تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۴۱
کد خبر : 16526

افزایش ۵۰ درصدی پرداخت‌های الکترونیکی در شرکت توزیع برق استان اصفهان

افزایش ۵۰ درصدی پرداخت‌های الکترونیکی در شرکت توزیع برق استان اصفهان

افزایش ۵۰ درصدی پرداخت‌های الکترونیکی در شرکت توزیع برق استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان: این شرکت در حوزه هوشمندسازی با انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای هوشمند “فهام” در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.حمید علاقمندان در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت چهل

Print Friendly, PDF & Email

افزایش ۵۰ درصدی پرداخت‌های الکترونیکی در شرکت توزیع برق استان اصفهان


به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان: این شرکت در حوزه هوشمندسازی با انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای هوشمند “فهام” در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.
حمید علاقمندان در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شرکت توزیع برق استان اصفهان وظیفه تامین برق ده میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک را در سطح ۲۳ شهرستان (به غیر از شهرستان اصفهان)، ۹ بخش، ۱۷ شعبه و ۹۳ شهر در محدوده‌ای به وسعت ۹۱۰۰۰ کیلومتر مربع به عهده دارد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیع برق کشور به حساب می‌آید.
وی افزود: شرکت توزیع برق استان اصفهان توانسته در حوزه‌های هوشمند سازی و رویت پذیری جزء شرکت‌های پیشرو در صنعت کشور محسوب شود و همچنین در جشنواره “شهید رجایی” نیز رتبه اول را مابین تمامی دستگاه‌های اجرائی کسب کند.
‏ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های انجام گرفته در این شرکت بوده است تشریح کرد: بخش توسعه که شامل برق‌رسانی به ۲۸ هزار مشترک جدید با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان اجرا شده است.
وی افزود: در حوزه روشنایی که شامل توسعه و سرویس‌های مرتبط با روشنایی معابر شهری و روستایی است، بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان پروژه‌های جدید در استان افتتاح شده است.
به گفته علاقمندان امسال در حوزه تبدیل سیم به کابل با انجام بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با هزینه ۴۰ میلیارد تومان رکورد بی سابقه‌ای در ۱۰ سال گذشته در این شرکت به ثبت رسیده است.
وی در خصوص هوشمندسازی کنتورها نیز تصریح کرد: در این حوزه با انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای هوشمند”فهام”در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری تمامی مشترکین بزرگ این شرکت اعم از مشترکین صنعتی کشاورزی و تعدادی از مشترکان با مصارف بالا مجهز به کنتورهای هوشمند شدند افزود: برای این مشترکان هیچ نوع قرائتی صورت نمی‌گیرد.
وی به تعمیرات و بهینه سازی تأسیسات این شرکت اشاره و اظهار کرد: این امر با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان انجام و باعث شده خاموشی ۲۰۰ دقیقه در سال کاهش یابد که این رقم نسبت به پنج سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.
علاقمندان در خصوص رونمایی از “طرح هما” اظهار کرد: این طرح حوزه حوادث و اتفاقات شرکت را به صورت هوشمند رصد می‌کند تا برای مشترکان دارای کنتور هوشمند، اعلام خاموشی با برنامه قبل از شروع کار اطلاع‌رسانی شود، همچنین اعلام میزان خاموشی‌های اتفاقی در حین زمان خاموشی را انجام می‌دهد.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه در کنار طرح هما سامانه‌های نیرونگار، پایش ۲ و پیشران باعث شدند تا شرکت توزیع برق استان اصفهان به افق هوشمند سازی خود در سال ۱۳۹۸ نزدیک شود.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان این شرکت در پایان سال جاری برنامه پنج ساله اول را با تحقق ۸۵ درصدی از اهداف خود به پایان می‌رساند و برنامه پنج ساله دوم را در ابتدای سال ۹۹ تا انتهای سال ۱۴۰۴ آغاز می‌کند.
وی به طرح کشوری قبض سبز اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان نیز از آبان ماه هیچ قبضی توزیع نشده و کلیه قبوض از طریق پیامک به شهروندان ارسال می‌شود.
علاقمندان به افزایش ۵۰ درصدی پرداخت‌های الکترونیکی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با اهتمام مشترکان اصفهانی پرداخت‌های الکترونیکی به صددرصد افزایش یابد که این امر نیازمند شناخت مردم از پرداخت‌های الکترونیکی است.
وی با اشاره به شایعاتی که در خصوص افزایش قیمت برق با حذف قبوض ایجاد شده بود گفت: امسال برای کلیه مشترکین افزایش قیمت برق هفت درصد و برای مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد افزایش در زمان پیک بار بوده است که حدود ۲۰ درصد مشترکان در استان را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه این شرکت در بحث مدیریت مصرف نیز جزء شرکت‌های موفق کشوری بوده است گفت: هم‌ زمان در روز ۲۵ تیرماه امسال شرکت توزیع برق استان اصفهان توانست با مدیریت مصرف به ۲۱۰ مگاوات ساعت پیک سایی که بیشترین میزان صرفه جویی است دست یابد.
وی در خصوص شیوه‌های دریافت قبض برق برای مشترکان تشریح کرد: مشترکان برق می‌توانند از سایت شرکت برق، نرم افزار نیرونگار، پیامک، تلفن ۱۵۲۱ و از طریق پی اس تی‌ها قبوض غیرکاغذی خود را دریافت و اطلاعات مصرف خود را مشاهده کنند.
علاقمندان به افزایش مصرف مشترکین در سال جاری اشاره کرد و گفت: افزایش مصرف برق در سال‌های گذشته تنها محدود به فصل تابستان بود اما امسال در پاییز شاهد افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق مشترکان بودیم.
وی با اشاره به افتتاح سامانه سمیع “مکالمه به جای مراجعه”در دو سال گذشته اظهار کرد: این سامانه در ۲۳ شهرستان از استان برقرار بوده و همه درخواست‌های مردم در خصوص شرکت برق را با شماره ۳۸۱۲۱ در شهر اصفهان و ۳۷۱۲۱ در شهرستان‌ها به این شرکت منتقل می‌کند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.