تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 14546

امسال ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اصفهان ساخته می شود/ رعایت کاربری زمین های شهر با استناد به طرح تفصیلی

امسال ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اصفهان ساخته می شود/ رعایت کاربری زمین های شهر با استناد به طرح تفصیلی

شهردار اصفهان:  امسال ۲۵۰ چشمهسرویس بهداشتی در شهر اصفهان ساخته می شود/ رعایت کاربری زمین های شهر با استناد بهطرح تفصیلی  شهردار اصفهان گفت: ۲۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اصفهان وجود دارد اما به علت اهمیت شهر اصفهان از نظر حضور گردشگران داخلی و خارجی، امسال ظرفیت سرویس های بهداشتی شهر ۱۰ درصد افزایش

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان: 

امسال ۲۵۰ چشمهسرویس بهداشتی در شهر اصفهان ساخته می شود/ رعایت کاربری زمین های شهر با استناد بهطرح تفصیلی 

شهردار اصفهان گفت: ۲۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اصفهان وجود دارد اما به علت اهمیت شهر اصفهان از نظر حضور گردشگران داخلی و خارجی، امسال ظرفیت سرویس های بهداشتی شهر ۱۰ درصد افزایش می یابد. در همین راستا امسال ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی به شهر اضافه می شود. همچنین ۲۰ نقطه هم برای سرویس های پرتابل شناسایی و مشخص شده است.

به گزارش دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک هفته وحدت، روز کتاب و کتاب خوانی به ویژه به کتابداران شهرداری اصفهان و گرامیداشت روز دانش آموز اظهار کرد: کتاب خوانی یکی از مسائل مهمی است که باید روی آن کار شود و ابزار آن در شهرداری اصفهان با امکاناتی که در کتابخانه مرکزی و دیگر کتابخانه ها و فرهنگسراها وجود دارد، فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اتوکام و مشارکت جدی شهرداری اصفهان در این نمایشگاه، گفت: شهرداری اصفهان نرم افزارهای مورد نیاز شهروندان را تولید و عرضه کرده است و در این نمایشگاه سعی شد بسترهای نوینی که خدمات رسانی به مردم را آسان می کند معرفی شود. یکی از نرمافزارهای شهرداری سامانه ترافیک آنلاین است که شهروندان با نصب آن می توانند برای طیکردن یک مسیر از مسیریابی ترکیبی استفاده کنند.

شهردار اصفهان افزود: در شهر اصفهان ۳۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری داریم که می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در خدمت رسانی به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه خط یک مترو با ۱۲ رام قطار که شامل ۶۰ واگن است، فعالیت می کند و ۱۰۰ هزار مسافرروزانه جابجا می شوند، تصریح کرد: ۱۰ واگن و دو رام دیگر تا پایان سال به خط یک متروی اصفهان اضافه می شود که این اقدام سبب کاهش سرفاصله قطارها خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه برای اولین بار نشست سالانه آمار و برنامه ریزی را در حوزه مدیریت شهری در هفته ای که گذشت برگزار کردیم و نماینده کلانشهرها و رئیس مرکز آمار ایران در این نشست حضور داشتند، افزود: این ها بخشی از برنامه ما برای تحقق شعار اداره ارزان شهر است. اداره ارزان شهر نیاز به برنامه و برنامه هم نیاز به آمار دارد.

وی همچنین از تدوین آمارنامه شهر اصفهان خبر داد و گفت: در آمارنامه شهر اصفهان ۴۲۰۰ داده اطلاعاتی وجود دارد که مدیران می توانند با تحلیل داده ها برنامه ریزی و پیش بینی کنند.

آزادسازی ادامه خیابان دستگرد تا پایان سال انجام می شود

شهردار اصفهان به اقدام دو کارگر پسماند شهرداری برای بازگرداندن کیسه حاوی ۱۵۰ میلیون تومان طلا و دلار به صاحبش در روزهای اخیر اشاره کرد و با قدردانی از این اقدام ارزشمند، گفت: انجام این کار شایسته، این اطمینان خاطر را به مردم می دهد که در شهری زندگی می کنند که چنین خدمتگزارانی دارند.

