تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 14822

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات واحد گندله‌سازی

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات واحد گندله‌سازی

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات واحد گندله‌سازی به گزارش دنیای اسرار:تعمیرات برنامه‌ریزی ۱۶‌روزۀ واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی‌ها و همـــاهنگی‌های لازم از تاریــــــخ ۹۸/۸/۸ شروع و زودتر از برنامه تا ۹۸/۸/۲۲ با پیگیری‌های مستمر و با انجام بیش از ۱۰۸ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، با نظم و انضباط و کیفیت، و بدون بروز حادثۀ ایمنی انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات واحد گندله‌سازی

به گزارش دنیای اسرار:تعمیرات برنامه‌ریزی ۱۶‌روزۀ واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی‌ها و همـــاهنگی‌های لازم از تاریــــــخ ۹۸/۸/۸ شروع و زودتر از برنامه تا ۹۸/۸/۲۲ با پیگیری‌های مستمر و با انجام بیش از ۱۰۸ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، با نظم و انضباط و کیفیت، و بدون بروز حادثۀ ایمنی انجام شد.

رضا اسماعیل‌پور، رئیس واحد گندله‌سازی، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از نکات قوت این عملیات تعمیراتی می‌توان به آمادۀ بهره‌برداری شدن واحد زودتر از برنامۀ تدوین‌شده (حدود دو روز)، استفاده از توان داخلی در بومی‌سازی تجهیزات، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و استقرار دانش به‌روز اتوماسیون با استفادۀ ۱۰۰ درصدی از توان متخصصان داخلی اشاره کرد. ضمن این‌که بسیاری از فعالیت‌ها برای اولین بار در این توقف انجام شد.
یوسف مهاجری رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیۀ آهن‌سازی
بیش از ۲۵ هزار نفر ساعت از این حجم فعالیت‌ها برای نخستین بار بر روی تجهیزات انجام شد که اغلب قطعات یدکی آن‌ها ساخت داخل و بومی‌سازی شده بود. همچنین در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها بیش از ۵۰ جلسۀ عمومی و تخصصی و بیش از ۴۰ جلسۀ کنترل پروژه به‌صورت مستمر برگزار شد.
حمیدرضا بذار رئیس تعمیرات مکانیک تعمیرات مرکزی
 اجرای تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده که یکی از توقفات تعمیراتی سنگین ازلحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات است، در واحد گندله‌سازی با بهبود مستمر مواجه است. برای اجرای باکیفیت و ایمن این توقف جلسات متعدد آماده‌سازی، آموزش دستورالعمل‌ها، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و نیروی انسانی، سازماندهی، ارزیابی ریسک فعالیت‌ها برگزار شد.
خشایار پاسیار رئیس تولید واحد گندله‌سازی
تیم تولید واحد گندله‌سازی با برگزاری جلسات تخصصی و برنامه‌ریزی از سه ماه قبل و اجرای پروژه‌ها و آماده‌سازی مطابق برنامه توانست در زمان ۳۰ ساعت کلیۀ فعالیت‌ها را با نظم و انضباط و به‌صورت ایمن به انجام برساند و بیش از ۱۰ ساعت زودتر، واحد را برای انجام فعالیت‌های تونل کورۀ پخت قرار دهد که جزو خط بحران همیشگی توقفات سرد واحد گندله‌سازی است.
