تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 16219

تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در شهرداری اصفهان

تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در شهرداری اصفهان

تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در شهرداری اصفهان به گزارش دنیای اسرار:موضوع آلودگی هوا یکی از معضلات عمده کره زمین و اکثر کلان شهرهای صنعتی است. رهبران، مدیران و کارشناسان در این شهرها دائماً در حال ارائه راهکارهای متناسب برای مقابله با این بحران جهانی هستند. بحرانی که درصورت عدم کنترل، باعث گرمتر شدن زمین،

Print Friendly, PDF & Email

تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در شهرداری اصفهان


به گزارش دنیای اسرار:موضوع آلودگی هوا یکی از معضلات عمده کره زمین و اکثر کلان شهرهای صنعتی است. رهبران، مدیران و کارشناسان در این شهرها دائماً در حال ارائه راهکارهای متناسب برای مقابله با این بحران جهانی هستند. بحرانی که درصورت عدم کنترل، باعث گرمتر شدن زمین، بروز پدیده های اقلیمی غیر قابل کنترل، بروز انواع بیماریها و نهایتاً کاهش کیفیت زندگی در بخشهای مختلف از جمله شهرهای بزرگ در هند و چین در شرق، و برخی کلان شهرهای صنعتی در ایران شده است و شهر اصفهان نیز از این موضوع مستثنی نیست.
به طور کلی در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تامین زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می گردد که از جمله آنها روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک، روز هوای پاک و غیره می باشد. در ایران نیز بحران آلودگی هوا در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اراک، شیراز، اهواز و … مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه ، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

برنامه های پیش بینی شده شهرداری اصفهان به مناسبت روز ملی هوای پاک( ۲۹ دی¬ماه) که با محوریت معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان فرهنگی اجتماعی و مدیریت ناژوان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد اعلام گردید.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در شهرداری اصفهان جهت برگزاری برنامه های منسجم گفت: به منظور اجرای برنامه های منسجم و هماهنگ در شهرداری اصفهان و مشارکت مطلوب شهروندان، دستورالعمل برنامه های روز ملی هوای پاک با محوریت معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان فرهنگی اجتماعی و مدیریت ناژوان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موضوعات مرتبط با هوای پاک با استفاده از ظرفیت شهرداری اصفهان ، اجرای برنامه همایش هم‌رکابی حامیان توسعه دوچرخه‌سواری با حضور مدیران شهر، استان و پرسنل شهرداری در جاده سلامت پارک ناژوان در تاریخ ۲۹/۱۰/۹۸، اجرای ویژه برنامه روز ملی هوای پاک که بصورت نمادی در یکی از مدارس شهر اصفهان برگزار خواهد شد ، اجرای برنامه شهروندی به منظور فرهنگ سازی روز هوای پاک در محل چها راه تختی که با حضور سفیران شهروندی برگزار خواهد شد، اجرای ویژه برنامه جمع آوری پسماند و مواد بازیافتی در پارک جنگلی ناژوان به مناسبت روز ملی هوای پاک، برگزاری «جشن نفسی تازه کنیم» ویژه دانش آموزان در محل کانون فرهنگی همدانیان در تاریخ ۲۸ دی¬ماه و ۲ بهمن¬ماه، اجرای طرح اهدای گل کاکتوس در ازای تحویل پسماند خشک در ۱۵ ایستگاه ثابت بازیافت در تاریخ ۲۹ دی¬ماه به مناسبت روز ملی هوای پاک، و پوشش تبلیغاتی محدوده چهارراه تختی تا میدان امام حسین(ع) به مناسبت روز هوای پاک با استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی شهرداری اصفهان از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: هدف اصلی این برنامه ها گسترش و ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع رسانی به مردم در سطوح مختلف و ایجاد حساسیت در بین مردم نسبت به موضوع آلودگی هوا می باشد.
حسین امیری افزود: با تاکید و دستور شهرادر محترم اصفهان؛ شهرداری در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به بازسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرده است. در این راستا برای خرید اتوبوس؛ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اشده است که به زودی این ناوگان نوسازی می شود. همچنین در ناوگان تاکسی رانی هم در دو مرحله ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.