تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 16025

سیستم آموزشی دوگانه برای افراد جویای کار /پیش بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل با آموزش دوگانه

سیستم آموزشی دوگانه برای افراد جویای کار /پیش بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل با آموزش دوگانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان: سیستم آموزشی دوگانه برای افراد جویای کار /پیش بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل با آموزش دوگانه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه سیستم آموزشی دوگانه برای افراد جویای کار جوابگو است، گفت: سیستم آموزشی دوگانه این شکاف را بین آموزش و صنعت

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان:

سیستم آموزشی دوگانه برای افراد جویای کار /پیش بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل با آموزش دوگانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه سیستم آموزشی دوگانه برای افراد جویای کار جوابگو است، گفت: سیستم آموزشی دوگانه این شکاف را بین آموزش و صنعت پر کرد.

به گزارش دنیای اسرار: آرش اخوان طبسی درنشست خبری بااصحاب رسانه بیان کرد:در استان اصفهان  آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال  قریب به ۱۳۰۰ مرکزو دولتی ۵۳مرکز وجود دارد، استان اصفهان با ده ونیم  میلیون نفر- ساعت در سال بالاترین تعهد آموزشی را در بین ادارات آموزش فنی و حرفه ای کشور دارد.

وی با بیان اینکه در مجموعه آموزشی دولتی و خصوصی در اصفهان حدود ۱۲۰هزار نفر دوره را در سال آموزش می بینند، افزود: تعداد ۶۰هزار نفر در سال دوره را در مجموعه دولتی و همین تعداد در بخش خصوصی می آموزند و در ۱۰ماهه امسال قریب به ۸ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی را فرا گرفته اند.

اخوان تصریح کرد: ضعف سیستم های آموزشی باعث شده است آن طور که باید نیاز بازار تامین نشود و با بازنگری و نقد فعالیت هایمان توانسنیم راهکارهایی را به دست آوریم. بررسی سیستم های آموزشی موفق دنیا نشان داد کشور آلمان از سیستم های آموزشی بسیار موفق است.

وی با تاکید بر اینکه در آلمان مدرک تحصیلی، شغل و صلاحیت احراز شغل بسیار مهم است، گفت: انطباق این سه آیتم در آلمان ۹۲ درصد و در ژاپن ۸۶ درصد است و این سه آیتم باعث بالا رفتن بهره وری و کیفیت خدمات می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، ادامه داد: با بسترها و قوانین و دستورالعمل های موجود و تحلیل و بررسی نظام آموزشی کشور آلمان این برنامه را در استان اصفهان بومی سازی کردیم و استارت سیستم آموزش دوگانه از استان اصفهان خورده است.

وی با اشاره به اینکه یک سوم این آموزش به شیوه تئوری و عملی در محیط کارگاه آموزش داده می شود، اظهار کرد: دو سوم دوره در محیط واقعی کار انجام می شود. اکنون در نظام آموزش دو گانه با اتحادیه های مختلفی، کار در اصفهان آغاز شده و صنف خودروهای سبک اصفهان سرآمد آنها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اضافه کرد: اکنون افرادی که در فنی و حرفه ای آموزش می بینند یک سوم با این امکانات در کلاس‌ها آموزش می بینند و دو سوم دیگر در نمایندگی ها آموزش ها را کسب می کنند که ۱۵ بهمن ماه برنامه اختتامیه اولین دوره خواهد بود.

وی تاکید کرد: ابتدا با پیدا کردن شغل و مصاحبه با افراد، برای آن جایگاه شغلی آموزش می دهیم. سیستم های آموزشی اگر در هر جای دنیا مشکل دارد به دلیل شکاف با صنعت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی دوگانه این شکاف را بین آموزش و صنعت پر کرد، گفت: مربی ها در طول دوره های آموزشی با تجربه صنوف، کمک های لازم را انجام می دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته اولین حرکت با صنف خودروهای سبک و از بهمن ماه سال قبل با امضای تفاهم نامه این کار آغاز شد، نمایندگی ها برای ۱۸تکنسین اعلام آمادگی کردند و تلاش بر این بود با معرفی این تعداد نیاز آنها بر طرف شود.

 اخوان گفت : این دوره هنوز تمام نشده بود که نمایندگی ها از یک ماه و نیم گذشته شروع به تقاضا و اعلام نیاز ۲۵۰نیرو را داشتند، این اتفاق خوشایند در صنف ها به دلیل سیستم آموزشی دوگانه بوده است و این اتفاق می‌تواند سیستم زندگی برخی از افراد را با اشتغال تغییر دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ۱۵ اتحادیه کارهای مربوط به سیستم آموزش دوگانه را تعریف کرده‌ایم و در حال انجام اقداماتی هستیم، برای سال ۹۹ مقدار ۲۰ درصد آموزش‌ها را به عنوان تعهد آموزش دوگانه تعریف کرده و با برآوردها با کمک کارشناسان برای پایان سال ۱۴۰۰ به شرط پیش رفتن با همین روند پیش‌بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل با پتانسیل اصناف را داریم.

وی  تصریح کرد: سیستم آموزش دوگانه برای افراد جویای کار جواب می‌دهد، اما برای شاغلان صنعت سیستم صلاحیت حرفه‌ای را داریم که وارد شرکت شده و اهداف سازمان را تعریف کرده و چارت را تهیه و شایستگی‌های مورد نیاز هر شغلی را تعریف می‌کنیم و از شاغل در صنعت تست صلاحیت بر اساس شاخص‌ها می‌گیریم و اگر افرادی کسر مهارت داشته باشند، آموزش‌های مورد نیاز به این افراد داده می‌شود.

اخوان گفت: مسابقات مهارتی یکی از ابزارهایی است که برای ترغیب جوانان به فراگیری آموزشی موثر و بهانه ای است برای تبادل نظر بین مربی ها و شاغلان مختلف تا بتوانند آموزش های را به روز کنندو  تقریبا هر ماه یک مسابقه مهارت را در استان دارم که در۱۵ بهمن اختتامیه اولین دوره  آموزش دوگانه ما خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.