تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۴۰
کد خبر : 15370

قصه آدم و هوا ملی شد

قصه آدم و هوا ملی شد

قصه آدم و هوا ملی شد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان: اگر قانون هوای پاک اجرا شده بود امروز کمتر با معضل آلودگی هوا مواجه بودیم. به گزارش دنیای اسرار:داریوش امانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رویداد قصه آدم و هوا کار خود را به صورت ملی در روز گذشته

Print Friendly, PDF & Email

قصه آدم و هوا ملی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان: اگر قانون هوای پاک اجرا شده بود امروز کمتر با معضل آلودگی هوا مواجه بودیم.

به گزارش دنیای اسرار:داریوش امانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رویداد قصه آدم و هوا کار خود را به صورت ملی در روز گذشته آغاز کرده است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا مباحث و موضوعات طرح شده در این رویداد را با مشارکت همه مدیران و دستگاه‌های مربوطه به اهداف تعیین شده برسانیم.
وی با اشاره به اینکه رویداد قصه آدم و هوا سال گذشته فقط در ستاد مرکزی شهرداری اصفهان اتفاق افتاده است ابراز داشت: امسال طی فراخوانی از شهرداران مناطق ۱۵ گانه دعوت شد که در این رویداد شرکت کنند.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص برنامه‌های اجرایی این رویداد گفت: سال گذشته ۱۰۰ برنامه در این رویداد اجرا شد ولی امسال ۱۵۰ برنامه در موضوعات علمی، فرهنگی رسانه‌ای، آموزشی برگزار می‌شود و از ظرفیت تمام دستگاه‌های درگیر با مسئله حمل و نقل ترافیک و هوا استفاده شده است.
به گفته وی فرهنگ شهروندی، مهندسی ترافیک، بازآفرینی شهری، توسعه حمل و نقل محور، آموزش ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل پاک و دوچرخه سواری از محورهای رویداد آدم و هوا است.
امانی با اشاره به برگزاری این رویداد که از ۲۸ آذرماه تا ۲۹ دی ماه به مناسبت روز هوای پاک برگزار می‌شود تشریح کرد: در مدت ۳۳ روز شاهد برگزاری جشنواره‌ها، رویدادهای میدانی، نشست‌ها،میزگرد ها، همایش‌ها، بازدیدها و افتتاحیه‌ها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی برنامه‌های هنری،کارگاه‌ها و همایش‌ها برگزار می‌‌شود گفت: همچنین در بخش رویدادهای زیرساختی کلنگ‌زنی، افتتاحیه‌ها، رونمایی از اماکن، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به ضرورت برگزاری سلسله رویداد قصه آدم و هوا اشاره و اظهار کرد: توسعه فرهنگ دوچرخه سواری، توسعه شهروند الکترونیک، توسعه حمل و نقل پاک، مدیریت تردد خودروها و کنترل ترافیک و همچنین آلودگی هوای شهرها از جمله ضرورت‌های برگزاری این رویداد به شمار می‌رود.
وی به قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این قانون وظیفه دستگاه‌ها به صورت جداگانه مشخص شده است و اگر این قانون به درستی اجرا شده بود امروز کمتر با معضل آلودگی هوا مواجه بودیم.
داریوش امانی از خرید اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال خبر داد و افزود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص داده شده که بخشی از آن جهت بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: بخشی از این اعتبار نیز برای افزایش خطوط اتوبوس تندرو و زیرساخت آن اختصاص داده شده است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، تاکنون نزدیک به ۸۰ کیلومتر خط اتوبوس تندرو در اصفهان ایجاد شده است و تا سال آینده این رقم به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
وی در خصوص ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: هزار دستگاه تاکسی از این ناوگان نوسازی و بازسازی خواهد شد.
‏امانی به جابجایی حدود ۵۰۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوس شهری و تاکسیرانی اشاره و اظهار کرد: همچنین ۹۰ هزار نفر نیز توسط مترو جابجا می‌شوند و تا پایان سال با برنامه ریزی‌های انجام شده این رقم به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
وی با اشاره به طرح محدوده ترافیکی در هسته مرکزی شهر اصفهان تشریح کرد: اقدامات اولیه این طرح انجام شده است و کارهایی نیز باید در بخش دوربین‌ها و تجهیزات صورت گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به طرح زوج و فرد خودروها اشاره کرد و افزود: در صورتی که شاخص آلودگی هوا به عدد ۱۶۰ برسد این طرح از درب منازل اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه حمل و نقل اتصال دوربین‌ها به مراکز راهور و معاینه فنی بوده است گفت: خوشبختانه این مشکل رفع شد و تمام دوربین‌ها خودروهای فاقد معاینه فنی را با عبور از هر مسیر ثبت تخلف می‌کنند.
داریوش امانی با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ترافیک خرید ۱۳ دستگاه خودرو مجهز به دوربین ثبت تخلف بوده است تصریح کرد: در حال حاضر هشت دستگاه خودرو در سطح شهر در حال فعالیت هستند و تا ماه آینده نیز ۵ دستگاه دیگر به پلیس راهور تحویل داده خواهد شد.
وی به اعتبار ۱۲ هزار میلیاردی برای احداث خط ۲ متروی اصفهان اشاره کرد و افزود: ۵ هزار میلیارد در بخش زیر ساخت و الباقی در بخش تجهیزات این پروژه هزینه خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.