تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر : 14825

آزادسازی ها عمده مشکل منطقه یک است/ باززنده سازی محور مادی نیاصرم

آزادسازی ها عمده مشکل منطقه یک است/ باززنده سازی محور مادی نیاصرم

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان: آزادسازی ها عمدهمشکل منطقه یک است/ باززنده سازی محور مادی نیاصرم مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین مشکل منطقه یک با توجه به وجود مراکز متعدد موضوع آزادسازی هاست. به گزارش  دنیای اسرار، مهین شکرانی در پنجاه و یکمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی «اصفهان فردا» که

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان:

آزادسازی ها عمدهمشکل منطقه یک است/ باززنده سازی محور مادی نیاصرم

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین مشکل منطقه یک با توجه به وجود مراکز متعدد موضوع آزادسازی هاست.

به گزارش  دنیای اسرار، مهین شکرانی در پنجاه و یکمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی «اصفهان فردا» که در قالب برنامه ملاقات مردمی شهردار اصفهان با معتمدین و اهالی منطقه یک برگزار شد، اظهار کرد: منطقه یک با حدود ۸۰۱ هکتار مساحت و ۸۱ هزار نفر جمعیت از جنوب به زاینده رود، از شرق به چهارباغ، ‌از غرب به بزرگراه شهید خرازی و از شمال به خیابان فروغی ختم می شود و با ۱۱ محله یکی از مناطق برخوردار شهر اصفهان است.

وی بزرگترین مشکل منطقه را موضوع آزادسازی ها ذکر کرد و افزود: وجود معابر باریک، گلوگاه ها، کمبود سرانه فضای سبز، فضاهای ورزشی و ترافیک زیاد از دیگر مشکلات منطقه است. این منطقه با هشت بیمارستان شامل ۴ بیمارستان خصوصی و ۴ بیمارستان دولتی پربیمارستان ترین منطقه شهرداری است، همچنین این منطقه دارای بیشترین هتل، سینما و دارای مراکز اداری مختلف است که همه این موارد ویژگی های خاصی به منطقه داده و اجرای پروژه های مختلف را با محدودیت های بسیاری مواجه کرده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: از پروژه های مهم در دست اجرای منطقه ادامه خیابان اردیبهشت حدفاصل میرداماد تا طالقانی و پارکینگ زیرسطحی آن است، این پروژه وقت و انرژی زیادیا ز منطقه گرفته است، امیدوارم آزادسازی های مربوط به این پروژه هر چه سریعتر انجام و خیابان به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: در حوزه پروژه‎ های آبرسانی، کلکتور شرقی ـ غربی در دست احداث است، منبع آب باید احداث ‌شود تا در هنگام بحران‎ های خشکسالی نجات‌ بخش فضای سبز منطقه باشد. احداث ایستگاه آتش نشانی در خیابان چهارباغ پایین برای پوشش هسته مرکزی شهر نیز یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای منطقه است که در مرحله مناقصه قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شکرانی افزود: یکی از پروژه هایی مهم منطقه که درگیری زیادی با آن داریم گذر جوزدان است اما با توجه به تاکیدات شهردار اصفهان مشکلات این گذر تا حد زیادی حل شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خیابان کاشانی از سمت جنوب به شمال و خیابان اردیبهشت از سمت شمال به جنوب یکطرفه است، تکمیل ادامه خیابان اردیبهشت می‌تواند در کاهش ترافیک منطقه تاثیرگذار باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: از دیگر پروژه های منطقه یک شهرداری اصفهان راه ‌اندازی خط اتوبوس ویژه شرقی ـ غربی در خیابان مسجد سید است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طرح باززنده سازی محور مادی نیاصرم که از پروژه‌ های گردشگری منطقه به شمار می ‌رود و چهارباغ را به پل مارنان اتصال می ‌دهد، در مرحله تهیه طرح و تایید و تصویب است تا به زودی آغاز شود.

معتمدان منطقه یک در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند

قدرت اله نوروزی در پنجاه و یکمین نشست از سلسه نشست های هم اندیشی «اصفهان فردا» که این بار در قالب برنامه ملاقات مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک برگزار شد، پذیرای جمع زیادی از معتمدین و اهالی منطقه یک شهرداری اصفهان بود تا ضمن دریافت مشکلات منطقه از زبان این معتمدین در جریان کاستی ها و کمبودهای منطقه قرار بگیرد. 

