تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر : 16441

افتتاح پروژه‌های نیمه تمام الویت نخست استانداری اصفهان

افتتاح پروژه‌های نیمه تمام الویت نخست استانداری اصفهان

افتتاح پروژه‌های نیمه تمام الویت نخست استانداری اصفهان معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان: شرکت مخابرات استان با ۵۶۸ پروژه، بیشترین پروژه افتتاحی در دهه فجر را دارد. به گزارش دنیای اسرار:حجت الله غلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه پروژه تونل کوهرنگ را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی در تامین منابع آبی استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

افتتاح پروژه‌های نیمه تمام الویت نخست استانداری اصفهان

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان: شرکت مخابرات استان با ۵۶۸ پروژه، بیشترین پروژه افتتاحی در دهه فجر را دارد.

به گزارش دنیای اسرار:حجت الله غلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه پروژه تونل کوهرنگ را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی در تامین منابع آبی استان اصفهان دانست و اظهار کرد: عملیات ساخت تونل ۲۳ کیلومتری به پایان رسیده و سرعت پیشرفت این پروژه بسیار چشمگیر است.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۵ پیش بینی شده بود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این تونل نیاز باشد گفت: با توجه به نوسانات اقتصادی، تا کنون بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری صرف ساخت این تونل شده‌است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پمپاژ آب از این تونل به میزان بارش‌های کشور و منابع سد بستگی دارد تشریح کرد: به دلیل فصلی بودن بارش‌ها، انتقال آب از پشت خروجی سد صورت می‌گیرد و به دلیل ناتمام ماندن عملیات ساخت، پیش بینی می‌شود که انتقال آب از این تونل با سرعت ۵۰ میلیون متر مکعب بر ساعت، انجام شود.
وی از پایان عملیات خاکبرداری سد کوهرنگ در اسفندماه سال ۱۳۹۸ خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی عمرانی صورت گرفته، مقرر شده تا از سال ۱۴۰۰، آبگیری این سد با اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان، آغاز شود.
غلامی در خصوص پروژه سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان و ۱۴ شهرستان استان گفت: متاسفانه این پروژه ردیف مصوب اعتبار ملی نداشت و پس از برگزاری جلسات متعدد، اخذ ماده ۲۳ برای این سامانه صورت گرفت و با کمک تبصره ۱۹، مشارکت بخش خصوصی برای تامین مالی آن فراهم شد و عملیات لوله گذاری مجددا ادامه یافته و در حال حاضر این پروژه پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه سامانه دوم انتقال آب، فازبندی شده است تصریح کرد: فاز اول این سامانه در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و پیمانکار این پروژه با همکاری فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و بانک‌های ملی، شهر و شهرداری اصفهان، به فعالیت می‌پردازد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه بودجه عمرانی از محل پروژه‌های استانی، ویژه، ملی و اعتبارات متوازنی که برای استان پیش بینی شده در سال ۹۸ به دو هزار و ۸۹ میلیارد تومان خواهد رسید گفت: در کنار این اعتبارات، منابع دیگری در قالب منابع استانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شده و بخشی از آن نیز مربوط به شرکت‌های وابسته به دولت یا بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی شهری به شهرداری‌ها کمک شده اظهار کرد: در کنار این اعتبارات پروژه‌هایی در دست اقدام است که منابع مورد نیاز آنها از طریق منابع پروژه‌های ویژه تامین می‌شود و مسائل مربوط به حوزه تامین آب و توسعه سد کوهرنگ، از جمله آنهاست.
غلامی در ادامه افزود: عمده ترین استفاده‌ای که از مشوق‌های بودجه سال ۹۸، می‌توانستیم داشته باشیم‌، تبصره ۱۹ بود که با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های مربوط به بخش گردشگری، آب، ورزش و جوانان و کشاورزی به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است.
وی به اختصاص تسهیلات ویژه به شهرداری اصفهان برای تکمیل خطوط مترو اشاره و تشریح کرد: از محل تسهیلات ویژه تبصره ۵ بودجه، ۷۰۰ میلیارد تومان به متروی اصفهان کمک مالی شده است.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان از انعقاد قرار داد با یک شرکت چینی جهت پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران خبرداد و افزود: در دو مرحله از فاینانس برای تامین مالی استفاده کرده‌ایم و حدود ۱۴ میلیارد یوان از فاینانس پیش بینی شده در این خط آهن مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس برنامه ریزی این پروژه در شش ایستگاه زیرسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه کریدور اصفهان-تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: قطعه سوم این آزاد راه، تجهیز کارگاهی شده که استان اصفهان را به شیراز متصل می‌کند و قسمت چهارم آن که بیش از ۱۲۰ کیلومتر است با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری آغاز خواهد شد.
