تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 15196

بهره برداری وعملیاتی سازی سامانه جامع منابع انسانی شهرداری اصفهان

بهره برداری وعملیاتی سازی سامانه جامع منابع انسانی شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان فاوا خبر داد: بهره برداری وعملیاتی سازی سامانهجامع منابع انسانی شهرداری اصفهان به گزارش دنیای اسرار:سید حمیدرضا ابطحی با اعلام این خبر گفت: در دنیای مدیریت امروز ، یکی از مهمترین سامانه های مورد نیاز در سازمان‌ها، ادارات و نهادها، در حوزه مدیریت منابع انسانی بوده که خود به زیرمجموعه ها و زیرسیستم

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل سازمان فاوا خبر داد:

بهره برداری وعملیاتی سازی سامانهجامع منابع انسانی شهرداری اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:سید حمیدرضا ابطحی با اعلام این خبر گفت: در دنیای مدیریت امروز ، یکی از مهمترین سامانه های مورد نیاز در سازمان‌ها، ادارات و نهادها، در حوزه مدیریت منابع انسانی بوده که خود به زیرمجموعه ها و زیرسیستم های متعددی تقسیم می شود.

 وی افزود:سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به منظور پاسخگویی به نیازهای موجود در حوزه مدیریت اطلاعات منابع انسانی، احکام و حقوق و دستمزد، بیمه و…اقدام به طراحی تولید سامانه جامع منابع انسانی(HR) به صورتداخلی و مبتنی بر شبکه(وب و شبکه داخلی) نموده که این سامانه به طور مداوم بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی حوزه های بهره بردار، به روز رسانی می گردد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان هدف اصلی تولید این سامانه را پیاده‌سازی و یکپارچه‌سازی سرویس‌های منابع انسانی شامل: تهیه انواع فرم ها و گزارش‌ها و تسهیل مدیریت یکپارچه اطلاعات و فرایندهای این حوزه عنوان کرد و گفت:  این سامانه شامل زیر سامانه های مدیریت اطلاعات پایه، مدیریت اطلاعات فردی، مدیریت اطلاعات پرسنلی، تشکیلات و ساختار سازمانی، مدیریت احکام پرسنلی، حقوق و دستمزد، بیمه تکمیلی، مدیریت کاربران و…  است.

وی درخصوص مدیریت اطلاعات پایه توضیح داد: در این بخش امکان حذف و اضافه و ویرایش اطلاعات پایه وجود دارد که در هر قسمت  فرمی متناسب با آن طراحی و امکان به روز رسانی و اصلاح اطلاعات فراهم شده است.

ابطحی  با اشاره به مدیریت اطلاعات فردی این سامانه یادآور شد:  محور سیستم های مرتبط با منابع انسانی فرد است که در این بخش اطلاعات افراد مرتبط با سیستم گردآوری شده و امکان اصلاح، حذف و به روز رسانی اطلاعات مرتبط با هر فرد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان همچنین مدیریت اطلاعات کارکنان را از دیگر امکانات این سامانه برشمرد و گفت: یکی دیگر از عناصر موثر در سامانه های منابع انسانی، مدیریت اطلاعات کارکنان شاغل در شهرداری است که در این زیرسامانه، اطلاعات مرتبط با کارکنان از جمله: اطلاعات فردی، ابلاغ ها، احکام، مزایای رفاهی، فیش های حقوقی و معوقه، درخواست های رفاهی، مرخصی و ماموریت، تشویق تحصیلی، کلیه سوابق و… وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از زحمات حوزه معاونت نرم افزار  سازمان به جهت تولید سامانه، همچنین همکاری و همراهی همکاران حوزه های معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و معاونت مالی، اقتصادی شهرداری، ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از این سامانه در شهرداری اصفهان و سایر شهرداری های کشور، انجام خدمات در حوزه مدیریت منابع انسانی با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد.

در این راستا معاون نرم افزار سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز با اشاره به سایر ویژگی های این سامانه، به بخش تشکیلات و ساختار سازمانی شهرداری و سازمان های وابسته اشاره کرد که در دوره‌های مختلف ممکن است با تغییرات مواجه شود. وی گفت: در نرم افزار تولیدی سازمان فاوا، این بخش به صورت انعطاف پذیر و مبتنی بر قانون طراحی شده که به نیازهای مرتبط با شغل، پست، سمت و واحدهای سازمانی متناسب با چارت مصوب و در چهارچوب قانونی پاسخ می دهد.

محمد صابری صدور احکام پرسنل بر اساس انواع قوانین و احکام استخدامی در کمترین زمان ممکن را از ویژگی های دیگر این سامانه برشمرد و با بیان توضیحاتی در خصوص محاسبه حقوق کارکنان بیان کرد:  در بخش حقوق و دستمزد این سامانه فرمول ها و قوانین محاسبه حقوق و دستمزد و معوقه، قابل تنظیم و اصلاح بوده و محاسبه حقوق و دستمزد و معوقه برای هر یک از کارکنان انجام می شود.

معاون نرم افزار سازمان فاوا در پایان، مدیریت کاربران،بیمه تکمیلی کارکنان و زیرسیستم کارانه را از دیگر بخش های این سامانه معرفی کرد واظهار داشت: با توجه به تولید این سامانه توسط کارشناسان و متخصصان نرم افزارسازمان فاوا شهرداری اصفهان و بهره گیری از تجارب و فرایندهای مدیران و متخصصان منابع انسانی در شهرداری، امکان تغییر و توسعه این سامانه بر اساس نیاز آتی شهرداری در کمترین زمان ممکن میسر خواهد بود.

شایان ذکر است این سامانه به صورت داخلی، توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتاباطات شهرداری اصفهان تولید شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.