تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر : 15799

ارتقا خدمات شرکت های آب و فاضلاب با برگزاری مسابقات ملی مهارت

ارتقا خدمات شرکت های آب و فاضلاب با برگزاری مسابقات ملی مهارت

ارتقا خدمات شرکت های آب و فاضلاب با برگزاری مسابقات ملی مهارت به گزاش دنیای اسرار:محمد صالح اولیاء معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به سی امین سالگرد تاسیس شرکت های آب و فاضلاب و برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب به

Print Friendly, PDF & Email

ارتقا خدمات شرکت های آب و فاضلاب با برگزاری مسابقات ملی مهارت

به گزاش دنیای اسرار:محمد صالح اولیاء معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به سی امین سالگرد تاسیس شرکت های آب و فاضلاب و برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، اظهارداشت: از همه دست اندرکاران و برگزارکنندگان و نیز مشارکت کنندگان در این دوره از مسابقات قدردانی می کنیم.
وی از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه هر سازمانی یاد کرد و افزود: هرچه به سمت سازمان های دانش بنیان تر می رویم، نقش نیروی انسانی مهم تر می شود. این نقش در دو جنبه دانش و انگیزش خود را نشان می دهد که در توانمندی خلاصه می شود. موضوع مهارت نیز به این مهم کمک کرده و در توانمندی نیروی انسانی تاثیر می گذارد که در نهایت در موفقیت هر سازمانی موثر است.
اولیاء با اشاره به اینکه این مسابقات یک رویداد نمادین است که در آن هم به کارکنان انگیزه می دهیم و هم سعی می کنیم دانش و مهارت آنها را تقویت کنیم، تصریح کرد: الگو دهی و شناسایی استعدادها از دیگر نتایج این مسابقات است که امیدوارریم در سال های بعد تقویت شده و جایگاه خود را تثبیت کند.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در مورد سیاست های وزارت نیرو هم گفت: خوشبختانه همیشه یک مزیت نسبی به لحاظ نیروی انسانی در وزارت نیرو داشته ایم و براین اساس هر حرکتی که کمک به تقویت نیروی انسانی بکند مورد توجه و حمایت خواهد بود.
وی با اعلام اینکه نظام نامه صلاحیت حرفه ای نیروهای پیمانکاری که قرار است با شرکت های وزارت نیرو کار کنند در دست تصویب است، گفت: تمام افرادی که قرار است فعلا به عنوان پیمانکار و بعد از آن شرکت ها با وزارت نیرو همکاری کنند، حتما باید این گواهینامه را احراز کنند و این مهمترین مشوق است تا شاهد حضور افراد فنی و دارای صلاحیت باشیم.
اولیاء همچنین با اشاره به تاثیری که افزایش مهارت نیروهای انسانی در بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها می گذارند، اظهارداشت: این مهم می تواند کلیه خدمات را تحت تاثیر قرار دهد. براین اساس این مسابقات می تواند مشوق خوبی برای کارکنان صنعت آب و فاضلاب باشد و خدمات این شرکت ها را ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون مجموعه اقدامات و برنامه ریزی ها را باید به لحاظ آئین نامه ای، حمایت ها و شرایط ورود وارتقا و تبدیل وضعیت افراد دنبال کنیم، بیان داشت: یکی از مشکلات فعلی ما نظام های مختلف پرداخت است، در این راستا با ساماندهی نیروهای حرفه ای، این مقدمه فراهم می شود که نظام تبدیل وضعیت و استخدامی وزارت نیرو را ساماندهی کنیم و شاهد این باشیم که روز به روز سازمانی قوی تر با نیروهای ماهر داشته باشیم.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به این شعار که نباید از قطار سریع السیر فناوری عقب ماند، خاطرنشان کرد: این مسابقات از این جهت ارزش دارد که هر مهارتی باید همراه با فناوری های جدید تعریف شده و آموزش داده شود. شاید الان نتوان با روش های قدیمی کار کرد بنابراین باید امکانات لازم را فراهم کرده و آموزش های لازم را بدهیم تا تحول و پویایی در صنعت آب و فاضلاب کشور حفظ شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.