تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
کد خبر : 15786

دفاتر تسهیل گری محلات سدی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند

دفاتر تسهیل گری محلات سدی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند

شهرداراصفهان: دفاترتسهیل گری محلات سدی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند افزایش نقش مداخله گری و تصمیم سازی شهروندان در سرنوشت شهر شهردار اصفهان از افزایش نقش مداخله گری و تصمیم سازی شهروندان در سرنوشت شهر با راه اندازی دفاتر تسهیل گری خبر داد و گفت: دفاتر تسهیل گری محلات سدی در برابر

Print Friendly, PDF & Email

شهرداراصفهان:

دفاترتسهیل گری محلات سدی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند

افزایش نقش مداخله گری و تصمیم سازی شهروندان در سرنوشت شهر

شهردار اصفهان از افزایش نقش مداخله گری و تصمیم سازی شهروندان در سرنوشت شهر با راه اندازی دفاتر تسهیل گری خبر داد و گفت: دفاتر تسهیل گری محلات سدی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند.

به گزارش دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در مراسم افتتاح اولین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی شهرداری اصفهان در محله هفتون در منطقه ۱۰ شهر اصفهان اظهار کرد: راه اندازی این دفاتر ایجاد راه برای انجمن هایی است که علاقمند به کمک در این عرصه هستند از همین رو راه اندازی این دفاتر ماموریت جدیدی برای شهرداری نیست که نگران هزینه ها و تامین نیروی انسانی آن باشیم.

وی ادامه داد: سیاست گذاری و تبین راهکار برای جلب مشارکت مردم برای رفع مسائلی که منجر به آسیب اجتماعی می شود، از جمله مزایای راه اندازی دفاتر تسهیل گری است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت دفاتر تسهیل گری در حوزه کالبدی در سال های اخیر راه اندازی شده است تا بافت های فرسوده احیا شود، گفت: دفاتری که از سوی مدیریت شهری راه اندازی می شود، درصدد رفع فقر اجتماعی و شهری است.

مشارکت همگانی در اداره شهر با راه اندازی دفاتر تسهیل گری

وی ادامه داد: اصفهان به دلیل حاشیه نشینی در برخی مناطق دارای ساکنانی است که ممکن است خود را در سرنوشت شهر دخیل نبینند که این دفاتر می تواند در این زمینه هم تسهیل گری کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه عدم دسترسی به مسئولان برای افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند، سبب ایجاد انگیزه در مدیران برای راه اندازی این دفاتر شده است، گفت: با راه اندازی دفاتر تسهیل گری مشارکت همگانی به عنوان یک اصل رکین در جمهوری اسلامی و قانون اساسی، فارغ از طبقات اجتماعی، اقتصادی در نظر گرفته شده است و همه می توانند نقش مداخله گری و تصمیم سازی در محلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری باعث می شود تا مردم برای گفت و گو به میدان بیایند، افزود: با فعالیت های این دفاتر افرادی که به دلیل برخی مشکلات و فشار کالبدی دچار آسیب های اجتماعی شده است از آسیب مصون می مانند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: جلوگیری از بروز آسیب ها با شعار مشارکت همگانی از دیگر اهداف دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی است تا شاهد رشد و شکوفایی مناطق باشیم.

دفاتر تسهیل گری زمینه کنش گری فرهنگی اجتماعی را در اصفهان فراهم می کند

وی اظهار کرد: ایجاد سد در برابر آسیب ها و ایجاد فضای امن و دارای آرامش از دیگر مزیت های راه اندازی این دفاتر در محلات شهری است.

همچنین، محمد عیدی، معاون فرهنگی – اجتماعی شهرداری اصفهان هم در این مراسم بیان کرد: براساس سیاست های شورای شهر، شهرداری باید تسهیل گر و زمینه ساز فعالیت های مدنی باشد که در همین راستا با دستور ابلاغی شهردار اصفهان، دفاتر تسهیل گری زمینه کنش گری فرهنگی – اجتماعی را در شهر اصفهان فراهم می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.