تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 16059

اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران در اصفهان رونمایی می شود

اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران در اصفهان رونمایی می شود

شهردار اصفهان:  اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران در اصفهان رونمایی می شود شهردار اصفهان از رونمایی اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران که از سوی شهرداری اصفهان تدوین شده است خبر داد و گفت: این فرهنگ نامه به آگاهی بیشتر شهروندان از حقوق و تکالیف خود کمک خواهد کرد. به گزارش دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان: 

اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران در اصفهان رونمایی می شود

شهردار اصفهان از رونمایی اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران که از سوی شهرداری اصفهان تدوین شده است خبر داد و گفت: این فرهنگ نامه به آگاهی بیشتر شهروندان از حقوق و تکالیف خود کمک خواهد کرد.

به گزارش دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» اظهار کرد: در هفته گذشته بعد از شهادت سردار سلیمانی که همه ما را اندوهگین کرد در چند اتفاق دیگر متاسفانه تعادادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که به خانواده های آنها تسلیت می گویم. در سانحه هوایی بوئینگ چند همشهری اصفهانی هم جان باختند که برای بازماندگان آن ها از خداوند طلب صبر دارم.

وی با اشاره به اینکه فردا در صحن علنی شورای شهر اصفهان فرهنگ نامه بزرگ شهروندی که اولین فرهنگ نامه در کشور است رونمایی می شود، تصریح کرد: این فرهنگ نامه توسط شهرداری اصفهان تدوین شده و مجموعه ای از اطلاعات، قوانین و مقررات و شامل ۱۲ موضوع است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این موضوعات در حوزه حمل و نقل و ترافیک، پسماند، فضای سبز، آتش نشانی،مدیریت خشم، مدیریت هیجان، بهداشت و سلامت عمومی، سلامت و اخلاق شهروندی است، گفت:این فرهنگ نامه به صورت کاربردی در اختیار دانشجویان، هنرمندان، رسانه ها و همهمردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این فرهنگ نامه در ۱۰ جلد تهیه شده است و به شهروندان کمک می کند از قوانین و مقررات اطلاع داشته باشند و با مطالعه این فرهنگ نامه نسبت به حقوق خود آشنا شده و از تکالیف خود آگاهی پیدا کنند.

نوروزی افزود: با این فرهنگ نامه، فرآیند آموزش شهروندی هم هدفمند می شود و به صورت کاربردی در اختیار شهروندان قرار می گیرد و می تواند منبع مهمی برای همه کلانشهرها باشد.

وی بیان کرد: یک نسخه از این فرهنگ نامه در نشست شهرداران کلانشهرها در یزد، در اختیار شهرداران قرار گرفت و در ایران، اصفهان اولین کلانشهری است که چنین فرهنگ نامه ای را تدوین کرده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین فردا از سامانه های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیک شهر اصفهان با ۴۰۲ میلیارد ریال بهره برداری می شود. این پروژه شامل۵۸۰ سامانه هوشمند ترافیکی و ۱۳ سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی و پروژه زیرساختی کنترل ترافیک است و اثرات زیادی در هوشمندسازی ترافیک شهر و حل مشکلات این حوزه ایجاد می کند.

وی افزود: با فعال شدن این سامانه و همکاری همه شهروندان زمینه کاهش مسائل ترافیکی و تخلفات رانندگی فراهم می شود و امیدواریم مردم از آرامش بیشتری برخوردار باشند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.