تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۶
کد خبر : 13925

اجرای طرح نماد در مدارس استان اصفهان

اجرای طرح نماد در مدارس استان اصفهان

اجرای طرح نماد در مدارس استان اصفهان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ‌در هزار و ۴۵۷ مدرسه در سطح استان اصفهان اجرا خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار:مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به برگزاری هزار و

Print Friendly, PDF & Email

اجرای طرح نماد در مدارس استان اصفهان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ‌در هزار و ۴۵۷ مدرسه در سطح استان اصفهان اجرا خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار:مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به برگزاری هزار و ۳۲۱ پایگاه اوقات فراغت در تابستان اشاره اظهار کرد: در این پایگاه‌ها ۱۰ هزار و ۵۶۷ کلاس در قالب ۱۲۳ رشته تشکیل شده است.
وی با اینکه ۲۵۱ هزار نفر دانش آموز در این پایگاه‌ها ثبت نام کرده‌ند گفت: تابستان گذشته ۳۵ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش فعالیت‌های اوقات فراغت این سازمان قرار گرفته اند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در اول آبان ماه اشاره و اذعان کرد: در تعدادی از مدارس استان انتخابات به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: شعار این دوره انتخابات “شورای دانش آموزی طلایه‌دار گام دوم ” است.
اسماعیلی به روز ۱۳ آبان نیز اشاره و تشریح کرد: ترویج اندیشه استکبار ستیزی در دستور کار اداره آموزش و پرورش استان اصفهان قرار گرفته است.
وی از اعزام اردوهای راهیان نور در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و افزود: ۹ هزار دانش آموز در سطح استان اصفهان تا عید نوروز به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: منشور حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، طرح توانمندسازی اردوها و بیانیه گام دوم به اداره کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است.
وی به وجود ۴ تشکل بسیج، هلال احمر، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اشاره و اظهار کرد: اجرایی کردن بیانیه گام دوم به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی واگذار شده است.
به گفته سماعیلی۶۵۰ نمایشگاه کتاب در مدارس سطح استان اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح نماد با همکاری ۱۴ دستگاه مجری، اجرایی خواهد شد گفت: نماد طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در هزار و ۴۵۷ مدرسه در چهار ناحیه و سه شهرستان استان اجرا خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به طرح استانی تاب‌آوری اشاره و تصریح کرد: این طرح توسط آموزش و پرورش استان مطرح شده است که به صورت پایلوت در ۲۰ مدرسه شهر اصفهان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه نقشه سلامت روانی و اجتماعی دانش ‌آموزان تدوین شده است گفت: نقشه خطر پذیری مربوط به دانش‌آموزان متوسطه اول بوده که در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است.
اسماعیلی در ادامه افزود: به وسیله نقشه خطر پذیری سلامت روانی دانش‌آموزان متوسطه اول می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های بهتری در این حوزه داشته باشیم.
وی به برگزاری نماز جماعت در دو هزار واحد آموزشی اشاره و ابراز داشت: در هزار و ۸۵۰ واحد آموزشی نماز جماعت با روحانیون برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک میلیارد تومان برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت جمع آوری شده است گفت: تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت تاسیس مراکز نیکوکاری در مناطق و نواحی که فاقد خیریه دانش آموزی هستند امضا شده است.
وی افزود: تا کنون در شش منطقه از مناطق آموزش و پرورش استان این مراکز نیکوکاری تاسیس شده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در ۴۱ منطقه آموزش و پرورش مراکز و هسته مشاوره دایر است خاطر نشان کرد: حدود ۱۷۰ نفر مشاور در این مراکز مشغول به کار هستند و کمبود نیروی انسانی در این بخش وجود دارد.
وی به فعالیت ۸۰۰ نفر مشاور در کل استان اصفهان اشاره و تشریح کرد: با وجود ۵ هزار واحد آموزشی اختصاص نیرو در این حوزه به مدارس دشوار است و امیدواری با اجرای طرح نماد بحث پیشگیری و امور سلامت و روان دانش آموزان بهتر مورد پیگیری قرار گیرد.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.