تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 14149

اهدای سیم کارت با شماره رند ترفندکلاهبرداران

اهدای سیم کارت با شماره رند ترفندکلاهبرداران

اهدای سیم کارت با شماره رند ترفندکلاهبرداران به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامی با عنوان هدیه سیمکارت با شماره رند، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد. سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :

Print Friendly, PDF & Email

اهدای سیم کارت با شماره رند ترفندکلاهبرداران

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامی با عنوان هدیه سیمکارت با شماره رند، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : درپی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت سیم کارت با شماره رند مبلغ۶۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را برآن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از شبکه های اجتماعی پیامی دریافت کردم که من را برنده سیمکارت با شماره رند معرفی کرد و پس از تماس با شماره مربوطه فرد مورد نظر درخواست پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی جهت ارسال پستی سیمکارت کرد که پس از واریز مبلغ کل موجودی حساب که ۶۰ میلیون ریال بوده است برداشت می شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

رئیسپلیس فتای اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری بهراحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراینکاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند سیمکارت یا شارژ رایگان ارائه و یاشما را برنده جوایز مختلف معرفی می کند، بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیارفیشرها قرار می دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.