تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر : 16645

توسعه کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی تسهیلگر مبادلات تجار اصفهان

توسعه کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی تسهیلگر مبادلات تجار اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مطرح کرد: توسعه کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی تسهیلگر مبادلات تجار اصفهان مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: با توسعه کارگو ترمینال در بخش صادرات و واردات نیازی نیست که صادرکنندگان و واردکنندگان از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران اقدام کنند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر:رسول کوهستانی پزوه با اشاره به

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مطرح کرد:

توسعه کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی تسهیلگر مبادلات تجار اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: با توسعه کارگو ترمینال در بخش صادرات و واردات نیازی نیست که صادرکنندگان و واردکنندگان از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران اقدام کنند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر:رسول کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه گمرک در زمینه مربوط به سلامت جامعه و محیط زیست نقش کنترلی دارد، اظهار داشت: گمرگ با ۲۸ سازمان و وزارتخانه دیگر به صورت الکترونیک در ارتباط است و ۲۲ کنوانسیون بین المللی را اجرا می کند.

وی افزود: ارتباط با واردکنندگان و صادرکنندگان با گمرک به صورت الکترونیک است و در صورت نیاز به ارزیابی و بازدید کالا کارشناسان گمرک به محل واحدهای تولیدی مراجعه می کنند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به فعال شدن بخش واردات کارگوترمینال در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بیان داشت: با توسعه کارگو ترمینال در بخش صادرات و واردات نیازی نیست که صادرکنندگان و واردکنندگان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران اقدام به صادرات و واردات کالا کنند.

وی به تشریح وضعیت صادرات استان اصفهان در ده ماهه امسال گفت: استان اصفهان با بیش از ۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون دلار و از لحاظ وزن بیش از ۶ میلیون تن صادرات داشته است.

کوهستانی پزوه با کم اثر دانستن تحریم های ظالمانه امریکا در صادرات استان اظهار داشت: صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان از لحاظ وزنی ۴۸ درصد و از حیث ارزشی ۱۱ درصد رشد داشته است و درآمد گمرکات استان اصفهان با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده است.

وی میزان واردات گمرکات استان اصفهان را طی ۹ ماهه امسال را ۸۸ هزار و ۱۵۹ تن و به ارزش ۳۴۹ میلیون و ۹۲۶ هزار دلار اظهار داشت و گفت: میزان واردات گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۶ درصد و حیث وزن ۵۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان مواد اولیه و کالاهای واسطه ای جهت واحدهای تولیدی استان برشمرد و در ادامه بیان داشت: مهمترین کالاهای وارداتی استان اصفهان ماشین آلات برقی ۸۳ میلیون دلار، ماشین آلات مکانیکی ۷۱ میلیون دلار و آهن و چدن ۵۴ میلیون دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

کوهستانی پزوه عمده کشورهای وارداتی به مقصد گمرک اصفهان را چین با ۶۲ میلیون دلار، ایتالیا با ۴۵ میلیون دلار، ترکیه ۴۴ میلیون دلار، آلمان با ۳۸ میلیون دلار و کره جنوبی با ۳۳ میلیون دلار طی ۹ ماهه امسال اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره بسته حمایتی گمرک و ماده ۵۱ قانون امور گمرکی و بند ث ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در خصوص ورود موقت برای پردازش بیان داشت: واحدهای تولیدی استان طی این مدت یک هزار ۸۶۲ تن مواد اولیه جهت ورود موقت برای پردازش به ارزش ۱۱ میلیون و ۸۷۶ هزار دلار وارد کرده اند که پس تولید صادرات آنرا انجام دهند.

دکتر رسول کوهستانی پزوه میزان ابلاغ اعتبار استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ که صادرات آنها مطابق مواد ۶۶ الی ۶۸ قانون امور گمرکی توسط واحد های تولیدی استان انجام پذیرفته است را ۲۶۸ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال اعلام کرد ودر ادامه بیان داشت: به منظور حمایت از واحد تولیدی و فعالان مجاز اقتصادی طی این مدت ۳۹۱ میلیارد و ۲۶۲ میلیون حقوق ورودی به صورت ضمانت نامه بانکی اخذ گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.