تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 14936

معاون وزیر صمت: رفع ظرفیت معطل تولید در فولادمبارکه با نورد گرم ۲

معاون وزیر صمت: رفع ظرفیت معطل تولید در فولادمبارکه با نورد گرم ۲

معاون وزیر صمت: رفع ظرفیت معطل تولید در فولادمبارکه با نورد گرم ۲ به گزارش دنیای اسرار:دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو در غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران متافو در پاسخ به نگاه معاونت صنعت، معدن و تجارت به توسعه فولاد مبارکه اظهار داشت: نگاه ما به

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر صمت: رفع ظرفیت معطل تولید در فولادمبارکه با نورد گرم ۲

به گزارش دنیای اسرار:دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو در غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران متافو در پاسخ به نگاه معاونت صنعت، معدن و تجارت به توسعه فولاد مبارکه اظهار داشت: نگاه ما به شرکت فولاد مبارکه همسو با توسعه است.بر این اعتقاد هستیم که هم طرح نورد گرم۲  فولاد مبارکه باید اجرا شود و هم اینکه فولاد مبارکه طرح های توسعه فولاد هرمزگان و فولاد چابهار را نیز در دستور کار خود قراردهد. فولادمبارکه از واحدهای بزرگی است که دانش فنی زیادی را در مجموعه مهندسی خود جای داده و همین عامل باعث شده تا فولادمبارکه نقش تکنولوژیکی هم ایفا نماید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر آن ما پیگیر هستیم ، فولادمبارکه به معدن وصل شود یعنی فولادمبارکه واحدهای بزرگ تولید کنسانتره وگندله را خریداری نموده و به زنجیره تولید خود اضافه نموده و شعار از سنگ تا رنگ خود را مدیریت و مالکیت کند. ما در فولاد مبارکه همانگونه که به دنبال تامین پایدار مواداولیه هستیم ، به دنبال توسعه نورد این شرکت هم هستیم،  اینکه تولید محصولات پایین دستی فولادمبارکه که محصولات با ارزشی هم هست، در زنجیره تولید این شرکت کامل شود.
غریب پور با اشاره به اینکه فولاد مبارکه برای پاسخگویی صنایع پایین دستی خود و افزایش اشتغالزایی  نیاز به راه اندازی نورد گرم ۲ دارد، تصریح کرد: پر واضح است که این راه اندازی با مشکلات و موانعی نیز همراه است ، اما ما در وزارت صمت از این طرح حمایت خواهیم کرد. ما در تامین موارد مالی، موارد فنی و تکنولوژی، پیشبرد مراحل اجرایی پروژه و حمایت سهام‌داری به فولادمبارکه کمک می‌کنیم و بر این باور هستیم که این حمایت ها و اراده فولاد مبارکه در کنار هم باعث خواهد شد، طرح نوردگرم۲  اجرا شود.
مدیرعامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: تکمیل نورد گرم ۲ ، علاوه بر بی نیازی کشور به ورق های جدید و جلوگیری از خروج ارز از کشور، موجب خواهد شد ظرفیت  سه میلیون تنی معطل تولید در میان خط  فولادمبارکه نیز کامل و به محصول نهایی تبدیل شود.
دکتر غریب پور در تصریح کمک به صنایع پایین دستی با راه اندازی خط نوردگرم۲ افزود: فولادمبارکه یک صنعت مادر است و با تامین نیازهای صنایع وابسته، موجب رونق تولید در کشور میشود. با راه اندازی و تکمیل این پروژه، علاوه بر اینکه صنابع پایین دستی نیز منتفع خواهند شد، رونق تولید، که منطبق بر منویات مقام معظم رهبری نیز هست، محقق میشود. علاوه بر این، نقش تکنولوژیکی این پروژه با دانش فنی موجود در فولاد مبارکه نیز قابل تامل است.



Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.