تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 15383

پروژه آزادراهی اصفهان – شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است

پروژه آزادراهی اصفهان – شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است

وزیرراه وشهرسازی در بازدید هوایی از پروژه آزاد راهی اصفهان – شیراز؛ پروژهآزادراهی اصفهان – شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است این آزاد راه در صورت احداث ۱۳۰ کیلومتر مسیر را کوتاه می کند که این کوتاه شدن مسافت بر کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی بسیار موثر است. به گزارش

Print Friendly, PDF & Email

وزیرراه وشهرسازی در بازدید هوایی از پروژه آزاد راهی اصفهان – شیراز؛

پروژهآزادراهی اصفهان – شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است

این آزاد راه در صورت احداث ۱۳۰ کیلومتر مسیر را کوتاه می کند که این کوتاه شدن مسافت بر کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی بسیار موثر است.

به گزارش دنیای اسرار، محمداسلامی با اشاره به بازدیدی که به صورت هوایی از پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز انجام خواهد داد و در حاشیه برگزاری گرامیداشت هفته حمل ونقل در اصفهان گفت: آزادراه اصفهان – شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است . آزاد راه اصفهان – شیراز بخشی از پروژه آزادراهی شمال به جنوب کشور است که کنارگذر غرب و شرق اصفهان به آن متصل خواهد شد و به صورت سرمایه گذاری ۳۰ درصد بخش دولتی و ۷۰ درصد بخش خصوصی انجام خواهد شد

این آزاد راه در صورت احداث ۱۳۰ کیلومتر مسیر را کوتاه می کند که این کوتاه شدن مسافت بر کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی بسیار موثر است که ما در تلاشیم آن را تا پایان دولت به افتتاح و بهره برداری برسانیم.

وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: تا پایان دولت ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه افتتاح می شود که در همین منطقه اصفهان و همجوار ۳۰۰ کیلومتر به افتتاح خواهد رسید.

از۴۰۰۰ کیلومتر که در این دولت بزرگراه ایجاد شده تا پایان دولت حدود ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر به بزرگ راههای کشور اضافه می شود.

وی در راستای اقدامات انجام شده در جهت محرومیت زدایی افزود: بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی نباید راههای روستایی ما بدون روکش آسفالت باشد. نهضتی به پا شده و ۲۰۰۰ کیلومتر متعهد هستیم که راههای روستایی را آسفالت کنیم و در این راستا ۳۵۰۰ کیلومتر سال آینده آسفالت راه روستایی داریم که این اقدامات پیام مشخصی دارد و  آن محدودیت زدایی است.

درتوسعه ریلی ۱۱۰۰ کیلومتر خط ریلی در این دولت به افتتاح رسیده و ۵ استان به  خط آهن وصل شده اند و ۱۱۰۰ کیلومتر دیگر که طولانی ترین راه آهن کشور است از چابهار تا زاهدان تا اواخر ۱۴۰۰ و با عنایات مقام معظم رهبری با سرعت بالاتری به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی بیان داشت: سیستم حمل نقل پرسرعت یکی از نمادهای پیشرفت هر کشوری است که در طرح های توسعه ای در زیرساخت های حمل ننقل انجام می شود که قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران نیز از جمله ابر پروژه های مطرح در کشور و استان اصفهان است که با موانعی مواجه بوده که خوشبختانه مجدد فعال شده و امید است تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.