تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۹:۵۴
کد خبر : 16150

قطع گاز زندگی شهروندان خور و بیابانک را مختل کرد

قطع گاز زندگی شهروندان خور و بیابانک را مختل کرد

همزمان با برودت هوا قطع گاز زندگی شهروندان خور و بیابانک را مختل کرد به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:قطع شدن جریان گاز سی ان جی در شهرهای خور، جندق و فرخی شهرستان خور و بیابانک در شبانه روز گذشته همزمان با افزایش سرمای هوا مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان این خطه کویری در شرق

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با برودت هوا

قطع گاز زندگی شهروندان خور و بیابانک را مختل کرد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:قطع شدن جریان گاز سی ان جی در شهرهای خور، جندق و فرخی شهرستان خور و بیابانک در شبانه روز گذشته همزمان با افزایش سرمای هوا مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان این خطه کویری در شرق استان اصفهان ایجاد کرد.

گاز مصرفی شهروندان خور با استفاده از گاز سی ان جی تزریقی و با بارگیری از شهرستان نایین و حمل با تانکر به این خطه تامین می‌شود.

به دلیل افت  فشار گاز سراسری در شهر نائین و عدم بارگیری حاملان کپسول‌های سی ان‌ جی از دوشنبه شب هیچ گونه بارگیری صورت نگرفت و تنها یک تانکر ذخیره توانست برای چند ساعتی مردم را از سرما نجات دهد.
جمعی از شهروندان خور و بیابانک  در گفت وگو با ایرنا به قطعی گاز شهری در این شهرستان اشاره کردند و از مسوولان خواستار اتخاذ تدابیر ویژه برای حل این مشکل شدند.
یکی از شهروندان گفت: در شهر خور خانواده‌هایی هستند که نفت ندارند، وسایلی غیر از بخاری گازسوز ندارند، بچه کوچک دارند تکلیف مردم چیست ؛ چرا باید از قبل برنامه ریزی نشود و این اتفاقات رخ دهد.
حسین فیروزی افزود: قطعی گاز هنگام کاهش شدید دما مردم را با مشکل عدیده ای مواجه کرده است.
یکی دیگر از شهروند خوری گفت: سهمیه نفت را هم قطع کردند، بدین سبب مردم قادر به استفاده از بخاری‌های  نفتی قدیمی هم نیستند.
شهروند دیگری افزود: وقتی سهمیه نفت را قطع کردند و به مردم اطمینان عدم مشکل در گازرسانی را دادند، خیلی ها بخاری نفتی و حتی منبع نفت ندارند باید چه کار کنند.
محمد علیخانی شهروند خوری خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح گازرسانی در این شهر که در نوع خود قابل تقدیر از دولت و مسوولان محلی است، مردم اکثر وسایل گرمایشی خودشان را فروختند و یا به دلیل آماده نبودن وسایل گرمایشی نفتی  و نداشتن نفت سفید قابل استفاده نیست.
مهدی ایزدی دیگر شهروند خوری گفت: قطع شدن گاز حتی برای چند ساعت در این نقطه از کویر به دلیل سرما زندگی مردم را دچار مختل می کند.
وی گفت: در گذشته که مردم این منطقه از وجود گاز طبیعی بی بهره بودند به دلیل اختصاص سهمیه نفت پیش از آغاز سرما دچار این مشکلات نمی شدند.
 موسوی دیگر شهروند خوروبیابانک به ایرنا گفت: شهروندان این شهر خوشحال بودند که با گازرسانی به این منطقه ، رفاه و آسایش مهمان خانه‌های آنها شده اما دیگر نمی دانستند ممکن است گاهی اوقات با قطعی گاز دچار مشکلات عدیده ای شوند.
وی افزود: از زمان اجرای طرح گازرسانی به این شهر طبق روال معمول سهمیه نفت شهروندان این شهر نیز خود به خود قطع شد و اغلب شهروندان نیز به ناچار تمامی وسایل گرمایشی نفتی را جمع آوری کرده اند.
وی ادامه داد: سیستم گرمایشی بیشتر ادارات بویژه مراکز آموزشی، درمانی و حتی واحدهای خبازی این شهر نیز با گاز است بنابراین قطع شدن گاز در این شهر روند زندگی عادی شهروندان را مختل کرده است .
فرمانداری خوروبیابانک نیز در پیامی از مردم خواسته رعایت مصرف را داشته باشند.
در این پیام آمده با توجه به برودت شدید هوا به علت استقرار توده هوای سرد و افزایش سرانه مصرف گاز در استان اصفهان به ویژه در قسمتهای غرب و شرق استان اصفهان شاهد کاهش فشار جریان گاز در شریان‌های اصلی هستیم ؛ با پیگیریهای استاندار اصفهان  مقرر شد واحدهای صنعتی استان برای صرفه جویی در مصرف سوخت گاز د  تا رفع شرایط افت فشار و برقرار شدن وضعیت نرمال از سوخت مازوت استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت گاز استان‌ اصفهان  نیز سه شنبه شب اظهار داشت: گاز شهری تا ۶ ساعت دیگر وصل می شود.
سید مصطفی علوی افزود: گاز بیش از سه هزار مشترک شهرستان خور وبیابانک که به دلیل افت فشار ناشی از برودت هوا در ایستگاه نایین قطع شده بود صبح چهارشنبه وصل می شود.
  طرح گازرسانی(CNG) به شهر خور در شهریور سال ۹۷  و در شهرهای جندق و فرخی نیز حدود ۲ماه پیش به بهره برداری رسید.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای تامین گاز مردم این بخش هر روز ۸ دستگاه تانکر گاز سی ان جی را به شکل کپسول از نایین به خور وبیابانک حمل می شود و سپس از ایستگاه دختر با ظرفیت ۲هزار مترمکعب در ساعت به شبکه شهر خور تزریق می شود.
عملیات انتقال گاز به خوروبیابانک از طریق خط لوله صرفه اقتصادی نداشته بنابراین درحال حاضر به روش سی ان جی اجرایی می شود.
در انتقال گاز به روش سی ان جی ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار سه هزار و ۶٠٠ پی اس آی فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیون های مخصوص، حمل و به ایستگاه های مصرف (دختر) منتقل می‌شود.
شهروندان می گویند حالا جدای از افت دما، آیا مسئولین پیش بینی انسداد راه نایین به خور را کرده اند؟ ؛ آیا نباید حداقل به میزان ۲۴ ساعت مخزن جایگزین در نظر گرفته شود؟
  بسیاری شب تا صبح را با اتاق های سرد سپری کردند.
شهرستان خوروبیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.