تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر : 14878

در صورت آزاد سازی مسیر و رفع موانع موجود، عملیات احداث پروژه کاشان – برزک با سرعت عمل پیش خواهد رفت/ لاینیگ تونل خوانسار در مرحله برگزاری مناقصه

در صورت آزاد سازی مسیر و رفع موانع موجود، عملیات احداث پروژه کاشان – برزک با سرعت عمل پیش خواهد رفت/ لاینیگ تونل خوانسار در مرحله برگزاری مناقصه

در صورت آزاد سازی مسیر و رفع موانع موجود، عملیات احداث پروژه کاشان – برزک با سرعت عمل پیش خواهدرفت/ لاینیگ تونل خوانسار در مرحله برگزاری مناقصه معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح پروژه های فعال راهسازی در سطح استان ، علاوه بر کمبود منابع مالی، عدم آزادسازی مسیر

Print Friendly, PDF & Email

در صورت آزاد سازی مسیر و رفع موانع موجود، عملیات احداث پروژه کاشان – برزک با سرعت عمل پیش خواهدرفت/ لاینیگ تونل خوانسار در مرحله برگزاری مناقصه

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح پروژه های فعال راهسازی در سطح استان ، علاوه بر کمبود منابع مالی، عدم آزادسازی مسیر و موانع تاسیساتی را از جمله موانع موجود بر کندی پیشرفت پروژه ها دانست.

به گزارش دنیای اسرار، با توجه به فعال بودن ۴۵ پروژه راهسازی در سطح استان اصفهان بطول ۳۲۳ کیلومتر، از جمله پروژه های معرفی شده در حوزه مهندسی وساخت راههای این اداره کل احداث باند دوم داران – دامنه – خوانسار – گلپایگان به سمت خمین ، احداث کمربندی کاشان، احداث کنارگذر آران وبیدگل و تکمیل و احداث تونل خوانسار است که جزئیات این پروژه ها توسط بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان ارائه شد.

شاهسوندی احداث باند دوم پروژه داران – دامنه – خوانسار – گلپایگان را جزئی از کریدور اراک – داران –  شهرکرد – بوشهر به عنوان یک محور ترانزیتی  با حجم بالای ترافیک در استان مطرح کرد و گفت: طول این محور ۱۱۰ کیلومتر است که ۳۳ کیلومتر آن با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان زیر بار ترافیک است و ۱۷ کیلومتر آن با پیشرفت ۶۵ درصد و اعتبار ۳۷ میلیارد تومان در دست اجراست و محور داران – بن – شهرکرد هم ۵۷ کیلومتر از مسیر در حوزه استان اصفهان است که در حال حاضر مطالعات آن توسط مشاور در دست اقدام می باشد.

احداث کمربندی خوانسار نیز دراین محور با توجه به عبور کامیون ها از داخل شهر و ایجاد گره های ترافیکی، بسیار حائز اهمیت است و احداث این پروژه بطول ۲۰ کیلومتر که به صورت چهار خطه از ابتدای شهر خوانسار تا پل رحمت آباد و بهشت فاطمیه خوانسار ادامه پیدا می کند با توجه به انجام عملیات خاکبرداری به میزان ۶ میلیون متر مکعب به اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

۴۰ کیلومتر از این ۱۱۰ کیلومتر نیز رینگ گلپایگان است که به صورت رینگ به جاده خمین متصل می شود و در مرحله انجام مطالعات می باشد.

پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار نیز یکی از پروژه های راهسازی در شهرستان خوانسار است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین و میاندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود تسهیل میبخشد و طول آن ۱۲۰۰ متر است که ۳۳ میلیارد تومان تاکنون هزینه در بر داشته و بزودی لاینینگ آن به مناقصه گذاشته خواهد شد و با انتخاب پیمانکار عملیات راهسازی آن واحداث راههای دسترسی به خوانسار بطول ۱۴ کیلومتر و بوئین میاندشت بطول ۱۰کیلومتر  انجام خواهد شد.

پروژه کمربندی کاشان از پل دارالسلام تا محور قدیم کاشان – قم بطول ۲۸ کیلومتر نیز از جمله پروژه های در دست اجرای این استان است که شاهسوندی در توضیح آن بیان داشت: ۸ کیلومتر این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در حد اجرای روکش آسفالت انجام شده ومطالعات ۲۰ کیلومتر مابقی انجام و مسیر میخ کوبی شده که به علت عبور مسیر از اراضی کشاورزی و ملی و تاسیسات در صورت آزادسازی و تامین منابع مالی مسیر فرایند انتخاب پیمانکار آن انجام خواهد شد. برآورد ما برای احداث این ۲۰ کیلومتر ۹۵ میلیارد تومان می باشد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان در توضیح ادامه این مسیر گفت: در این راستا احداث کنارگذر آران وبیدگل و اتصال به محور قدیم  قم – کاشان بطول ۴۲ کیلومتر که ۳ کیلومتر آن از ابتدای پروژه پل دارالسلام مشترک با کمربندی کاشان است در دستور کار قرار دارد . این کنار گذر شهر آران وبیدگل و نوش آباد را دور می زند و نزدیک شهر مشکات به محور قم – کاشان متصل می شود که در حال حاضر ۲۷ کیلومتر آن روکش آسفالت شده و به بهره برداری رسیده و مابقی مسیر مطالعات فاز مقدماتی انجام شده و در مرحله فرآیند برگزاری مناقصه می باشد.

شاهسوندی به اقدامات انجام شده جهت احداث محور کاشان – مشهد اردهال – برزک اشاره داشت و اظهار داشت: این محور یکی از محورهای پرحادثه استان بوده که تا سه راهی موته ۹۵ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر این مسیر از کاشان تا مشهد اردهال به صورت چهارخطه آن انجام شده و نیاز به احداث سه تقاطع غیر همسطح روستای چنار، سه راهی استرک و اسحاق آباد دارد که تقاطع روستای چنار در سالجاری به بهره برداری رسیده است.

محور کاشان – برزک نیز ۶۵ کیلومتر است که در حال حاضر دو قرار داد به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان جهت تکمیل ۲۵ کیلومتر محور در حال اجراست که بدلیل عبور لوله آب شهرستان کاشان و نیاز به جابجایی این تاسیسات و آزادسازی مسیر روند اجرا با کندی مواجه شده که در صورت رفع این مشکلات پروژه به سرعت عمل خود خواهد رسید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.