تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 15089

بارندگی بیشتر مناطق استان اصفهان را فرا می‌گیرد

بارندگی بیشتر مناطق استان اصفهان را فرا می‌گیرد

بارندگی بیشتر مناطق استان اصفهان را فرا می‌گیرد به گزارش دنیای اسراربه  نقل ایرنا: کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه ناپایدارجوی از بعد ازظهر فردا جمعه فعالیت خود را از بخش‌های غربی و جنوبی غربی آغاز کرده و تا روز شنبه بارش برف و باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد. حجت‌الله علی‌عسگریان روز

Print Friendly, PDF & Email

بارندگی بیشتر مناطق استان اصفهان را فرا می‌گیرد

به گزارش دنیای اسراربه  نقل ایرنا: کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه ناپایدارجوی از بعد ازظهر فردا جمعه فعالیت خود را از بخش‌های غربی و جنوبی غربی آغاز کرده و تا روز شنبه بارش برف و باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

حجت‌الله علی‌عسگریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با نفوذ سامانه ناپایدار به استان از بعداز ظهر فردا، افزایش ابر و به‌تدریج بارش به‌ویژه برف از غرب استان آغاز و روز شنبه بارش برف و باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

وی بیان کرد:این ناپایداری‌ها تا پایان روز یکشنبه در استان وجود خواهد داشت و پس از آن با کاهش دما در بیشتر نقاط استان، دما به زیر صفر خواهد رسید.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر شرایط به نسبت پایدار در استان تا اواسط فردا (جمعه)  و بر این اساس امروز آسمان در بیشتر مناطق استان به صورت صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه و کمینه دما در کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۵ و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.  

علی عسگریان برای کلان‌شهر اصفهان در روز جمعه (فردا)، هوای قسمتی ابری و غبارصبحگاهی به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد در  شب  بارش  برف و باران و برای روز شنبه، آسمانی ابری و بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد شهری، به ویژه در مناطق کوهستانی و مرتفع در این منطقه هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تقویت نفوذ سامانه ناپایدار و تشدید فعالیت سامانه بارشی، احتمال بارش برف در این استان از اوایل روز شنبه تا نیمه اول روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه افزوده شده است: این ناپایداری‌ها بیشتر در مناطق نواحی غربی و جنوب غربی و به ویژه مناطق کوهستانی و مرتفع استان پیش بینی می‌شود.

هواشناسی اصفهان در این اطلاعیه با اشاره به احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد شهری، جاده‌ای و محورهای مواصلاتی به ویژه مناطق کوهستانی از شهروندان خواسته که از تردد غیر ضروری در جاده‌ها به ویژه در بخش‌های کوهستانی خودداری کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.