غلامی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات پروژه کریدور اصفهان – تهران از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود ابراز داشت: قطعه اصفهان ـ شیراز ـ تهران این کریدور تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد و قطعه سوم این کریدور با مشارکت سازمان همیاری‌های شهرداری اصفهان آغاز شده است.
وی به فعالیت شهرداری اصفهان در رینگ چهارم و حلقه حفاظتی اصفهان، اشاره و تشریح کرد: چند شهرداری دیگر نیز باید در این پروژه مشارکت داشته باشند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طول این پروژه، ۸۰ کیلومتر است و ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در آن زیرسازی شده است.
غلامی پیشرفت قطار حومه‌ای اصفهان را یکی دیگر از نکات مورد تاکید استانداری اصفهان عنوان تصریح کرد: به موازات توسعه متروی اصفهان در چند شهر دیگر نیز، قطار حومه ای در حال توسعه است و همه مجوز های لازم برای شروع عملیات عمرانی در محور اصفهان- شاهین شهر صادر و شهرداری شاهین شهر نیز برای برگزاری مناقصه این پروژه آماده و محور مورد نیاز این پروژه نیز در حال آزاد سازی است.
وی با بیان اینکه شهرداری نجف آباد با همکاری شهرداری اصفهان به دنبال راه اندازی پروژه متروی نجف آباد است گفت: مقرر شده تا خط سوم متروی اصفهان به سمت فولاد شهر توسعه پیدا کند و متروی اصفهان- بهارستان نیز به عنوان یکی از پروژه‌های مهم عمرانی تا پایان سال ۹۹، افتتاح خواهد شد.
به گفته وی امسال در هفته دولت، یک هزار و ۷۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس گزارش دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، برنامه ریزی شده تا یک هزار و ۸۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح گردد اظهار کرد: از این تعداد پروژه، ۲۵۲ پروژه ملی و ملی- استانی است که با اعتباری بالغ بر ۳۶۹ میلیارد تومان اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه ۱۲۵پروژه‌ استانی با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان افتتاح می‌گردد گفت: شهرداری‌ها نیز ۱۵۷ پروژه را افتتاح می‌کنند و یک هزار و ۶۱ پروژه با اعتبار یک هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.
غلامی به افتتاح ۲۱۵ پروژه در دهه مبارک فجر توسط دهیاری‌ها اشاره و تصریح کرد: همچنین ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای مشاغل روستایی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به سیل فروردین ماه سال جاری گفت: در مدیریت بحران استان نیز ۲۲۰ میلیارد تومان بابت کمک به سیل و آسیب‌های ناشی از سیل در فروردین ماه امسال، ارائه شده و ۴۰۰ میلیارد تومان هم به مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی اختصاص یافته است.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه شرکت مخابرات استان با ۵۶۸ پروژه، بیشترین پروژه افتتاحی در دهه فجر را دارد اظهارکرد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق ، شهرداری ها، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و دانشگاه‌ها، به ترتیب بیشترین تعداد پروژه برای افتتاح را در دهه فجر خواهند داشت.
وی ادامه داد: توزیع پروژه عمرانی در شهرستان‌های استان نشان می دهد، شهرستان‌های اصفهان، کاشان، تیران و کرون، سمیرم، دهاقان، خور و بیابانک، شهرضا، فلاورجان، میمه، شاهین شهر، نایین و فریدونشهر به ترتیب بیشترین پروژه ها را در دهه مبارک فجر افتتاح خواهند کرد.
حجت‌الله غلامی ادامه داد: همزمان با افتتاح پروژه‌های دهه فجر، ۷۷ پروژه با اعتبار یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان اصفهان نیز کلنگ زنی خواهد شد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان الویت نخست استانداری اصفهان را به عنوان نماینده دولت، افتتاح پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: بیش از ۸۰ درصد از پروژه هایی که مقرر شده در دهه فجر افتتاح شود، پروژه نیمه تمام است.
وی با بیان اینکه مقرر گردیده که با همکاری ارتش و وزارت دفاع، ۴۰۰ هکتار زمین به فرودگاه اصفهان اضافه شود ابراز داشت: شرکت فرودگاه های کشور این موضوع را پیگیری می کند و به محض انتقال اسناد، توسعه فرودگاه در مقیاس کلان آغاز می‌شود.
غلامی در خصوص پروژه مصلی اصفهان گفت: این پروژه سالیانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت می کند و امیدواریم بخشی از اعتبار نیز توسط خیرین تامین شود زیرا منابعی که به این پروژه اختصاص داده شده، بسیار محدود است.
وی ادامه داد:۵۰ پروژه شاخص در استان بر اساس اعتبارات‌ بیش از هشت میلیارد تومان، تعریف شده است.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اصفهان از سفر رئیس جمهور به اصفهان در سال آینده خبر داد و افزود: بخشی از پروژه‌های استان نیز در سفر رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال ۹۹، افتتاح خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.