لزوم رسیدگی به کوچه جوزدان

سعیدی پدر دو شهید و از معتمدان محله جوزدان با بیان اینکه سابقا کوچه جوزدان یکی از محلات مهم شهر اصفهان به شمار می رفت، اظهار کرد: در حالی‌که کوچه جوزدان از گذرهای معتبر و قدیمی شهر اصفهان به شمار می ‌رود هنوز آنچنان که باید به آبادانی نرسیده، از این رو درخواست می کنیم شهردار اصفهان بودجه ‌ای در اختیار شهرداری منطقه برای تکمیل گذر جوزدان در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است حد فاصل خیابان میرداماد تا خیابان کهندژ یک کوچه آزادسازی شود تا این گذر از حالت بن بست خارج شود.

مجموعه توریستی علی قلی آقا پارکینگ ندارد

حمیدی از شورای هیئات مذهبی اصفهان و از محله علی قلی آقا با اشاره به مشکلات این محله تاکید کرد: دو دوره شورا تغییر کرده اما همچنان دغدغه های ما در این محله به قوت خود باقی است، مشکل ما در محله علی قلی آقا این است که با وجود مجموعه کامل توریستی به نام علی قلی آقا شامل حمام علی قلی آقا، مسجد علی قلی آقا، زورخانه و حسینیه امام جعفر صادق (ع)، در این محدوده حتی یک پارکینگ برای پارک خودروها وجود ندارد.

کوچه های اطراف محله علی قلی آقا با نصب موانع مسدود و راه عبور افراد بسته شده است که می طلبد در این راستا تدابیری اندیشیده شود تا در صورت ایجاد مشکل راه عبور وجود داشته باشد.

گاراژ رو به روی مسجد لنبان تعیین تکلیف شود

شیرانی از معتمدان محله لنبان با بیان اینکه در حوالی مسجد لنبان یک پارکینگ وجود ندارد، افزود: مسجد لنبان یکی از مساجد قدیمی شهر اصفهان است، مقابل این مسجد گاراژی وجود دارد که قرار بود زمین آن تملک و به پارکینگی دو طبقه در زیر زمین و همکف آن به فضای سبز تبدیل شود که درخواست می‌کنیم توافق لازم با مالک انجام و این مکان به پارکینگ و فضای سبز تبدیل شود.

وی از شهردار اصفهان درخواست کرد زمین مقابل قنادی گلاب واقع در خیابان مسجد سید که شش هزار متر آن متعلق به شهرداری اصفهان است را برای احداث ورزشگاه و فرهنگسرا اختصاص دهد زیرا در قلب شهر و محله ‌های بیدآباد، جوزدان و لنبان مرکز فرهنگی برای استفاده شهروندان وجود ندارد.

موسوی از دیگر معتمدان منطقه یک و از محله کاشانی با بیان اینکه لازم است مرمت امامزاده ستی فاطمه واقع در خیابان کاشانی انجام گیرد، گفت: این امامزاده مقابل بیمارستان کاشانی علاوه بر اینکه محلی برای زیارت شهروندان است به عنوان محل تفرجگاهی، روزانه پذیرای بسیاری از همراهان بیماران بستری شده در بیمارستان کاشانی است.

وی با بیان اینکه این امامزاده بسیاری از کمبودها را جبران می کند، تاکید کرد: این امامزاده به لحاظ اقدامات عمرانی نیاز به اعتبار دارد که درخواست می ‌کنیم اعتبارات مالی تامین و اقداماتی برای عمران و فضای سبز امامزاده تخصیص یابد.

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید بهشتی در حال احداث است

صفورا روح الامین، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان در این دیدار با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی اصفهان تنها مرکز فوق تخصصی زنان است که در منطقه یک واقع شده و خدمات فوق ‌تخصصی را به بیماران ارائه می‌کند، افزود: در بیمارستان شهید بهشتی مرکز ناباروری راه‌ اندازی شده که این مرکز تنها مرکز دولتی ناباروری استان به شمار می ‌رود.

وی تصریح کرد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید بهشتی، به همت خیران در حال احداث است اما برای توسعه فضا نیاز به مجوز برای احداث یک طبقه اضافه داریم تا کمبود فضایی بخش نازایی برطرف شود.

روح الامین با بیان اینکه مشکل چندانی برای پارک خودروهای پرسنل بیمارستان وجود ندارد، گفت: با این وجود برای مراجعه ‌کنندگان این بیمارستان پارکینگ عمومی وجود ندارد که اگر این اتفاق بیافتد اتفاق بسیار خوبی است.

ترافیک سنگین و کمبود سرانه فضای سبز از مشکلات منطقه یک است

امامی از دیگر معتمدین محلی و خواهرزاده شهید دکتر آیت الله بهشتی با بیان اینکه برخلاف تصور عموم سرانه فضای سبز منطقه یک بسیار کم است و به یک معضل و آسیب برای شهروندان منطقه تبدیل شده است، افزود:  مشکل دیگر منطقه حجم ترافیک سنگین و کمبود پارکینگ به ویژه در خیابان طالقانی ادامه خیابان اردیبهشت است که باید اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.

