تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 15496

برگزاری همایش «آشنایی با فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا »

برگزاری همایش «آشنایی با فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا »

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد: برگزاری همایش «آشنایی با فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا » به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همایش «فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا » در ۱۲ دی ماه سال جاری در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود. به گزارش

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

برگزاری همایش «آشنایی با فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا »

به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همایش «فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا » در ۱۲ دی ماه سال جاری در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، مسعود گلشیرازی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی تصریح کرد: جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه تحمیل شده بر اقتصاد ایران نشان داد که مهم ترین راهکار رفع چالش های ارزی و عبور موفق کشور از تحریم ها، توسعه صادرات غیرنفتی و تقویت فعالیت بخش خصوصی است. 
وی توسعه صادرات به کشورهای همسایه و همپیمانان منطقه ای ایران را به دلیل وجود مشترکات فرهنگی، کوتاه بودن مسیر صادراتی و همچنین تاثیرپذیری اندک تجارت با این کشورها از تحریم ها، راهکار اصلی توسعه صادرات غیرنفتی و تامین نیازهای ارزی کشور دانست.  
گلشیرازی پیوستن ایران به پیمان اوراسیا را با توجه به ظرفیت های قابل توجه وارداتی کشورهای عضو، فرصت بی نظیری برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان و کشور عنوان و تصریح کرد: واردات بیش از ۳۰۰ میلیارد دلاری پنج کشور عضو معاهده اوراسیا، بازار بزرگی را پیش روی اقتصاد کشور قرار داده است و با توسعه تجارت و صادرات به این کشورها می توان علاوه بر ارزآوری مناسب، بخش قابل توجهی از ظرفیت های راکد بخش های تولیدی کشور را مجددا فعال نمود که بدون شک توسعه اشتغال و ارتقای سطح معیشتی شهروندان را به دنبال خواهد داشت. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد تعرفه های ترجیحی و همچنین تسهیل تشریفات گمرکی با کشورهای عضو این معاهده را بخشی از مزیت های پیوستن ایران به پیمان اوراسیا دانست و افزود: با توجه به دسترسی های آسان زمینی، دریایی و هوایی به این بازار، توسعه تجارت با کشورهای عضو این پیمان می تواند فرصت مناسبی برای تجار و صادرکنندگان کشور باشد.
گلشیرازی ادامه داد: در همین راستا، اتاق اصفهان به منظور آشنایی فعالان اقتصادی با ظرفیت های این بازار، تشریح تعرفه های ترجیحی ارائه شده بین کشورهای عضو، آشنایی با مقررات گمرکی صادرات به این حوزه، معرفی محصولات تحت پوشش موافقتنامه اوراسیا و سایر اطلاعات مورد نیاز برای برقراری یک رابطه تجاری موفق با این بازار، اقدام به برگزاری همایش فرصت های تجاری پیوستن ایران به پیمان اوراسیا نموده است. 
وی نشست اختصاصی و پرسش و پاسخ با مسئولان و تجار حوزه  اوراسیا را بخش دیگری از این همایش عنوان و تاکید کرد: شایسته است فعالان اقتصادی و به ویژه تجار و صادرکنندگان استان با حضور در این همایش از اطلاعات مورد نیاز معاهده اوراسیا بهره مند شده و با ورود هدفمند به بازار بزرگ کشورهای عضو این معاهده، از مزیت های بی نظیر آن استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.