تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر : 14863

کندی پروژه ها در منطقه بدلیل تعداد بالای محلات الحاقی است

کندی پروژه ها در منطقه بدلیل تعداد بالای محلات الحاقی است

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اعلام کرد: کندی پروژه ها در منطقه بدلیل تعداد بالای محلات الحاقی است به گزارش دنیای اسرار:در سلسله نشست های سه شنبه ها با رسانه، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، این منطقه را دارای بیشترین الحاقات در بین مناطق شهرداری اصفهان اعلام کرد که بلحاظ قرار گرفتن در مسیر رینگ

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اعلام کرد:

کندی پروژه ها در منطقه بدلیل تعداد بالای محلات الحاقی است

به گزارش دنیای اسرار:در سلسله نشست های سه شنبه ها با رسانه، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، این منطقه را دارای بیشترین الحاقات در بین مناطق شهرداری اصفهان اعلام کرد که بلحاظ قرار گرفتن در مسیر رینگ ترافیکی و تقاطع غیر همسطح نصف جهان، عمده ترین مشکلات در زمینه آزادسازی و تعاملاتی است که باید با سازمان های ذیربط صورت گیرد.

به گفته مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، این منطقه با وسعت ۶هزارو۱۹۶ هکتار، شامل ۱۸۱۷ هکتار در محدوده و ۵۱۰۰ هکتار در حریم است که فقط می توان برای یک چهارم از زمین های منطقه، پروانه صادر کرد و سه چهارم مابقی را که زمین های کشاورزی و باغات است را باید نگهداری کنیم. از طرفی، ۱۰۹ هکتار بافت فرسوده در منطقه و ۱۱ روستای الحاقی، باعث شده تا در اجرای پروژه ها منتظر دستورالعمل اداره راه و شهرسازی و دیگر نهادهای ذیربط باشیم که تا حدودی روند کار را مشکل و ارائه خدمات شهری به مردم منطقه را کند می سازد.

قاسمیجمعیت منطقه ۱۵ شهرداری را ۱۲۵هزار نفر در ۲۳ محله اعلام کرد و افزود: این منطقهاز سمت شرق با اتوبان فرودگاه و از غرب با همدانیان مرتبط می گردد.

مسعود قاسمی با اشاره به ۲۳ محله الحاقی، از معضلات موارد الحاقی و تغییرات در منطقه سخن راند و افزود: محور خاتون آباد، یکی از محورهایی است که با وجود مشکلات فراوان، اقداماتی برای اصلاح هندسی آن صورت گرفته است. همچنین، سرانه فضای سبز ۶نفر به ازای هر مترمربع است که با توجه به پروژه های فضای سبز در دست احداث، بر افزایش وسعت سرانه فضای سبز موثر می باشد. وی بیان کرد: علاوه بر پارک ۱۵ هکتاری الهیه و ۳هزارمتری بوزون، ۶ پارک شهری، ۱۶ پارک محلی و ۱۷قطعه فضای سبز پراکنده، ۱۳ پارک همسایه و ۷۷ هزار مترمربع مادی و انهار در منطقه داریم.

وی جاذبههای گردشگری منطقه ۱۵شهرداری اصفهان را مجموعه خان مربوط به دوره صفویه نامید کهبدلیل مالکیت خصوصی، هنوزاقدامی برای بازسازی نشده، حمام نقاشی با قدمت ۴۰۰ سالهکه هنوز درحال استفاده است و مرمت قسمت بیرونی آن در حال انجام می باشد. وجود ۲۰برج کبوتر بویژه در منطقه گورت ازجمله ظرفیت های گردشگری منطقه است. همچنین، درراستای اهداف توسعه اقتصادی منطقه برای جذب توریست، طرح هایی پیش بینی شده است.قاسمی، منطقه ۱۵ را از قطب های تولید صنایع دستی با تمرکز بر خاتم بیان کرد و یادآورشد: اگر بتوانیم پروژه های محرک توسعه را بر هنر خاتم بگذاریم، برپایی نمایشگاه وکارگاهی اختصاصی دارای ارزش اقتصادی برای منطقه خواهد بود.

 قاسمی، بودجه منطقه را ۶۶ میلیارد تومان با ۱۲درصد رشد اظهار کرد که ۲۸درصد جاری و ۷۲ درصد عمرانی است. وی گفت: حدود ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ درحال انجام داریم و  پروژه های شاخص منطقه، تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، ۷۸ کیلومتر رینگ چهارم که ۶/۶ در منطقه۱۵ قرار دارد، مستلزم ۲۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی ۴۰۰هزارمترمربع است. پروژه “خان” شامل مجموعه تجاری و پارکینگ نیز درحال انجام است. پروژه مشارکتی سینمای کودک و پارک کوثر، توسعه سرانه ورزشی و فرهنگسرا و پروژه های نورپردازی در حال انجام هستند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اعلام کرد: ۵۰۰میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۵ تعریف شده که حدود ۸ برابر بودجه تعریف شده است. ولی فعلا اولویت منطقه، تکمیل رینگ چهارم است.

وی با ابراز تاسف از وقایع اخیر که موجب خسارات و تحمیل ۲میلیارد تومان هزینه شده، از تمهیدات شهرداری اصفهان برای بازسازی موارد تخریبی خبر داد.

درادامه، مومنیان معاون عمرانی منطقه ۱۵ شهرداری، کاهش حجم فعالیت های عمرانی منطقهرا بدلیل شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: اکثر پروژه ها تجدید مناقصه می شوندولی بدلیل عدم ثبات اقتصادی، پیمانکاران قادر به ارائه قیمت خوب نیستند که منجربهکندی روند کار شده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.