تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر : 14198

رشد چشمگیر زوار در اربعین ۹۸

رشد چشمگیر زوار در اربعین ۹۸

رشد چشمگیر زوار در اربعین ۹۸ مسول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان: استقرار۱۱۶ موکب اصفهان با ظرفیت اسکان ۱۳۰ هزار نفر در کربلا به گزارش دنیای اسرار:مصطفی نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی به کربلای معلی پیرامون تشریح آخرین وضعیت موکب‌های استان مستقر در کربلا در ایام اربعین ۹۸ اظهار کرد: علی‌رغم وجود همه مشکلات

Print Friendly, PDF & Email

رشد چشمگیر زوار در اربعین ۹۸

مسول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان:
استقرار۱۱۶ موکب اصفهان با ظرفیت اسکان ۱۳۰ هزار نفر در کربلا

به گزارش دنیای اسرار:مصطفی نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی به کربلای معلی پیرامون تشریح آخرین وضعیت موکب‌های استان مستقر در کربلا در ایام اربعین ۹۸ اظهار کرد: علی‌رغم وجود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و تشدید مسایل مالی ولی به حول وقوه الهی و براساس تلاش ملت عظیم و محب عترت‌الله شاهد افزایش ۳۲ درصدی در زمینه تعداد موکب‌های مستقر و رشد ۳۵ درصدی در رمینه ظرفیت پذیرایی و محل اسکان زائران هستیم.
وی افزود: در سال گذشته تعداد موکب‌ها حدود ۷۵ عدد بوده که امسال به ۱۱۶ عدد و ۸۵ هزار نفر ظرفیت اسکان موکب‌های استان در سال گذشته بود که امسال به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است و همچنین سهم تغذیه روزانه در اربعین گذشته ۲۵۰ هزار پرس بوده که امسال به ۴۵۰ هزار پرس رسیده است.
نوریان با اشاره به اینکه موکب‌ها از لحاظ کمی و کیفی بسیار مجهزتر شده‌اند گفت: امسال برای اولین بار سامانه ثبت اطلاعات موکب داران به خوبی عمل کرد و مسولین موکب به هنگام وارد سامانه شدند واطلاعات وتجهیزات خود را ثبت کردند.
وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی‌ها به خوبی جهت اعزام وسایل و موکب داران صورت گرفت فقط امسال به جهت رشد چشمگیر تعداد زوار اربعین و ازدحام مشکلاتی برای ورود وسایل نقلیه حامل تجهیزات موکب‌ها در مرزها ایجاد شد که استقرار موکب هارا در کربلا با تاخیر روبرو ساخت.
مسول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان تصریح کرد: بر این اساس تا به امروز ۸۵ درصد از موکب‌های استان در کربلا به صورت کامل مستقر شده اند و ۱۵ درصد مابقی در حال استقرار تجهیزات خود بوده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات خدمت رسانی به زوار از چندین روز گذشته توسط موکب‌های استان اصفهان آغاز شده است و مشکل خاصی در زمینه اسکان و پذیرایی زوار نیست و فقط مشکل حاد امسال بحث گرما، تامین آب شرب و یخ است که در زمینه خنک سازی موکب داران استان تاحدود زیادی با قراردادن کولرها مرتفع شد.
نوریان ابراز کرد: تامین آب شرب روزانه و تامین یخ در کربلا برای زوار ایرانی به یک بحران تبدیل شده است و باید دولت عراق در این زمینه اقدام جدی برای سال‌های آتی بکند.
وی با تاکید مجدد بر افزایش دو برابری تعداد زوار ایرانی در اربعین ۹۸ عنوان کرد: قطعا برای سال‌های آتی باید در این زمینه تدابیری ویژه‌ای اندیشیده شود که یکی از نیازهای جدی برای سال‌های آینده تامین زمین جهت استقرار موکب‌ها در کربلا است چرا که سال به سال ساخت ودساز در شهر کربلا رو به افزایش است.
مسول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان یادآور شد: رینگ‌های ۱، ۲ و۳ شهر کربلا سال به سال برای استقرار موکب‌ها بسیار محدود شده است و برای این مشکل هم دولت عراق باید تدبیری ویژه بیاندیشد چرا که سال گذشته حدود ۸۰۰ موکب از سراسر ایران بودند و امسال حدود ۳ هزار موکب نیز مستقر شده‌اند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.