تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 16206

ذوب آهن اصفهان به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است

ذوب آهن اصفهان به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است

مهندس یزدی زاده در پنل تخصصی بومی سازی در جشنواره ملی فولاد : ذوب آهن اصفهان به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است به گزارش دنیای اسرار:پنل تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات دومین جشنواره فولاد با حضور مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان ، مهندس اسدالله فرشاد عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان

Print Friendly, PDF & Email

مهندس یزدی زاده در پنل تخصصی بومی سازی در جشنواره ملی فولاد :

ذوب آهن اصفهان به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است

به گزارش دنیای اسرار:پنل تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات دومین جشنواره فولاد با حضور مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان ، مهندس اسدالله فرشاد عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، مهندس بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد یزد و دکتر بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران دوشنبه ۲۳ دی ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد .

مهندس یزدی زاده در این پنل گفت : قطعه سازی در ذوب آهن از همان ابتدای احداث این شرکت وجود داشته است و اکنون به تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده است. این شرکت ورود به فرآیندسازی را شروع کرده و از قطعه سازی گذشته است. 

وی اظهار داشت  : در حوزه ریخته گری هم توفیقات خوبی به دست آمده اند. در حوزه تولید محصول پروژه تولید ریل را اجرا کردیم و به دنبال قطع وابستگی در تولید این محصول هستیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این مجتمع عظیم صنعتی ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را بومی سازی کرده است .  بومی سازی درب های فکلسیبل باتری های کک سازی ذوب آهن که نماد خود باوری در شرایط تحریم است ایران  را در جمع معدود کشورهای برخوردار دنیا از این تکنولوژی قرار داد.

وی اظهار داشت : بیش از ۹۵ درصد از مراحل ساخت این درب ها در ذوب آهن اصفهان اجرا شده و بخش جزیی آن که امکان ساخت در شرکت نیز داشت تنها برای سرعت در روند طرح  به  شرکت های بیرونی واگذار شده است .

مهندس یزدی زاده تصریح کرد : هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مکانیکی ذوب آهن اصفهان بومی سازی شده است و مابقی نیز به جزء اندکی که در حال حاضر امکان تامین آنها در داخل کشور وجود ندارد ، با توجه به دستیابی به دانش فنی وتکنولوژی ساخت آنها در کارخانه، به دلیل محدودیت های تجهیزاتی از طریق سازندگان توانمند داخل کشور بومی سازی و تامین می شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : علاوه بر تولید ریل و تیرآهن H30 و دیگر محصولات جدید ، طرح تزریق پودر زغال به کوره بلند ( PCI ) که مرحله تست نهایی را می گذراند ، ریومپینگ ایستگاه هفت ریخته گری بدون حضور کارشناسان خارجی ، افزایش آمار صادرات محصولات ، رکوردهای مستمر تولید و … دستاوردهای بسیار بزرگی است که در دوران تحریم در کارنامه پرافتخار ذوب آهن اصفهان ثبت گردید و میراثی ماندگار برای آیندگان به شمار می رود. خوشبختانه ذوب آهن قادر است برای اولین بار در کشور ساخت کامل یک ایستگاه ریخته گری را به عهده بگیرد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.