 از نقاط قوت فرایند آماده‌سازی تولید و نظافت صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سرد کردن کورۀ پخت به‌نحوی‌که نسوز کورۀ پخت دچار آسیب نشود و فقط فعالیت‌های بازسازی ساختار نسوز در این توقف تعمیراتی انجام شود؛ تخلیۀ پالت کار از کورۀ پخت در مدت‌زمان ۲۶ ساعت و ۳۰ دقیقه (رکورد قبلی ۳۲ ساعت بوده است)؛ کسب رکورد تخلیۀ تیکنر با حجم سیال ۱۰ هزار مترمکعب در مدت‌زمان ۱۸ ساعت (رکورد قبلی ۲۰ ساعت بوده است).
محمد خدابنده سرپرست تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد گندله‌سازی
در این تعمیرات بزرگ نوسازی و بهینه‌سازی بخش اتوماسیون و برق و ابزار دقیق با استفاده از توان نیروهای واحد گندله‌سازی، واحدهای پشتیبانی‌کننده با اتکا به دستاوردهای تکنولوژیکی شرکت‌های داخلی انجام شد که برخی از مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:
ارتقای نرم‌افزار اتوماسیون واحد گندله‌سازی؛ نصب و راه‌اندازی سرورهای جدید و به‌روز در اتوماسیون تجهیزات؛ نصب و راه‌اندازی دو عدد UPS موازی جهت افزایش ضریب ایمنی PLC؛ ارتقای سیستم کنترل هیدرولیک اتصال پالت کارها؛ بهینه‌سازی شبکه PLC بخش دیسک‌های گندلۀ خام؛ انتقال لوپ‌های ابزار دقیق از سخت‌افزار به سیستم اتوماسیون؛ ارتقای سیستم درایو توزین ۰۵W09 مربوط به دیسک ۰۵A09؛ ارتقای سیستم کنترل لجن میکسرها.
کامبیز طیبی سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله‌سازی
در این برنامه فعالیت‌های بازسازی، بومی‌سازی قطعات و آماده‌سازی با نظارت مؤثر بر اجرای فعالیت‌ها و همچنین با کنترل پروژه‌های تعریف‌شده با اولویت ایمنی به این شرح انجام شد: بومی‌سازی و تعویض ساپورت دیافراگم خروجی و بومی‌سازی و تعویض سیکلون و کیسینگ فن غبارگیر آسیاب خط ۱؛ نوسازی ورق‌های کف دیسک‌های A08/0905؛ بومی‌سازی و تعویض دریچۀ کنترلی فن خشک‌کن کورۀ پخت واحد گندله‌سازی؛ نوسازی کامل بدنه و سازۀ فلزی بخش تکمیل پخت کورۀ واحد گندله‌سازی برای بهبود شرایط فرایند و نوسازی نسوز؛ نوسازی سازۀ فلزی ۱۵ متر از سقف بخش پخت کورۀ واحد گندله‌سازی برای نوسازی نسوز سقف؛ تعویض و نوسازی Headwater غبارگیر ابتدای کورۀ پخت؛ بومی‌سازی و تعویض شوت چرخان انتهای کورۀ پخت؛ بومی‌سازی و تعویض سیستم شست‌وشوی غبار فرایند انتهای کورۀ پخت با آیتم ۰۹V21 و بومی‌سازی و تعویض کیسینگ فن‌های غبارگیر انتهای کورۀ پخت.
سید جواد موسوی کارشناس مشاور ایمنی واحد گندله‌سازی
 رعایت قوانین و مقررات ایمنی، آموزش و به‌کارگیری دستورالعمل‌های ایمنی فعالیت‌ها و نظارت مؤثر بر انجام ایمن آن‌ها از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی بود. ضمن این‌که با نوسازی تجهیزات، ضریب ایمنی افزایش و احتمال وقوع حوادث کاهش خواهد یافت.
در پایان رئیس واحد گندله‌سازی ضمن قدردانی از حمایت معاونت بهره‌برداری، مدیران ناحیۀ آهن‌سازی، تعمیرات مرکزی، مرکز تعمیرات نسوز و مجموعۀ خدمات فنی و پشتیبانی، از همکاری و تلاش مجریان این عملیات تعمیراتی در بخش‌های نظافت صنعتی، شرکت پیشگامان صنعت فولاد جی، شرکت ایریسا، حمل‌ونقل، بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزار دقیق، خرید اضطراری و امور خرید، بومی‌سازی، مهندسی معکوس، امور قراردادها، اجرای پروژه‌ها، خدمات عمومی و مدیریت شهری، انبارها، کنترل مواد، حراست، انتظامات و سایر بخش‌های حاضر در این پروژه، تشکر و قدردانی کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.