تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 14189

۱۲۱۵ میلیارد ریال وام به سیل‌زدگان اصفهان پرداخت شد

۱۲۱۵ میلیارد ریال وام به سیل‌زدگان اصفهان پرداخت شد

۱۲۱۵ میلیارد ریال وام به سیل‌زدگان اصفهان پرداخت شد به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: در سال جاری یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است. محسن قوی بیان افزود: این میزان تسهیلات

Print Friendly, PDF & Email

۱۲۱۵ میلیارد ریال وام به سیل‌زدگان اصفهان پرداخت شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: در سال جاری یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

محسن قوی بیان افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در مجموع سه هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل را پوشش می‌دهد.

به گفته وی این میزان اعتبار مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری، یکهزار و ۷۵۲ واحد روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است.   

وی اظهارداشت: تاکنون برای پنج هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی آسیب دیده در استان پرونده تشکیل شد و متقاضیان برای دریافت تسهیلات در حال معرفی به بانک‌ها هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان از معرفی ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده واحدهای سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد تاکنون یکهزار و ۱۶۲ فقره عقده قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۳۳ واحد احداث شده و یکهزار و ۱۷۱ واحد تعمیری برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند ادامه داد: تا امروز حدود ۴۰ درصد متقاضیان این واحد برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از پی کنی تا پایان کار در این واحدها وجود دارد.

قوی بیان خاطرنشان کرد: تعمیر واحدها مسکونی تاکنون بطور تقریبی ۹۳ درصد پیشرفت داشت و کار تعمیر حدود ۷۰ درصد آنها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی گفت: تا امروز ۳۷۲ مورد آوربرداری، ۳۳۵ مورد پی‌کنی ساختمان، ۲۸۰ مورد فونداسیون، ۲۰۶ مورد اسکلت، ۸۸ مورد دیوار چینی، ۱۵۶ مورد اجرای سقف و ۵۷ مورد نیز به مرحله اتمام کار رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده تعمیری تصریح کرد: در زمان حاضر عملیات تعمیر یکهزار و ۱۷۹ واحد شروع شده و تعمیر ۵۵۰ واحد مسکونی هم به پایان رسیده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.
از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.
از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد تخریبی و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره وجاری شدن سیل بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دیدند.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.