تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 16651

تبدیل دانشگاه به کارخانه نوآوری

تبدیل دانشگاه به کارخانه نوآوری

رئیس دانشگاه اصفهان اعلام کرد: تبدیل دانشگاه به کارخانه نوآوری به گزارش دنیای اسرار:اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: با پیاده سازی دانشگاه نسل چهارم و همکاری آن با جامعه، محیط دانشگاه را به کارخانه نوآوری تبدیل خواهیم کرد. هوشنگ طالبی، صبح امروزدر آئین افتتاح ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: با حمایت های

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه اصفهان اعلام کرد:

تبدیل دانشگاه به کارخانه نوآوری

به گزارش دنیای اسرار:اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: با پیاده سازی دانشگاه نسل چهارم و همکاری آن با جامعه، محیط دانشگاه را به کارخانه نوآوری تبدیل خواهیم کرد.

هوشنگ طالبی، صبح امروزدر آئین افتتاح ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان راه اندازی و اولین ساختمان ناحیه فناوری در این دانشگاه افتتاح شد.

وی تصریح کرد: تفاوتی که دانشگاه اصفهان با دیگر دانشگاه ها مانند دانشگاه شریف دارد این است که این ناحیه نوآوری در گرانقیمت ترین نقطه شهر قرار دارد و همین امر وجه مشترک ما با شهر است که به سبب آن نمی توانیم مانند دانشگاه شریف طرح همراهی بخش خصوصی در اطراف دانشگاه را پیاده سازی کنیم.

 رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: همچنین مانند دانشگاه تهران از لحاظ مالی نمی‌توانیم تمام واحدهای مجاور را برای کمک به این ناحیه خریداری کنیم.

طالبی خاطر نشان کرد: در ۱۵ سال گذشته، ساختمان های جدید رو به جنوب دانشگاه رفته است و در آینده در این ناحیه دیگر دانشکده نخواهیم داشت.

وی در خصوص مزایای مکانی این ناحیه فناوری در دانشگاه اصفهان، یادآور شد: دانشگاه اصفهان در مجاورت منطقه ارتش قرار دارد که طبق مصوبات قرار بر آن است که ارتش از این محل منتقل شود و امیدواریم که منطقه ارتش به جای تبدیل به محل تجاری به کمک دانشگاه و ناحیه فناوری و نوآوری اضافه شود.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: ناحیه نوآوری و فناوری قرار نیست به بخش خصوصی واگذار شود، بلکه می‌خواهیم نسل چهارم دانشگاه یعنی اثرگذاری دانشگاه و جامعه و همکاری دانشگاه با جامعه برای ساختن آینده بهتر آینده سازان جامعه را پیاده کنیم و محیط دانشگاه را به کارخانه نوآوری تبدیل کنیم.

ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و بازی‌های رایانه‌ای، صنایع سرگرمی، کریدور دانش و شتابدهنده های صنایع خلاق به منظور حمایت از نوآوری و کارآفرینی با حضور سورنا ستاری- معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.