وی در مورد سوال یکی از ساکنان منطقه ۱۳ در مورد تکمیل خیابان دستگرد، اظهار کرد: قبلا نام این خیابان، آزادگان بود اما به دلیل اینکه چندین خیابان در شهر اصفهان به همین نام داشتیم و مردم دچار اشتباه می شدند بنا به درخواست مردم، نام خیابان به دستگرد تغییر پیدا کرد.

نوروزی با بیان اینکه مراحل قانونی در مورد تغییر نام این خیابان طی شد و بعد از گرفتن مصوبه از شورای شهر، باید مصوبه شورای شهر مورد احترام قرار گیرد، گفت: تغییر برخی نام ها برای جلوگیری از سردرگمی است.

وی در مورد عملیات عمرانی این خیابان هم با اشاره به اینکه طول خیابان دستگرد هزار متر است که ۶۵۰ مترآن پارسال آماده و افتتاح شد، تصریح کرد: ۴۵۰ متر دیگر از خیابان دستگرد باقی مانده که امسال هفت میلیارد تومان بودجه برای ادامه آزادسازی ها پیش بینی شده است. 

شهردار اصفهان ادامه داد: برخی مالکان که خانه های آنها در مسیر آزادسازی است به دنبال دریافت خانه برای معوض هستند که ما هم باید تلاش کنیم که برای آنها معوض بدهیم. با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد از ۴۵۰ متر باقی مانده نیاز به آزادسازی دارد، تعیین تکلیف این کار هم تا پایان سال انجام می شود.

وی خطاب به مدیر منطقه ۱۳ نیز گفت: آقای شرفا با مردم صحبت کند تا با همکاری مردم مقررات و قوانین را رعایت کنیم و شاهد بی نظمی و اخلال در امور نباشیم.

کارگاه های جوشکاری منطقه ۱۰ باید منتقل شود

نوروزی در مورد وجود مغازه ها و کارگاه های جوشکاری حدفاصل خیابان معراج تا پل تمدن و آسفالت کوچه های این محله نیز که مورد گلایه یکی از شهروندان منطقه ۱۰ بود، اظهار کرد: از قدیم مغازه ها و کارگاه هایی در این بخش شکل گرفته و شهرداری هم مرتب مراقبت می کند. سیاست ما این است شغل های مزاحم به بیرون شهر منتقل شود که در این راستا چند پروژه جدید را هم آغاز کردیم و باید این مشاغل به مکان هایی بروند که کمتر مزاحمت ایجاد کند.

وی ادامه داد: البته نباید مغازه داران به گونه ای خدمات ارائه دهند که موجب آزار مردم شود. نباید از پیاده روها که محل تردد مردم است، به گونه ای استفاده کنند که موجب نارضایتی مردم شود.

شهردار اصفهان در مورد آسفالت کوچه های خیابان معراج هم افزود: از این مکان بازدید می کنم و قبل از اینکه زمستان برسد و با آبگرفتگی روبرو شویم، اگر مشکلی وجود دارد، باید حل شود. مدیر منطقه ۱۰ هم تا دو هفته آینده گزارشی در مورد این محل به من ارائه دهد. 

وی ادامه داد: بیشترین تمرکز ما روی مناطق کمتر برخوردار است و پروژه های بزرگ شهر مانند رینگ حفاظتی در مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ اجرا می شود که می تواند تعدیل و توزیع عادلانه امکانات را در پی داشته باشد و به طور متوازن شهر را توسعه دهد.

رعایت کاربری زمین های شهر با استناد به طرح تفصیلی

نوروزی در مورد سوال یکی از شهروندان منطقه هشت در مورد قطعه زمین خود در این محدوده که کاربری آموزشی پیدا کرده است، اظهار کرد: کاربری زمین های شهر در طرح تفصیلی تعیین می شود اما ما یک طرح جامع هم داریم که مشاور بر اساس امکان سنجی سرانه کاربری ها را در هر شهری تعیین می کند، در حال حاضر هم در اصفهان برنامه جامع در حال تهیه است. برنامه جامع با طرح تفصیلی فرق می کند و در طرح جامع سیاست های کلان و نوع توسعه شهر و … مطرح می شود. 

