‌ها تقدیم شورای اسلامی شهر اصفهان خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان یکی از رویکردهای شهرداری را در سال‌های آینده بهینه‌سازی عبور و مرور شهری دانست و ابراز داشت: به هر میزان که استفاده از وسایل نقلیه عمومی افزایش یابد آلودگی هوا نیز کاهش پیدا خواهد کرد و برای این کار باید افزایش جذابیت حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های در اختیار شهرداری اصفهان یکی از اهداف در تدوین بودجه شهرداری تا سال ۱۴۰۰ است تاکید کرد: باید نگاه جدی‌تری برای اداره ارزان‌تر شهر و در نتیجه آن تدارک امکانات بهتر برای شهروندان در دستور کار قرار گیرد.
به گفته صادقیان از دیگر رویکردهای شهرداری اصفهان افزایش تاب‌آوری شهری با رویکرد افزایش ایمنی در شهر و پیشگیری از وقوع حوادث با توجه به حرکت جمعیت به سمت سالمندی و لزوم افزایش امنیت شهروندان است.
وی از تصمیم قاطع شهرداری برای رفع محرومیت از شهر به خصوص در مناطق ۲، ۱۲ و ۱۴ خبر داد و افزود: بازآفرینی و توسعه بافت ناکارآمد و تاریخی شهر اصفهان با تأکیدات ویژه در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ایجاد خزانه واحد را یکی از برنامه‌های موفق شهرداری اصفهان دانست و گفت: این طرح همچنان در برنامه‌های مدیریت شهری این کلانشهر قرار دارد و هدف آن این است تا زمینه هزینه بخشی از درآمد مناطق پردرآمد و مرفه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهر فراهم شود.
وی با بیان اینکه درآمد از چالش‌های تمام کلانشهرها است تشریح کرد: درآمدها در کلانشهرها به پایدار و ناپایدار تقسیم می‌شود و یکی از تلاش‌های شهرداری حرکت به سمت درآمدهای پایدار است.
به گفته صادقیان برای افزایش سهم درآمدهای پایدار در سبد درآمدهای شهرداری، سازمان‌های وابسته به شهرداری موظف شده‌اند طرح‌هایی را اجرا کنند.
وی با اشاره به این‌که تمامی شهرهای جهان به سمت هوشمندسازی می‌روند، تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به دنبال آن رفته تا خطوط فیبر نوری را به دارندگان مجوز ارائه کنند که یک منبع درآمد پایدار خواهد بود.
حمعاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه با توجه به آمار حاصفهان یکی از هوشمندترین شهرهای کشور است گفت: طراحی کارت، باشگاه و پروفایل شهروندی یکی از اقدامات انجام شده در راستای هوشمند‌سازی بوده است همچنین کارگزاری ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری و ۲۰۴ کیلومتر کانال مستقل از شرکت مخابرات از اقدامات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان در حوزه زیرساخت‌های شهر هوشمند است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.