تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 16435

همایش هزاران وجه مشترک در هزاران سال در اصفهان برگزار شد

همایش هزاران وجه مشترک در هزاران سال در اصفهان برگزار شد

همایش هزاران وجه مشترک در هزاران سال در اصفهان برگزار شد به گزارش دنیای اسرار:همایش هزاران وجه مشترک در هزاران سال با محوریت ؛خدمات متقابل اصفهان و فرهنگ ها ،اقتصاد و بازار، تعاملات اجتماعی، فرهنگی و گردشگری با حضور جمع کثیری از اعضای تشکلهای مردم نهاد ،شهروند اصفهانی و بختیاری در مسجد قائمیه شهر اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

همایش هزاران وجه مشترک در هزاران سال در اصفهان برگزار شد

به گزارش دنیای اسرار:همایش هزاران وجه مشترک در هزاران سال با محوریت ؛خدمات متقابل اصفهان و فرهنگ ها ،اقتصاد و بازار، تعاملات اجتماعی، فرهنگی و گردشگری با حضور جمع کثیری از اعضای تشکلهای مردم نهاد ،شهروند اصفهانی و بختیاری در مسجد قائمیه شهر اصفهان با سخنرانی دکتر یوسف پور نماینده اسبق شستا برگزار شد.

دکتر علی یوسف پور در ابتدای سخنانش با اشاره به وحدت و همدلی بیشتر مردم در شرایط فعلی کشور، گفت ،همدلی و اتحاد تنها رمز پیشرفت کشور است و این ممکن نیست مگر اینکه استانهای همجوار ،محورهای مشترک خود را شناسایی و برای استحکام آن بکوشند.
استانهایی چون اصفهان ،چهار محال بختیاری و استان یزد جدا از همجوار بودن ،محور امنیت ایران نیز محسوب میشوند که باید برادر وار در کنار هم جهت استحکام بخشیدن به مشترکات خود در برنامه های اجرایی همدلی بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به این موضوع که گاه یکسری افراد سعی میکنند تا به اختلاف های کوچک بین استانهای همجوار دامن بزنند گفت مردم باید هوشیار باشند و با توجه به وجه اشتراک ها در توسعه استان خود بکوشند.
خوشبختانه در طرح ،بهشت آباد چهار رودخانه در روستای بهشت آباد به هم‌میپیوندند و یک رودخانه ‌یکپارچه را تشکیل می دهد که میتواند در سالهای کم آبی این مشکل را حل کند،با این طرح آب به صورت مساوی بین چهار محال بختیاری ،اصفهان و یزد تقسیم میشود و مشکل کشاورزان شرق نیز که از ‌کم آبی رنج میبرند نیز مرتفع میگردد.

دکتر یوسف پور در ادامه سخنان خود افزود ،استان اصفهان و چهار محال بختیاری در چند محور با یکدیگر مشترک هستند، برای مثال استان اصفهان به تنهایی در ؛صنعت گردشگری ، علم و فناوری، و صنعت هنر و صنایع دستی در اروپا و آسیا زبانزد است اما متاسفانه این سالها صنعت گردشگری آن مغفول مانده ،در بحث هنر این استان زیباترین مساجد و آثار تاریخی فاخری را در دل خود به یادگار دارد،اصفهان به نوعی مرکز علم و فناوری کشور است و با توجه به استعدادها و دانش هایی که در این استان وجود دارد میتواند به نوبه خود محور علم و فناوری کشور شود.

استان چهار محال بختیاری نیز با داشتن طبیعت بکر خاص خود میتواند توسعه گردشگری طبیعت را داشته باشد و در سفری که رییس جمهور به این استان داشتند به این‌موضوع اشاره نمودند.
متاسفانه مشکلات معشیتی که به جا مانده از دولت قبل است مسئله حاشیه نشینی را در استان اصفهان تشدید کرده و باید سعی شود از مهاجرت های بی مورد با ایجاد اشتغال در روستاها جلوگیری کرد و حتی این مهاجرت ها را معکوس نمود.

همه باید دست در دست هم کاری کنیم آنگونه که در تاریخ ذکر شده اصفهان زیباترین شهر کشور باقی بماند و جهت جلوگیری از آلودگی هوا هم‌برنامه های مدون و بلند مدت برنامه ریزی شود.
در شرایط حساس کنونی ،همدلی و هم پذیری شهروندان و حتی رهبران سیاسی از نیازهای فوری و ضروری کشور است و اتحاد و همبستگی همه اقوام از اهمیت خاصی بر خوردار بوده و هست لذا امروز نیاز یک وحدت ملی را میطلبد و وحدت ملی یعنی تعلق و وابستگی به آبادانی،پیشرفت ،حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و احترام به حقوق شهروندی که تک تک ما در قبال آن میبایست احساس مسولیت کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.