وی با بیان اینکه ضوابط بازنگری طرح تفصیلی شهر اصفهان در سال ۹۰ و نقشه ها در سال ۹۳ ابلاغ شد، تصریح کرد: برنامه های جامع برای بازه زمانی ۱۵، ۲۰ و حداکثر ۲۵ سال دیده می شود و طرح جامع قبلی اصفهان ۳۱ سال پیش تهیه شده بود از همین رو سال قبل ضرورت بازنگری طرح جامع از طرف استانداری ابلاغ شد و این کار را شروع کردیم و طرح جامع در حال تهیه است و به زودی این طرح که بر اساس نظرسنجی از متخصصان و اقشار مختلف مردمی در حال تهیه است به صورت فضایی تدوین می شود تا ابعاد مختلف شهر در حوزه های سیاسی، اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و ترافیکی دیده می شود. 

شهردار اصفهان در مورد کاربری زمین شهروند منطقه هشت هم گفت: برای حل مشکل این شهروند هم باید به طرح تفصیلی رجوع شود و ما وقتی بخواهیم زمینی را از طرح آموزشی بیرون بیاوریم از آموزش و پرورش استعلام می کنیم.

وی در مورد سوال یکی از شهروندان منطقه هشت در مورد عدم ارائه پروانه ساخت به زمینی ۱۶۰ متری که بدون سند و تنها دارای قولنامه است نیز گفت: ارائه پروانه ساخت به زمین با هر متراژ اگر سند شش دانگ دارد، مشکلی ندارد. اگر زمین ۱۶۰ متری مشاع یا قول نامه ای و پیرامونش بایر باشد چون نیاز به تفکیک زمین اصلی دارد در زمان دریافت پروانه با مشکل مواجه می شود. البته اگر با شناسایی زمین پیرامونی، متراژ این زمین ۲۰۰ متر به بالا شود، می توان با تعهد محضری این ها را تعیین تکلیف کرده و این مشکل قابل حل است.

نوروزی بیان کرد: زمین با قول نامه دچار تبادل ایادی می شود به همین علت هم شهرداری و قانون گذار این پیش بینی را کرده تا حقوق مردم حفظ شود. البته اگر این شهروند قبل از سال ۹۰ مالک این زمین بوده و اگر حقی برایش ایجاد شده جزو حقوق مکتسبه است و باید با دعوت مدیر منطقه از این شهروند برای حضور در شهرداری منطقه هشت، از تضییع حق وی جلوگیری شود.

ظرفیت سرویس های بهداشتی اصفهان ۱۰ درصد بیشتر می شود

وی در مورد نظافت سرویس های بهداشتی پارک های سطح شهر هم که مورد نقد یکی از شهروندان بود، با اشاره به اینکه علت این مسئله این بود که تاکنون پیمانکاران فضای سبز باید کارهای مربوط به فضای سبز و نیز نگهداری از سرویس های بهداشتی را انجام می دادند که به این خاطر ممکن بود نظافت مطلوب سرویس ها صورت نگیرد، گفت: از همین رو از ماه جاری پیمانکاران را تغییر داده و با تقسیم شهر اصفهان به دو محدوده شرق و غرب سعی داریم کیفیت سرویس های بهداشتی را افزایش دهیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: ۲۳۷ نقطه برای سرویس بهداشتی در شهر اصفهان داریم که شامل ۲۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی است اما به علت اهمیت شهر گردشگری اصفهان، امسال هم ظرفیت سرویس های بهداشتی شهر اصفهان ۱۰ درصد افزایش می یابد. در همین راستا امسال ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی به شهر اضافه و ۲۰ نقطه هم برای سرویس های پرتابل شناسایی و مشخص شده است.

نصب دو چشمه سرویس بهداشتی در میدان نقش جهان

وی افزود: مردم از سرویس های بهداشتی میدان نقش جهان هم گله دارند که به همین خاطر با انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی دو چشمه سرویس بهداشتی در میدان نقش جهان نصب می شود.

نوروزی ادامه داد:۴۰ درصد از ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی که امسال قرار است اضافه شود، در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و مسافران در این خصوص، فهرست مساجد را تهیه کردیم و ۸۰ مسجد در حاشیه خیابان ها که سرویس بهداشتی دارند، شناسایی شده، گفت: در حال مذاکره هستیم تا این ظرفیت هم به سرویس های بهداشتی شهر اضافه شود و در زمان های غیر از اقامه نماز هم سرویس های بهداشتی مساجد قابل استفاده باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.