وی تصریح کرد: مجموعه فرهنگی خانه شهید بهشتی با وجود اقدامات خوب انجام شده و تلاش های صورت گرفته با کمبود اعتبار مواجه است از این رو  باید اعتبار لازم برای بهسازی این خانه در نظر گرفته شود.

لزوم توجه به بافت فرسوده منطقه یک

روح الامین، برادر شهیدان روح الامین نیز ضمن تشکر از فعالیت ‌های شهرداری اصفهان گفت: منطقه یک شهرداری اصفهان یک منطقه بومی و فرسوده است و باید به آن به صورت ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه منطقه یک قدمتی دیرینه در شهر اصفهان دارد و منطقه ای با مردمی مذهبی و مکان های دیدنی است، تصریح کرد: بافت فرسوده این منطقه با تامین اعتبار و بازگشایی گلوگاه ‌ها می تواند بازآفرینی شود.

این ساکن منطقه یک اصفهان گفت: امیدوارم برای آزادسازی ادامه خیابان اردیبهشت اعتبار مورد نیاز به صورت کامل تزریق شود تا این پروژه در کمترین زمان مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.

راه‌اندازی بازار خشکبار در میدان میوه و تره بار

مصطفی به حق، رییس اتحادیه صنف خواروبار و آجیل فروشان شهر اصفهان گفت: با وجود تلاش هایی برای ایجاد مرکز خشکبار شهر اصفهان از شهرداری انتظار می ‌رود این مکان را با قیمت کمتری در اختیار بازار خشکبار و فعالان این صنف قرار دهد.

اصفهان در جنگ و مدیریت سرآمد کشور است

سردار لاله ‌زار از سرداران جهادگر بازنشسته در ادامه این نشست با بیان اینکه همواره عادت کرده ایم از مدیران انتقاد کنیم، اظهار کرد: این در حالیست که باید زبان تشکر داشت، من در این فرصت می خواهم از اقدامات بسیار خوبی که توسط شهرداری در شهر انجام شده تشکر کنم.

در دوران جنگ تحمیلی بیشترین نیروها از اصفهان اعزام شد و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردیم از جمله شهید نیکبخت که متاسفانه آنچنان که باید مردم او را نمی شناسند در حالی‌که او برای عمران و آبادانی و محرومیت‌ زدایی در سیستان و بلوچستان به درجه شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این شهیدان، شهر اصفهان همواره دارای شهرداران با لیاقتی از جمله ملک مدنی بوده است، افزود: این شهردار بنیانگذار شهرسازی نوین دوران انقلاب و مبلمان شهری بود که خدمات بسیار خوبی را برای این شهر انجام داد و باعث شد اصفهان سرآمد شهرهای ایران شود.

سردار لاله زار گفت: باتوجه به شرایط خاص کشور ساخت و ساز در شهرها با کاهش بسیار زیادی مواجه شده که این موضوع روی درآمدهای شهرداری تاثیرگذار بوده است، همچنان که شهر اصفهان به اشتباه در کشور شهری برخوردار نامیده می شود. منطقه یک شهرداری نیز به غلط منطقه ای برخوردار شناخته می شود در حالیکه باید اعتبارات بیشتری برای اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه در نظر گرفته شود.

لزوم گسترش سطح معنویت و اخلاق در شهر

حجت الاسلام و المسلمین مومنی از مدرسان حوزه علمیه در این دیدار با بیان اینکه هرچه تلاش کنیم سطح معنویت و اخلاق در شهر گسترش پیدا کند، معضلات به طور طبیعی کاهش می یابد،‌ اظهار کرد: بنابراین لازم است بروز و ظهور فرهنگ اسلام هر چه بیشتر در سطح شهر وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در خیابان مسجد سید یک حوزه علمیه واقع شده و مدرسه میرزاحسین از دوران صفویه به یادگار مانده است اما زیربازارچه بیدآباد منتهی به حوزه علمیه عبور و مرور خودروها مشکل ساز است، بنابراین انتظار می رود برای احداث پارکینگ اقدام شود.

تقدیم سپاس نامه به شهردار اصفهان

استاد فضل الله شیرانی بیدآبادی، متخلص به سخا از دیگر معتمدان منطقه یک ضمن تقدیر از فعالیت ‌های شهرداری اصفهان و تدابیر شهردار سپاس‌ نامه ‌ای در وصف شهردار اصفهان قرائت کرد.

در ادامه، استاد سخا این شعر را در قالب دو قاب نفیس تقدیم شهردار اصفهان و مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان کرد و قاب دیگری مزین به «اسماءالله» را توسط شهردار اصفهان تقدیم مادر شهید خرازی کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.