تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 14339

نقش رسانه و مطبوعات در توسعه فرهنگی کشورها

نقش رسانه و مطبوعات در توسعه فرهنگی کشورها

نقش رسانه و مطبوعات در توسعه فرهنگی کشورها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: رسانه‌ها هم مثل تمام بخش‌های کشور نیاز به توسعه و ارتقا دارند.به گزارش دنیای اسرار:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست رسانه‌ای خود به تشریح برنامه‌ها و اهداف برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان، جشنواره

Print Friendly, PDF & Email

نقش رسانه و مطبوعات در توسعه فرهنگی کشورها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: رسانه‌ها هم مثل تمام بخش‌های کشور نیاز به توسعه و ارتقا دارند.
به گزارش دنیای اسرار:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست رسانه‌ای خود به تشریح برنامه‌ها و اهداف برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان، جشنواره تئاتر، نمایشگاه کتاب اصفهان و سالن تئاتر شهر پرداخت.
حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری با بیان اینکه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان، نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان و جشنواره تئاتر استان به اصفهان اختصاص دارد گفت: نمایشگاه کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی جامعه، افزود: رسانه‌ها هم مثل تمام بخش‌های کشور نیاز به توسعه و ارتقا دارند. زیرا این حوزه حساس است و اگر خوب نقش‌آفرینی کند، کشور توسعه پیدا خواهد کرد و اگر در بخشی، رسانه‌ها نتوانند به وظایف خود عمل کنند، پیشرفت جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.
انصاری خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها به شکل صحیح و در راستای اهداف برنامه‌ریزی‌شده، می‌تواند به پیشرفت رسانه ها کمک کند.
وی چند هدف عمده جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک را مربوط به ایجاد تحول و توسعه کیفی رسانه‌ها دانست و گفت: اگر جشنواره بتواند در کیفی سازی مطبوعات و رسانه‌ها موفقیتی کسب کند، قطعاً به یکی از مهم‌ترین اهدافش رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان پس از برشمردن فواید جشنواره مطبوعات که شامل رقابت سالم و بروز توانمندی‌ها، تجلیل از رسانه‌ها و… می‌شد، از مشکلات این حوزه سخن راند و افزود: سعی می‌کنیم تا اوضاع رسیدگی به مطبوعات و رسانه ها را بهبود دهیم.
حجه الاسلام انصاری با اشاره به شعار جشنواره “رسانه در گام دوم انقلاب”، از برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان در روز ۱۲ آبان خبر داد و در ادامه با بیان قانون الزام واگذاری امور فرهنگی-هنری به بخش خصوصی اظهار کرد: جشنواره مطبوعات اصفهان صد در صد به بخش خصوصی واگذارشده و خانه مطبوعات نهایت تلاش خود را برای خوب برگزار شدن این جشنواره انجام داده است.
به گفته انصاری، یکی از مهمترین اهداف کیفی سازی جشنواره مطبوعات، استفاده از توانمندی خود استان بوده، ازاین‌رو، امسال داوری جشنواره توسط داورانی از استان اصفهان انجام‌ شده و تلاش‌ها بر این بوده که داوری‌ها پخته و برنامه‌ریزی‌شده باشد.
انصاری از برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان خبر داد و گفت: ظرفیت کتاب در کشور ما، ظرفیت خوبی است. البته وضعیت مطلوبی به‌اندازه شأن کشور ما نداشته و ندارد و استان اصفهان علیرغم اینکه در اکثر حوزه‌های فرهنگی از وضع خوبی برخوردار است، در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیاز به برنامه‌ریزی برای بهبود و توجه بیشتر دارد، چرا که یکی از شاخص‌های رشد هر جامعه، میزان مطالعه مردم کشور است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال ۱۳۹۷ و اینکه اولویت‌ اصلی مردم، معیشت بود، پر رونق بودن نمایشگاه کتاب اصفهان را حاکی از توجه و علاقه مردم به کتاب دانست که ازنظر حاضران و تعداد کتاب‌های فروش رفته، بهترین سال را طی کرد. وی یادآور شد: امسال نیز تلاش شده تا این نمایشگاه ازنظر کمیت و کیفیت بهتر از سال گذشته برگزار شود.
مدیرکل ارشاد استان اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب اصفهان از ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه در ۴۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور ۵۰ ناشر و کتاب‌فروش از اصفهان و ۶۰۰ ناشر از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان میزبان دوستداران کتاب خواهد بود. به گفته او، سال گذشته حدود ۹۰ هزار عنوان کتاب به نمایشگاه راه‌یافته بود و امسال بیش از ۱۰۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب اصفهان عرضه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در اشاره به شرایط گرانی کاغذ و کتاب، از تلاش هایی برای سهولت در دسترسی به کتاب و بن های تخفیف خبر داد و افزود: تا الآن یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بن تخفیف در نظر گرفته‌شده، ضمن آنکه امکان مطالبه بیشتر از این مقدار میسر است. وی مجموع تخفیفی که در نمایشگاه داده می‌شود را ۳۰ درصد اعلام نمود و گفت: بن‌ها با ۲۰درصد تخفیف خریده می‌شوند و ۱۰ درصد تخفیف ناشران هم به این تخفیف‌ها اضافه خواهد شد.
وی یادآور شد: سال گذشته موفق نشدیم همکاری خوبی با دستگاه‌ها و ادارات و نهادها داشته باشیم اما امسال تمهیداتی پیش‌بینی‌شده که بن مشارکت دستگاه‌ها تهیه شود و نهادها برای کارکنانشان کتاب تهیه کنند تا علاوه بر کمک به پرسنل، نمایشگاه نیز رونق پیدا کند. مهم‌ترین هدف ما، دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان هستند و بنابراین با‌ ارگان‌های مربوط نیز هماهنگی شده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.